استان یزد، ظرفیت فرآوری ۱۵ هزار تُن زیتون را داراست

امتیاز دهید

 پنج فقره جواز تاسیس فرآوری زیتون در  یزد توسط مدیریت صنایع تبدیلی و غذایی سازمان جهاد کشاورزی این استان صادر شده است، مدیر این مجموعه اظهار داشت: این مجوزها در زمینه تولید روغن زیتون، زیتون شور غیرکنسروی، کنسرو زیتون، زیتون پرورده، کنجاله زیتون و تولید انواع ترشیجات و شوریجات است.

به گزارش ایرنا، علیرضا طاقه باف خاطرنشان کرد: این مجوزها ظرفیت جذب بیش از ۱۵ هزار تُن فرآوری زیتون در استان را دارند و یکی از این مجوزها مربوط به واحد تولیدی در شهرستان مهریز با پیشرفت فیزیکی بالای ۷۰ درصد است که در حال تکمیل نهایی است تا بتواند ظرفیت فرآوری آن را تا پایان سالجاری به ۱۰ هزار تُن برساند.

وی ادامه داد: در آذرماه سال ۹۶  یک واحد تولیدی دیگر در شهرستان یاد شده با ظرفیت جذب روزانه بیش از ۳۵ تُن زیتون و ظرفیت تولید یکهزار و ۷۰۰ تُن در سال با تولید محصولاتی از جمله روغن خام زیتون، روغن مایع زیتون، زیتون شور غیرکنسروی، کنسرو زیتون، زیتون پرورده و کنجاله زیتون و همچنین تولید انواع شوریجات و ترشیجات به بهره برداری رسید.

وی اضافه کرد: هم اکنون واحد مورد اشاره در حال فعالیت در عرصه فرآوری زیتون بوده و با خرید محصول از کشاورزان استان و سایر استانهای شمالی و همچنین جیرفت و جنوب کرمان در حال فعالیت با نیمی از توان و ظرفیت خود است.

مدیر صنایع تبدیلی و غذایی سازمان جهاد کشاورزی استان یزد خاطرنشان کرد: واحد یاد شده هم اکنون زیتون کشاورزان را با توجه به نوع، گونه، رقم و کیفیت آن بین ۴۰ تا ۷۰ هزار ریال خریداری می کند که جهت استحصال روغن و کنسرو و دیگر فرآوردهای این محصول اقدام می کنند.

طاقه بافت تصریح کرد: در خصوص خرده فروشی زیتون و فرآوری آن با ظرفیت‌های کم خوشبختانه واحدهای متعدد فرآوری مشاغل خانگی و همچنین واحدهای صنفی در سطح استان فعال هستند.

Facebook
Twitter
WhatsApp
LinkedIn
Telegram
جدیدترین نوشته‌‌ها
خبرهای کشاورزی شماره 100

خبرهای کشاورزی شماره 100

استخراج روغن - آماده‌سازی دانه‌های روغنی

آماده‌سازی دانه‌های روغنی برای استخراج روغن

پرورش شترمرغ

چطور یک پرورش‌ دهنده شترمرغ شوید

4 تکنیک استخراج عصاره گیاهی

چهار تکنیک برتر استخراج عصاره‌های گیاهی

نمایشگاه گل‌های پیازی، فرصتی نو (گزارش تصویری)

استفاده از ضایعات برنج برای تولید سوخت زیستی

استفاده از ضایعات برنج برای تولید سوخت زیستی

محبوب‌ترین نوشته‌‌ها
صنایع تبدیلی

صنایع تبدیلی چیست؟

طرز تهیه پودر سنجد در منزل

طرز تهیه پودر سنجد در منزل

پنیر لور

طرز تهیه پنیر لور

حلوا سوهان

حلوا سوهان با آرد جوانه گندم

صنعت کشاورزی آمریکا

صنعت کشاورزی ایالات متحده آمریکا (1)

«روز کشاورز»، کدام روز از سال است می‌خواهیم جشن بگیریم