اولین وبینار دانش آموزی کارآفرینی کشاورزی برگزار می شود

امتیاز دهید
کارآفرینی دانش آموزی

مرکز تحقیقات و آموزش کشاورزی و منابع طبیعی فارس، اولین  وبینار دانش آموزی کارآفرینی کشاورزی را دوازدهم اسفندماه از ساعت 10 الی 12، برگزار می کند.

به گزارش کافه کشاورز، این وبینار با حضور  دکتر مختاری، مشاور وزیر و مجری پروژه کسب‌و‌کارهای نوپا کشاورزی،  اساتید مجرب کارآفرینی و کسب‌و‌کار، دانش‌آموزان کارآفرین و مدیر مجموعه دکا با موضوع کارآفرینی کشاورزی، فرصت پیشروی دانش‌آموزان رشته‌ی کشاورزی برگزار می شود.

دانش‌آموزان عزیز، دبیران و رؤسای محترم هنرستان‌های کشاورزی و دیگر علاقه‌مندان می‌توانند از طریق لینک زیر ثبت‌نام کنند تا  لینک ورود را از  طریق پیامک دریافت نمایند

لینک ثبت نام

پشتیبانی تلفنی:  07137204080، داخلی 107، از ساعت 8 تا 14.

کارآفرینی دانش‌آموزی

در حالی که مسیر موفقیت برای همه متفاوت به نظر می‌رسد، برخی از بهترین روش‌های اثبات شده وجود دارد که می‌تواند تفاوت بزرگی در دستیابی به اهداف تجاری افراد ایجاد کند.

از آنجایی که دانش آموزان در دوران مدرسه موارد زیادی برای مدیریت دارند، می‌توانند با در نظرگرفتن موضوعات زیر، موفقیت‌هایی را کسب کنند.

یک برنامه ایجاد کنید (اما انعطاف پذیر باشید)

هر کسب‌و‌کاری با یک ایده شروع می‌شود. سپس این ایده با یک برنامه محکم عملی می‌شود. از نظر تجاری، طرح را می‌توان به عنوان استراتژی کسب‌وکار در نظر گرفت. این شامل ملاحظاتی مانند ارزش پیشنهادی شما (یا اینکه کسب‌و‌کار شما چه چیزی برای ارائه دارد/ ارزشی که برای مشتریان به ارمغان می‌آورد)، بازار هدف شما (مخاطبان شما چه کسانی خواهند بود) و نحوه عملکرد شما (نحوه برنامه‌ریزی برای گرفتن کسب‌و‌کار از یک ایده از طریق طرح عرضه به بازار) هست.

صرف نظر از اینکه از کجا شروع می‌کنید یا چه چیزی در ذهن دارید، یکی از بهترین چیزهایی که می‌توانید در راه اندازی یک کسب‌و‌کار داشته باشید، انعطاف پذیری است. با موانع و چالش‌هایی روبرو خواهید شد، اما اغلب توانایی کارآفرین برای چرخش و جابجایی با چابکی است که تفاوت بین موفقیت و شکست را ایجاد می‌کند.

یک مربی پیدا کنید

مانند هر چیز دیگری در زندگی، یادگیری از کسانی که قبل از شما آمده‌اند مفید است. کسب‌و‌کارها به دنبال تعیین قیمت برای همه چیز هستند تا بتوانند هزینه‌ها و سود را ارزیابی کنند.

اما، وقتی صحبت از مربیگری می‌شود – قیمتی ندارد. مربی یک رهبر و کسی است که می توانید به او اعتماد کنید تا به شما مشاوره بدهد، به سؤالات پاسخ دهد و به ایجاد شبکه ارتباطات شما کمک کند.

پیگیر باشید

بسیار مهم است که از سفر کارآفرینی دانش آموزی خود دست نکشید. توانایی انجام این کار به معنای داشتن طرز فکر صحیح است. همه چیز بدون شک دشوار خواهد شد و احتمالاً با سؤالات زیادی روبرو خواهید شد. پشتکار شما را در زمان‌های سخت عبور می‌دهد.

