اولویت‌های سرمایه‌گذاری صنایع تبدیلی در گنبدکاووس

امتیاز دهید
گیاهان دارویی بر روی میز

رییس اداره فنی و زیربنایی مدیریت جهادکشاورزی گنبدکاووس اولویت‌های سرمایه‌گذاری این شهرستان را برشمرد و از لزوم ایجاد صنایع تبدیلی خبر داد.

به گفته‌ی وی، گنبدکاووس  به صنایع تبدیلی مرتبط بویژه بسته‌بندی انواع محصولات باغی، عسل، آب میوه، سبزی خشک، کمپوست، گیاهان دارویی و عصاره آن، پخت انواع نان سنتی، ابریشم ‌کشی، دباغی، فرآورده‌های لبنی و دامی، کشتارگاه دام و طیور و بسته‌بندی گوشت قرمز و سفید نیاز دارد.

به گزارش ایرنا، وی اظهارداشت: «متقاضیان برای مشاوره و دریافت مجوز راه‌اندازی صنایع تبدیلی و بسته‌بندی بخش کشاورزی می‌توانند به جهادکشاورزی گنبدکاووس مراجعه نمایند.»

رییس اداره فنی و زیربنایی مدیریت جهادکشاورزی گنبدکاووس گفت که این شهرستان ۴۰۷ هزار و ۶۸۲ تُن ظرفیت صنایع تبدیلی و تکمیلی در بخش‌های زراعی، دام و طیور، شیلات و باغی دارد که شامل ۲۲ واحد تولیدی، دو واحد سردخانه و سه واحد سیلو و انبار ذخیره گندم است.

گنبدکاووس با ۳۵۰ هزار نفر جمعیت و افزون بر ۱۶۰ هزار هکتار اراضی زراعی و باغی، ۳۵۰ هزار راس دام سبک، حدود ۸۰ هزار راس دام سنگین، ۱۷۸ واحد مرغداری گوشتی، ۱۰ واحد تولید مرغ مادر، مزارع پرورش ماهی با ظرفیت ۱۰ هزار تن و دو واحد مرغ تخمگذار دارد.

فرآوری گیاهان دارویی

مفهوم تهیه گیاه دارویی برای اهداف آزمایشی شامل جمع آوری مناسب و به موقع گیاه، احراز هویت توسط متخصص، خشک کردن کافی و آسیاب می شود. در صورت لزوم، استخراج، تفکیک و جداسازی ترکیب فعال زیستی انجام می شود.

گیاهان دارویی و معطر مواد خام گیاهی هستند که به عنوان داروهای گیاهی نیز شناخته می‌شوند که عمدتاً برای اهداف درمانی، معطر و/یا آشپزی به عنوان اجزای لوازم آرایشی، محصولات دارویی، غذاهای بهداشتی و سایر محصولات بهداشتی طبیعی استفاده می‌شوند.

امروزه بسیاری از ترکیبات فعال که در اصل از گیاهان به دست می‌آیند، برای محصولات دارویی مدرن کشت یا به صورت مصنوعی تولید می‌شوند. نمونه‌های رایج ترکیبات مشتق شده از گیاه شامل کافئین، آسپرین، کینین، کینیدین، دیژیتال و مشتقات تریاک مانند کدئین و مورفین هستند.

اروپا بزرگترین واردکننده گیاهان دارویی (MP) در جهان است که سالانه بیش از 400.000 تن برای برآوردن نیازهای محلی مصرف می‌کند.

Facebook
Twitter
WhatsApp
LinkedIn
Telegram
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
دوست داشتید، بیشتر بخوانید
جدیدترین نوشته‌‌ها
خبرهای کشاورزی شماره 100

خبرهای کشاورزی شماره 100

استخراج روغن - آماده‌سازی دانه‌های روغنی

آماده‌سازی دانه‌های روغنی برای استخراج روغن

پرورش شترمرغ

چطور یک پرورش‌ دهنده شترمرغ شوید

4 تکنیک استخراج عصاره گیاهی

چهار تکنیک برتر استخراج عصاره‌های گیاهی

نمایشگاه گل‌های پیازی، فرصتی نو (گزارش تصویری)

استفاده از ضایعات برنج برای تولید سوخت زیستی

استفاده از ضایعات برنج برای تولید سوخت زیستی

محبوب‌ترین نوشته‌‌ها
صنایع تبدیلی

صنایع تبدیلی چیست؟

طرز تهیه پودر سنجد در منزل

طرز تهیه پودر سنجد در منزل

پنیر لور

طرز تهیه پنیر لور

حلوا سوهان

حلوا سوهان با آرد جوانه گندم

صنعت کشاورزی آمریکا

صنعت کشاورزی ایالات متحده آمریکا (1)

«روز کشاورز»، کدام روز از سال است می‌خواهیم جشن بگیریم