رونق کشاورزی قراردادی در استان مرکزی

امتیاز دهید

مدیر صنایع تبدیلی سازمان جهاد کشاورزی استان مرکزی از اجرای طرح کشاورزی قراردادی در استان خبرداد و گفت: این طرح با هدف توسعه و افزایش تولیدات بخش کشاورزی در استان در حال انجام است.

به گزارش ایرنا، صفری در این باره افزود: در این طرح، صاحبان واحدهای صنایع تبدیلی در هنگام کشت با کشاورزان قرارداد منعقد می‌کنند و  اجرای این طرح، آرامش خیال برای فروش محصولات تولیدی کشاورزان و برنامه‌ریزی تولید و صادرات برای واحدهای صنایع تبدیلی و تکمیلی در استان را به همراه دارد.

مدیر صنایع تبدیلی سازمان جهاد کشاورزی استان مرکزی گفت: ۳۲ واحد صنایع تبدیلی، تکمیلی و غذایی با ظرفیت فرآوری ۳۴۱ هزار تن محصول، امسال در این استان به بهره‌برداری رسید که دو هزار و ۲۱۰ میلیارد ریال منابع مالی از محل آورده بخش خصوصی و تسهیلات بانکی برای بهره‌برداری از این واحدها هزینه شده که سرمایه‌گذاری در این بخش در سال جاری نسبت به سال گذشته ۵۴ درصد افزایش یافته ‌است.

وی اظهار داشت: ۸۷۰ اشتغال امسال با بهره‌برداری از واحدهای صنایع تبدیلی و تکمیلی ایجاد شد که نسبت به سال گذشته ۲۰۰ درصد افزایش یافته ‌است و پیش‌بینی می‌شود اشتغال ایجاد شده در بخش صنایع تبدیلی و تکمیلی استان مرکزی تا پایان سال جاری به یک هزار نفر افزایش یابد و با این مهم ۶۰ درصد تعهدات سازمان جهاد کشاورزی استان در بخش صنایع تکمیلی  تحقق می‌یابد.

صفری اضافه کرد: میزان جذب مواد خام محصولات کشاورزی در واحدهای صنایع تبدیلی و تکمیلی استان مرکزی از ابتدای سال جاری تا کنون پنج درصد نسبت به کل سال گذشته افزایش یافته‌است.

مدیر صنایع تبدیلی سازمان جهاد کشاورزی استان مرکزی گفت: واحدهای صنایع تبدیلی و تکمیلی محصولات کشاورزی در مجموع  ظرفیت جذب سه و نیم میلیون تن مواد خام محصولات کشاورزی استان را دارا  هستند.

وی یادآور شد: ۲۷۴ پروانه بهره برداری برای واحدهای صنایع تبدیلی و تکمیلی محصولات کشاورزی تاکنون در استان مرکزی صادر شده و برای پنج هزار و ۲۱۳ نفر در این واحدها اشتغال ایجاد شده‌است.

صفری از صدور ۷۸ فقره جواز تاسیس واحدهای صنایع تبدیلی و تکمیلی در سال جاری خبر داد و گفت: با بهره برداری از این واحدها ۳۸۷ هزار تن به ظرفیت جذب مواد خام محصولات کشاورزی در استان افزوده می‌شود.

وی اعتبار مورد نیاز برای  بهره‌برداری از این واحدها را سه هزار و ۲۱۰ میلیارد ریال عنوان کرد و افزود: یک هزار و ۳۰ نفر اشتغال جدید با بهره‌برداری از این واحدها در استان مرکزی ایجاد می‌شود.

استان مرکزی با یک میلیون و ۴۱۴ هزار نفر جمعیت و ۱۲ شهرستان در قلب کشور قرار دارد و با وجود صنعتی بودن در زمره ۱۰ استان نخست کشور در بخش کشاورزی نیز محسوب می‌شود به طور ی ۹۰ هزار بهره‌بردار شامل ۲۰ درصد شاغلان استان در این حوزه فعال هستند.

Facebook
Twitter
WhatsApp
LinkedIn
Telegram
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
دوست داشتید، بیشتر بخوانید
جدیدترین نوشته‌‌ها
خبرهای کشاورزی شماره 100

خبرهای کشاورزی شماره 100

استخراج روغن - آماده‌سازی دانه‌های روغنی

آماده‌سازی دانه‌های روغنی برای استخراج روغن

پرورش شترمرغ

چطور یک پرورش‌ دهنده شترمرغ شوید

4 تکنیک استخراج عصاره گیاهی

چهار تکنیک برتر استخراج عصاره‌های گیاهی

نمایشگاه گل‌های پیازی، فرصتی نو (گزارش تصویری)

استفاده از ضایعات برنج برای تولید سوخت زیستی

استفاده از ضایعات برنج برای تولید سوخت زیستی

محبوب‌ترین نوشته‌‌ها
صنایع تبدیلی

صنایع تبدیلی چیست؟

طرز تهیه پودر سنجد در منزل

طرز تهیه پودر سنجد در منزل

پنیر لور

طرز تهیه پنیر لور

حلوا سوهان

حلوا سوهان با آرد جوانه گندم

صنعت کشاورزی آمریکا

صنعت کشاورزی ایالات متحده آمریکا (1)

«روز کشاورز»، کدام روز از سال است می‌خواهیم جشن بگیریم