از درس‌ها بیاموزید

به جای اینکه همه چیز را به عنوان شکست در مقابل موفقیت در نظر بگیرید، مفید است که کل تجربه ایجاد یک تجارت را به عنوان یک سفر در نظر بگیرید. برای اینکه بتوانید از تکرار اشتباهات جلوگیری کنید، به همه چیز به عنوان یک درس نگاه کنید. به این ترتیب می‌توانید از درس‌ها یاد بگیرید و با گذشت زمان پیشرفت کنید.

به دل خود اعتماد کنید

آیا تا به حال احساس کرده‌اید که چیزی برای شما مناسب است یا نیست؟ همه افراد احساسات درونی دارند، اما بسیاری از مردم آن را نادیده می‌گیرند. مطمئن باشید که به دل خود اعتماد کنید و به خودتان اعتماد کنید.

 سلامت روان خود را در اولویت قرار دهید

اگر به سلامت روان شما توجه نشود، هیچ چیز دیگری در ردیف قرار نخواهد گرفت. به عنوان یک دانش آموز، باید وظایف مدرسه، مسئولیت‌های خانوادگی، زندگی کاری و دوستی‌های خود را مدیریت کنید.

این بدان معناست که شما متوجه خواهید شد که به جهات مختلف کشیده می‌شوید. بسیار مهم است که برای خود وقت بگذارید و سلامت روان خود را در اولویت قرار دهید تا استرس بهترین حالت را برای شما نداشته باشد.

 سازماندهی شده باشید

سازماندهی ماندن نیز حیاتی است. هنگام راه‌اندازی یک کسب‌وکار، باید به جنبه‌های اداری کارها، بازاریابی، ایده‌پردازی، اجرا و هر چیز دیگری که برای تحقق ایده‌هایتان کمک می‌کند، اهمیت دهید.

سازماندهی کلیدی است تا بدانید کجا می‌توانید آنچه را که نیاز دارید پیدا کنید و از احساس غرق شدن که با داشتن چیزهای زیاد در مکان‌های مختلف مرتبط است، بکاهید.

ریسک کنید

کارآفرینان صرف نظر از کسب‌و‌کاری که راه اندازی می‌کنند یک چیز اصلی مشترک دارند – همه آنها ریسک می‌کنند! شروع یک کسب‌و‌کار از همان ابتدا یک ریسک است. و پس از آن، هنگامی که مشغول به فعالیت هستید، خود را با خطرات بیشتری مواجه خواهید کرد و آنها را برای رشد کسب‌و‌کار خود به عهده می‌گیرید.

به یاد داشته باشید، همه چیز در کارآفرینی شما یک سفر است، بنابراین توانایی پذیرفتن ریسک‌های حساب شده اغلب جرقه‌ای برای درو کردن نتایج است.

Facebook
Twitter
WhatsApp
LinkedIn
Telegram
جدیدترین نوشته‌‌ها
تولید غذای آبزیان

تولید غذای آبزیان

کشت انار در آمریکا

انار، میوه صحراهای آمریکا

خبرهای کشاورزی شماره 100

خبرهای کشاورزی شماره 100

استخراج روغن - آماده‌سازی دانه‌های روغنی

آماده‌سازی دانه‌های روغنی برای استخراج روغن

پرورش شترمرغ

چطور یک پرورش‌ دهنده شترمرغ شوید

4 تکنیک استخراج عصاره گیاهی

چهار تکنیک برتر استخراج عصاره‌های گیاهی

محبوب‌ترین نوشته‌‌ها
صنایع تبدیلی

صنایع تبدیلی کشاورزی چیست؟ ( + فایل صوتی)

طرز تهیه پودر سنجد در منزل

طرز تهیه پودر سنجد در منزل

پنیر لور

طرز تهیه پنیر لور

حلوا سوهان

حلوا سوهان با آرد جوانه گندم

صنعت کشاورزی آمریکا

صنعت کشاورزی ایالات متحده آمریکا (1)

«روز کشاورز»، کدام روز از سال است می‌خواهیم جشن بگیریم