اینشورتک چیست؟

امتیاز دهید
اینشورتک

اینشورتک چیست؟ ین پرسش به واژه ( InsurTech ) بر‌می‌گردد که برگفته از دو کلمه Insurance  و Technology  است؛ در واقع، به کاربرد نوآورانه و فناوری محور در ارائه خدمات بیمه اشاره دارد و به صورت گسترده‌تر می‌توان گفت که این فناوری، برای ارائه، توزیع و خدمات بیمه‌ای به کار می‌رود.

اینشورتک زیر مجموعه فناوری‌های مالی و یا به عبارتی دیگر، فین تک است.  به بیان ساده‌تر نیز می‌توان گفت که این تکنولوژی در صدد این است که  فناوری را وارد حوزه بیمه  کند و از  آن بهره‌مند شود و همین امر، باعث به جود آمدن تعامل و پیوند میان صنعت و استارتاپ‌ها می‌شود.

هر چند که این حوزه فقط مختص استارتاپ‌ها نیست  بلکه شرکت‌های بزرگ و نامداری در جهان هستند که امروزه در این حوزه  باهم به رقابت می‌پردازند.

جایگاه این فناوری در ایران و جهان

ایالات متحده‌ی آمریکا  به عنوان قطب اصلی و سپس انگلستان و آلمان به عنوان دو کشور اصلی  این فناوری در جهان شناخته شده‌اند.

با این وجود، چهل درصد از این اینشورتک‌ها در اروپا، آفریقا و خاورمیانه واقع هستند. سهم آسیا نیز از این فناوری، زیاد نیست و انتظار می‌رود با توجه به ظرفیت کشورهای منطقه، جایگاه و سهم بیشتری را در آینده به خود اختصاص دهد.

در ایران نیز، بیشتر فعالان عرصه  اینشورتک، استارتاپ‌های بیمه‌ای هستند که تنها در حوزه مشاوره و خرید آنلاین بیمه فعالیت می‌کنند؛ «بیمیتو» به عنوان یکی از این استارتاپ‌ها، علاوه بر اینکه امکان مقایسه بیمه را به کاربرانش می‌دهد، امکان خریداری آنلاین آن‌ها را در اختیار کاربران خود نیز قرار می‌دهد.

«ایشر» و «بیمیلاین» نیز سامانه‌های  مشاوره و خرید آنلاین بیمه هستند. یا به عنوان مثالی دیگر «هماپ» کمی متفاوت از سایرین است و با استفاده از آن می‌توان لیست حق بیمه ماهانه کارکنان و کارگران در کارگاه‌های مختلف را ساخت و به سازمان تأمین اجتماعی ارسال کرد.

روند بکارگیری اینشورتک‌ها

این صنعت در گام اول به کمک هوش مصنوعی و یادگیری ماشین‌ها، اینترنت اشیاء و کلان داده‌ها به جمع‌آوری داده‌ها می پردازد.

در گام بعدی، داده‌های جمع‌آوری شده را تحلیل و مورد ارزیابی قرار می‌دهد و بعد با توجه به تحلیل‌ها و ارزیابی‌های حاصل شده، خدمات متناسب بیمه‌ای را برای هر مشتری به صورت جداگانه ارائه می‌دهد، البته نکات گفته شده یک طرح داستانی ساده جهت درک راحت‌تر این موضوع است.

حمایت سازمان ملل از زنان روستایی در کرونا /حمایت از زنان فین

معرفی استارتاپ‌های فعال حوزه اینشورتک در کشاورزی

Facebook
Twitter
WhatsApp
LinkedIn
Telegram
جدیدترین نوشته‌‌ها
خبرهای کشاورزی شماره 100

خبرهای کشاورزی شماره 100

استخراج روغن - آماده‌سازی دانه‌های روغنی

آماده‌سازی دانه‌های روغنی برای استخراج روغن

پرورش شترمرغ

چطور یک پرورش‌ دهنده شترمرغ شوید

4 تکنیک استخراج عصاره گیاهی

چهار تکنیک برتر استخراج عصاره‌های گیاهی

نمایشگاه گل‌های پیازی، فرصتی نو (گزارش تصویری)

استفاده از ضایعات برنج برای تولید سوخت زیستی

استفاده از ضایعات برنج برای تولید سوخت زیستی

محبوب‌ترین نوشته‌‌ها
صنایع تبدیلی

صنایع تبدیلی چیست؟

طرز تهیه پودر سنجد در منزل

طرز تهیه پودر سنجد در منزل

پنیر لور

طرز تهیه پنیر لور

حلوا سوهان

حلوا سوهان با آرد جوانه گندم

صنعت کشاورزی آمریکا

صنعت کشاورزی ایالات متحده آمریکا (1)

«روز کشاورز»، کدام روز از سال است می‌خواهیم جشن بگیریم