تلاش و سخت کوشی، تنها عامل موفقیت مرجان

امتیاز دهید
تولید قهوه خرما توسط مرجان دهقان زهی

مردم می گویند خواستن، توانستن است اما من معتقدم که خواستن برخاستن است. من مرجان دهقان زهی هستم دختری از دیار بلوچستان و زاده‌ی ناهوک.

درسال ۱۳۷۶چشم به این جهان پرهیاهو گذاشتم، متولد ماه بهمن، این ماه پرشور هستم و روستای من یکی از روستاهای شهرستان سراوان هست، روستایی که برخوردار از جاهای دیدنی  آثار تاریخی فراوان است.

من اکثر کارها را امتحان کردم ولی همه‌ی آن کارها، سرمایه‌ی زیادی می‌خواست و هیچ کدام ازآنها به نتیجه‌ای نرسید.

تا اینکه بانویی از جهاد کشاورزی آمد و ما را ترغیب به این کرد که  هر یکی از ما، توانایی‌هایی داریم و فقط باید شروع کنیم وگفت که هسته‌ی خرما خواص بسیار زیادی دارد و می‌توان از پودر آن، چیزهای پرفروش و پرطرفدار درست کرد و من به خودم گفتم که چرا من یکی از کسانی نباشم که در این کار کوچک شرکت کند و این طور شد که ذهنم کنجکاو شد.

به دنبال خواص پودر هسته خرما و اینکه ازچه چیزهایی درست می‌شود، رفتم تا اینکه فهمیدم که قهوه هسته خرما، خواص دارویی زیادی دارد و برای بسیاری از بیماری‌ها تاثیر خوبی دارد مانند: دیابت، بیماری‌های قلبی-عروقی، درد مفاصل، دندان درد،کم خونی و حاوی پروتئین،کلسیم و منیزیم است.

برای تهیه قهوه هسته خرما اینطور شروع کردم که چندکیلو هسته خرما را جمع وآنها را با آب ولرم شستم سپس آنها را به مدت چهارده یا پانزده روز داخل آب گذاشتم و هر روز آب آنها را عوض می کردم.

در روز پانزدهم، هسته‌ها را از آب کشیده ودر معرض آفتاب قرار دادم تا کامل خشک شوند و بعد ازخشک شدن، آنها را داخل یک تابه تفت دادم طوری که رنگ هسته تغییر کند و به رنگ قهوه‌ای تیره تغییر کند بعد آنها را درون یک هاون سنگی یا آسیاب دستی ریختم و آنها  را خرد کردم بعد از این مراحل قهوه هسته خرما آماده شد.

در روستای ما اکثر مردم از این پودر به عنوان دمنوش استفاده می‌کنند. خدا را هزار مرتبه شکر که تا به اکنون، فروش خوبی هم داشته‌ام، البته اگر به روستایمان توجه شود می‌توانیم یک کارگاه برای درست کردن این نوع قهوه یعنی قهوه هسته خرما که پرخاصیت است بزنیم.

«اگر نمی‌توانید کارهای بزرگ انجام دهید پس کارهای کوچک را به بهترین نحو انجام بدهید.» شعار من این است تنها چیزی که می تواند بر بسیاری غلبه کند، تلاش و سخت کوشی است.

 

Facebook
Twitter
WhatsApp
LinkedIn
Telegram
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
دوست داشتید، بیشتر بخوانید
جدیدترین نوشته‌‌ها
زعفران

انواع زعفران

برداشت زعفران در ایران

شرکت طاها قالب توس

معرفی شرکت طاها قالب توس – تولیدکننده مبدل‌های حرارتی

شرکت بایوران

معرفی شرکت بایوران – تولیدکننده محصولات بیولوژیک

از ایران چه خبر 108 - ماهی قرمز عید

از ایران چه خبر 108

فرسایش خاک

انواع فرسایش خاک

محبوب‌ترین نوشته‌‌ها
صنایع تبدیلی

صنایع تبدیلی چیست؟

طرز تهیه پودر سنجد در منزل

طرز تهیه پودر سنجد در منزل

پنیر لور

طرز تهیه پنیر لور

حلوا سوهان

حلوا سوهان با آرد جوانه گندم

صنعت کشاورزی آمریکا

صنعت کشاورزی ایالات متحده آمریکا (1)

«روز کشاورز»، کدام روز از سال است می‌خواهیم جشن بگیریم