اعتماد به نفس مهمترین عامل موفقیت زنان کارآفرین است

امتیاز دهید

استاندار گیلان، اعتماد به نفس زنان کارآفرین را مهمترین عامل موفقیت دانست و اضافه کرد: زنان کارآفرین با وجود همه محدودیت های موجود در عرصه اقتصادی، علاوه بر اینکه برای خود و خانواده خود اشتغال ایجاد کرده اند، بلکه زمینه اشتغال دیگران را نیز به وجود آورده اند.

به گزارش ایسنا، ارسلان زارع در دیدار با زنان کارآفرین و فعال اقتصادی استان گیلان که در سالن غدیر استانداری برگزار شد، ضمن تسلیت ایام فاطمیه، از حضرت صدیقه طاهره(ص) به عنوان متعالی ترین الگو برای زنان جهان یاد کرد و گفت: این بانوی عظیم الشان اسوه و الگوی کامل در همه دوره های حیات بشری است.

وی با بیان اینکه بانوان ایران زمین در طول تاریخ به ویژه طی نیم قرن اخیر و جریان شکل گیری انقلاب اسلامی و پس از آن دوران دفاع مقدس نقش آفرینی ویژه ای داشته اند، تصریح کرد: بانوان همپای ملت بزرگ ایران همواره در برابر دشمنان و بدخواهان این کشور و نظام، ایستادگی و مقاومت کرده اند و حافظ استقلال، آزادی، جمهوری اسلامی و همه آرمان های اصیل انقلاب بوده اند.

استاندار گیلان، به فعالیت جهادی بانوان در عرصه های مختلف علمی و آموزشی و فرهنگی و اجتماعی و اقتصادی اشاره کرد و افزود: امروز باید با تجلیل و تقدیر از زنان مدیر و مدبر این مسیر ارزشمند را ادامه دهیم.

زارع، با بیان اینکه زنان کارآفرین و فعال اقتصادی با پذیرش همه مشکلات و خاطرات و سختی ها با اتکال به خدا و اتکا به توانمندی های خود موفقیت های غیر قابل انکاری کسب کرده اند، یادآور شد: زنان کارآفرین نقش بسزایی در رشد متوازن استان و کشور در مسیر درون زایی اقتصاد مقاومتی دارند که مورد تاکید رهبر معظم انقلاب و رئیس جمهور است.

وی با اشاره به وجود مشکلات و چالش های فراوان در مسیر فعالیت های اجتماعی و اقتصادی، عنوان کرد: مشکلات همواره وجود دارد، اما توفیقات حاصل شده در این عرصه حلاوت و شیرینی مضاعفی را برای جامعه فراهم می کند.

استاندار گیلان، اعتماد به نفس زنان کارآفرین را مهمترین عامل موفقیت دانست و اضافه کرد: زنان کارآفرین با وجود همه محدودیت های موجود در عرصه اقتصادی، علاوه بر اینکه برای خود و خانواده خود اشتغال ایجاد کرده اند، بلکه زمینه اشتغال دیگران را نیز به وجود آورده و سهم مشارکت اقتصادی استان را بالا برده اند.

زارع، با اشاره به تاکید دولت مبنی بر معرفی و حمایت از زنان کارآفرین، خاطرنشان کرد: خوشبختانه محصولات تولید شده توسط زنان با اقبال عمومی مواجه است و لذا دولت براساس قانون به دنبال ایجاد زیرساخت ها و ارائه تسهیلات حمایتی برای رقابت سازنده کسب و کارهاست.

وی توانمندسازی زنان سرپرست خانوار در عرصه های اقتصادی را یکی دیگر از برنامه های مهم دولت دانست و متذکر شد: در این راستا نیازمند همکاری نظام بانکی جهت طراحی های حمایتی و تسهیلاتی هستیم.

استاندار گیلان، از تشکیل بانک اطلاعات زنان کارآفرین استان خبر داد و گفت: همانگونه که از نخبگان علمی و قهرمانان ورزشی تجلیل می کنیم، باید از زنان کارآفرین به عنوان سرمایه ارزشمند توسعه کشور قدردانی کنیم.

زارع، با بیان اینکه سهم مشارکت اقتصادی بانوان گیلانی همواره رتبه های اول تا سوم کشور را به خود اختصاص می دهد، اظهار کرد: این جایگاه مرهون تلاش های زنان و دختران کارآفرین ماست و قطعا می توانیم سهم خودمان را ارتقا ببخشیم.

وی با اشاره به شیوع کرونا و ایجاد محدودیت های اعتباری برای دولت به دنبال تحریم های ظالمانه، عنوان کرد: در جریان کرونا نیز شاهد جلوه های زیبایی از حضور موثر زنان در عرصه مدیریت سلامت خانواده بودیم.

استاندار گیلان، خواستار استفاده از ظرفیت فضای مجازی و فناوری اطلاعات برای معرفی و جذب بازار محصولات تولید شده توسط بانوان شد و خاطرنشان کرد: با برندسازی محصولات تولیدی می توانیم در بازارهای منطقه ای نیز جایگاه داشته باشیم.

زارع، انتخاب شهر شهر به عنوان شهر ملی رشتی دوزی را یکی از ظرفیت های بزرگ فرهنگی و اقتصادی برای زنان کارآفرین دانست و متذکر شد: استان گیلان یک استان گردشگرپذیر است و در حوزه صنایع دستی و محصولات کشاورزی ظرفیت های بالایی داریم؛ البته شیوع کرونا این بخش را دچار مشکلات کرده که به زودی شاهد رفع بیماری و رونق گردشگری خواهیم بود.

وی همچنین خواستار تخصیص ۲۰ درصدی از محل اعتبارات جهش تولید به بانوان کارآفرین شد و گفت: این اعتبارات از طریق تفاهم نامه معاونت امور زنان و خانواده ریاست جمهوری با بانک های عامل تخصیص می یابد.

 

Facebook
Twitter
WhatsApp
LinkedIn
Telegram
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
دوست داشتید، بیشتر بخوانید
جدیدترین نوشته‌‌ها
زعفران

انواع زعفران

برداشت زعفران در ایران

شرکت طاها قالب توس

معرفی شرکت طاها قالب توس – تولیدکننده مبدل‌های حرارتی

شرکت بایوران

معرفی شرکت بایوران – تولیدکننده محصولات بیولوژیک

از ایران چه خبر 108 - ماهی قرمز عید

از ایران چه خبر 108

فرسایش خاک

انواع فرسایش خاک

محبوب‌ترین نوشته‌‌ها
صنایع تبدیلی

صنایع تبدیلی چیست؟

طرز تهیه پودر سنجد در منزل

طرز تهیه پودر سنجد در منزل

پنیر لور

طرز تهیه پنیر لور

حلوا سوهان

حلوا سوهان با آرد جوانه گندم

صنعت کشاورزی آمریکا

صنعت کشاورزی ایالات متحده آمریکا (1)

«روز کشاورز»، کدام روز از سال است می‌خواهیم جشن بگیریم