نیاز مبرم کرمانشاه به احداث کارخانه قند و محصولات لبنی

امتیاز دهید

استاندار کرمانشاه با اشاره به پتانسیل های بسیار استان در بحث سرمایه گذاری به نیاز مبرم  در احداث کارخانه قند و کارخانه تولید محصولات لبنی اشاره و از بنیاد مستضعفان دراجرای این پروژه ها، درخواست همکاری کرد.

هوشنگ بازوند در جلسه دیروز ستاد اقتصاد مقاومتی استان کرمانشاه که با حضور رییس سازمان بنیاد مستضعفان برگزار شد، از طرح گرمسیری به عنوان یکی از پروژه عمرانی عظیم کشور یاد کرد و افزود: اگر به قیمت های امروز محاسبه کنیم حدود ۷۰ تا ۸۰ هزار میلیارد تومان در این طرح سرمایه گذاری شده است.

وی افزود: اجرای این طرح در استان با توجه به رونق بیش از پیش بخش کشاورزی، شرایط خوبی برای راه اندازی صنایع تبدیلی این بخش فراهم کرده است.

بازوند تصریح کرد: این انتظار را از بنیاد مستضعفان داریم که در طرح های صنایع تبدیلی که توجیه اقتصادی دارد در استان همکاری کند.

استاندار کرمانشاه با اشاره به موقعیت استان و همجواری آن با کشور عراق گفت: وجود این بازار مصرف در حالی است که عمده محصولات کشاورزی استان به صورت خام به فروش می رسد و اگر بتوانیم صنایع تبدیلی ایجاد کنیم، قطعا ارزش افزوده بسیاری برای استان خواهد داشت.

وی افزود: بطور مثال دامداری های بنیاد مستضعفان در حال حاضر شیر را بصورت خام به فروش می رسانند و اگر خود بنیاد کمک کند و یک کارخانه تولیدی محصولات لبنی احداث کند، قطعا ارزش افزوده بسیاری از محل فروش این محصولات عاید استان خواهد شد.

استاندار کرمانشاه همچنین احداث کارخانه قند را یکی دیگر از نیازهای ضروری استان دانست و افزود: هم اکنون بخشی از چغندر تولیدی استان به شهرهای دیگر می‌رود و اگر این کارخانه در استان زده شود، توجیه اقتصادی بالایی خواهد داشت.

Facebook
Twitter
WhatsApp
LinkedIn
Telegram
جدیدترین نوشته‌‌ها
تولید غذای آبزیان

تولید غذای آبزیان

کشت انار در آمریکا

انار، میوه صحراهای آمریکا

خبرهای کشاورزی شماره 100

خبرهای کشاورزی شماره 100

استخراج روغن - آماده‌سازی دانه‌های روغنی

آماده‌سازی دانه‌های روغنی برای استخراج روغن

پرورش شترمرغ

چطور یک پرورش‌ دهنده شترمرغ شوید

4 تکنیک استخراج عصاره گیاهی

چهار تکنیک برتر استخراج عصاره‌های گیاهی

محبوب‌ترین نوشته‌‌ها
صنایع تبدیلی

صنایع تبدیلی کشاورزی چیست؟ ( + فایل صوتی)

طرز تهیه پودر سنجد در منزل

طرز تهیه پودر سنجد در منزل

پنیر لور

طرز تهیه پنیر لور

حلوا سوهان

حلوا سوهان با آرد جوانه گندم

صنعت کشاورزی آمریکا

صنعت کشاورزی ایالات متحده آمریکا (1)

«روز کشاورز»، کدام روز از سال است می‌خواهیم جشن بگیریم