همایش تخصصی تجاری ایران و هند در حوزه محصولات کشاورزی و صنایع غذایی

امتیاز دهید
پرچم های ایران و هند

به گزارش «اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی ارومیه»: همایش تخصصی روابط ایران و هند از ساعت ۱۴ روز سه شنبه مورخ ۲۲ مهرماه سال جاری با حضور و سخنرانی مقامات ذیل به صورت مجازی برگزار خواهد شد:

  • گدام دارمندرا، سفیر هند در تهران
  • مسعود خوانساری، رییس اتاق بازرگانی تهران
  • دیواکار ناسمیسرا، رییس سازمان توسعه صادرات محصولات غذایی و کشاورزی هند (APEDA)
  • سیدرضا سیدآقازاده، مدیرکل دفتر آسیا و اقیانوسیه سازمان توسعه تجارت ایران
  • ابراهیم جمیلی، رییس اتاق بازرگانی مشترک ایران و هند

این همایش با انجام ارائه هایی توسط روسای انجمن های تخصصی ایران و هند در زمینه های کشاورزی از جمله برنج، گوشت، میوه و سبزیجات، محصولات ارگانیک، فرآورده های غذایی و … دنبال و با مذاکرات دوجانبه (B2B) با حضور شرکت های ایرانی و هندی در پلتفرم مجازی اختصاصی ادامه خواهد یافت.

اقلیم هند

هند با جمعیت 1.48میلیارد نفر دومین کشور پرجمعیت جهان است. این کشور با مساحت 3.288 میلیون کیلومتر مربع هفتمین کشور بزرگ جهان است. دارای خط ساحلی طولانی بیش از 7500 کیلومتر است.

هند کشوری متنوع است که در آن بیش از 22 زبان اصلی و 415 گویش صحبت می‌شود. این کشور با مرتفع‌ترین رشته کوه جهان، هیمالیا در شمال، صحرای تار در غرب، دلتای گنگ در شرق و فلات دکن در جنوب، میزبان تنوع زراعی  – اکولوژیکی گسترده‌ای است.

هند بزرگترین تولید کننده شیر، حبوبات و جوت در جهان است و دومین تولیدکننده برنج، گندم، نیشکر، بادام زمینی، سبزیجات، میوه و پنبه است.

همچنین یکی از تولیدکنندگان پیشرو در ادویه جات، ماهی، طیور، دام و محصولات زراعی است. هند با ارزش 2.1 تریلیون دلار، سومین اقتصاد بزرگ جهان پس از ایالات‌متحده و چین است.

آب‌و‌هوای هند از گرمسیری مرطوب و خشک در جنوب تا معتدل آلپی در نواحی شمالی متفاوت است و دارای تنوع زیادی از اکوسیستم است.

چهار مورد از 34 کانون جهانی تنوع زیستی و 15 منطقه زیست محیطی جهانی 200 WWF به طور کامل یا جزئی در هند قرار دارند. هند با داشتن تنها 2.4 درصد از مساحت زمین، حدود 8 درصد از گونه‌های ثبت شده، از جمله بیش از 45000 گونه گیاهی و 91000 گونه جانوری را در خود جای داده است.

با این حال، هند هنوز نگرانی‌های فزاینده زیادی دارد. همانطور که اقتصاد هند متنوع و رشد کرده است، سهم کشاورزی در تولید ناخالص داخلی از سال 1951 تا 2011 به طور پیوسته کاهش یافته است.

هند با وجود دستیابی به کفایت غذایی در تولید، هنوز یک چهارم مردم گرسنه جهان را تشکیل می‌دهد و بیش از 190 میلیون نفر از افراد کم تغذیه را در خود جای داده است.

وقوع فقر در حال حاضر نزدیک به 30 درصد تخمین زده شده است. بر اساس گزارش جهانی تغذیه (2016)، هند در بین 132 کشور از نظر کوتاهی رشد زیر 5 سال رتبه 114 و در بین 130 کشور در ضایعات زیر 5 سال رتبه 120 و از نظر شیوع کم خونی در بین 185 کشور در رتبه 170 قرار دارد.

جنبه‌های اجتماعی پیرامون کشاورزی نیز شاهد تغییر روند بوده است. افزایش زنانه شدن کشاورزی عمدتاً به دلیل افزایش مهاجرت مردان از روستا به شهر، افزایش زنان سرپرست خانوار و رشد تولید محصولات نقدی است که طبیعتاً کار فشرده است.

زنان، وظایف مهمی را، هم در فعالیت‌های کشاورزی و هم در فعالیت‌های غیرکشاورزی انجام می‌دهند و مشارکت آن‌ها در این بخش در حال افزایش است، اما کار آن‌ها به عنوان امتداد کار خانگی تلقی می‌شود و بار دوگانه‌ای بر مسئولیت‌های خانگی اضافه می‌کند.

لینک ثبت نام 

مهلت ثبت نام در بیست و چهارمین دوره انتخاب صادرکنندگان نمونه پایتخت تمدید شد

ارائه مقاله عضو گروه پژوهشی جهاددانشگاهی خراسان جنوبی در همایش بین‌المللی علوم صنایع غذایی

ساماندهی ۲۷۰ شغل کشاورزی در کشور/ اتاق اصناف کشاورزی تشکیل می‌شود

Facebook
Twitter
WhatsApp
LinkedIn
Telegram
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
دوست داشتید، بیشتر بخوانید
جدیدترین نوشته‌‌ها
تولید غذای آبزیان

تولید غذای آبزیان

کشت انار در آمریکا

انار، میوه صحراهای آمریکا

خبرهای کشاورزی شماره 100

خبرهای کشاورزی شماره 100

استخراج روغن - آماده‌سازی دانه‌های روغنی

آماده‌سازی دانه‌های روغنی برای استخراج روغن

پرورش شترمرغ

چطور یک پرورش‌ دهنده شترمرغ شوید

4 تکنیک استخراج عصاره گیاهی

چهار تکنیک برتر استخراج عصاره‌های گیاهی

محبوب‌ترین نوشته‌‌ها
صنایع تبدیلی

صنایع تبدیلی کشاورزی چیست؟ ( + فایل صوتی)

طرز تهیه پودر سنجد در منزل

طرز تهیه پودر سنجد در منزل

پنیر لور

طرز تهیه پنیر لور

حلوا سوهان

حلوا سوهان با آرد جوانه گندم

صنعت کشاورزی آمریکا

صنعت کشاورزی ایالات متحده آمریکا (1)

«روز کشاورز»، کدام روز از سال است می‌خواهیم جشن بگیریم