۱.۸ میلیون تن ماده خام، جذب سالانه صنایع کشاورزی یزد

امتیاز دهید

مدیر صنایع تبدیلی و غذایی سازمان جهاد کشاورزی استان یزد با بیان این که در حال حاضر سالانه یک میلیون و ۸۱۱ هزار تن ماده خام جذب صنایع کشاوری این استان می‌شود، از صدور ۱۰۳ فقره جواز تاسیس جدید در این بخش از ابتدای سالجاری تاکنون خبر داد.

«علیرضا طاقه‌باف» در گفت‌وگو با خبرنگار ایسنا از صدور ۶۵ فقره پروانه بهره‌برداری صنایع تبدیلی در استان با ظرفیت ۳۱۵ هزار تن در سال جاری خبر داد و گفت: خوشبختانه این صنایع تاکنون مقدار قابل توجهی حدود ۳۳۵ هزار تن ماده خام را جذب کرده و توانسته‌اند از این طریق برای یک هزار و ۳۱۰ نفر اشتغال زایی داشته باشند.

وی مجموع واحدهای صنایع تبدیلی و تکمیلی استان که تاکنون در استان به بهره‌برداری رسیده را ۴۰۱ واحد اعلام کرد و گفت: ظرفیت تولید مجموع این واحدها بالغ بر یک میلیون و ۳۴۶ هزار تن است ولی سالانه یک میلیون و ۸۱۱ هزار تن ماده خام کشاورزی را جذب و به محصول تبدیل می‌کنند.

وی همچنین مجموع فرصت‌های شغلی ایجاد شده در صنایع تبدیلی و تکمیلی استان تاکنون را شش هزار و ۶۵۷ ذکر و خاطرنشان کرد: امسال برای ۱۰۳ فقره واحد جدید نیز جواز تاسیس صادر شده که ظرفیت تولید بالغ بر ۲۱۸ هزار تن با اشتغالزایی برای یکهزار و ۱۱۳ نفر را به دنبال خواهند داشت.

طاقه‌باف از سیاست جهادانشگاهی در جهت افزایش صنایع تبدیلی و تکمیلی در استان طی سال‌های آتی خبر داد و گفت: مجوزهای تاسیس صادر شده در خصوص صنایع تبدیلی استان تاکنون یک هزار و ۳۳۷ فقره برای سال‌های در پیش بوده که امیدواریم با بهره‌برداری از این واحدها که ظرفیتی بالغ بر سه میلیون و ۸۳ هزار تن دارند، علاوه بر جذب بیش از چهار میلیون ماده خام در بخش کشاورزی، اشتغال ۱۵ هزار و ۷۵۰ یزدی را نیز فراهم کنیم.

این مسئول در پایان با بیان این که آنچه مطلوب استان در این بخش است، جذب سه میلیون تن ماده خام کشاورزی می‌باشد، گفت: یکی از مهمترین سیاست‌های در دستور کار این بخش کیفی‌سازی و برندسازی محصوات تولیدی صنایع تبدیلی استان به ویژه در حوزه‌های لبنی، فرآوری پسته، زعفران و خرماست که در این رابطه برنامه‌ریزی و اقدامات خوبی در حال انجام است.

Facebook
Twitter
WhatsApp
LinkedIn
Telegram
جدیدترین نوشته‌‌ها
زعفران

انواع زعفران

برداشت زعفران در ایران

شرکت طاها قالب توس

معرفی شرکت طاها قالب توس – تولیدکننده مبدل‌های حرارتی

شرکت بایوران

معرفی شرکت بایوران – تولیدکننده محصولات بیولوژیک

از ایران چه خبر 108 - ماهی قرمز عید

از ایران چه خبر 108

فرسایش خاک

انواع فرسایش خاک

محبوب‌ترین نوشته‌‌ها
صنایع تبدیلی

صنایع تبدیلی چیست؟

طرز تهیه پودر سنجد در منزل

طرز تهیه پودر سنجد در منزل

پنیر لور

طرز تهیه پنیر لور

حلوا سوهان

حلوا سوهان با آرد جوانه گندم

صنعت کشاورزی آمریکا

صنعت کشاورزی ایالات متحده آمریکا (1)

«روز کشاورز»، کدام روز از سال است می‌خواهیم جشن بگیریم