بازگشت کارخانه پاکشیر شهرستان خاش به مدار تولید

امتیاز دهید
شیر خشک

کارخانه پاکشیر خاش استان سیستان و بلوچستان پس از یکسال تعطیلی به صورت آزمایشی تولید فرآورده‌های لبنی را آغاز کرده است.

به گزارش ایسنا، شیرزاد کمالی، مدیر جهاد کشاورزی این شهرستان در بازدید نماینده ولی فقیه در جهادکشاورزی استان افزود: «این کارخانه با ظرفیت اسمی ٢١ هزارتن تولید شیر و فرآورده‌های لبنی در سال ١٣٧۵ در شهرستان راه‌اندازی و پس از یک دوره یکساله تعطیلی، مجدد به مدار تولید بازگشته است.»

وی تصریح کرد: «با راه‌اندازی این واحد علاوه بر تأمین شیر و سایر فرآورده‌های لبنی مورد نیاز منطقه و ایجاد فرصت‌های شغلی جدید، توسعه واحدهای دامپروری خصوصا پرورش گاو شیری در استان را فراهم خواهد نمود.»

کمالی با اشاره به اهمیت گسترش صنایع غذایی در شهرستان خاش تأکید کرد: «برای استمرار تولید محصولات لبنی در کارخانه پاکشیر، حمایت مسئولین را طلب می نماید.»

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان اذعان داشت: «برای راه‌اندازی مجدد کارخانه تولید شیر خاش، پنج میلیارد ریال از محل سرمایه‌گذاری بخش خصوصی هزینه شده است.»

لبنیات، شیر و هر یک از مواد غذایی تهیه شده از شیر، از جمله کره، پنیر، بستنی، ماست و شیر تغلیظ شده و خشک  جزو محصولات این حوزه قرار می‌گیرند.

شیر از ابتدای زمان ثبت شده توسط انسان برای تهیه غذاهای مغذی تازه و قابل نگهداری استفاده شده است.

در برخی کشورها، تقریبا نیمی از شیر تولید شده به صورت شیر تازه پاستوریزه، کامل، کم چرب یا بدون چربی مصرف می‌شود.

با این حال، بیشتر شیر به محصولات لبنی پایدارتر تجارت جهانی مانند کره، پنیر، شیر خشک، بستنی و شیر تغلیظ شده تولید می‌شود.

شیر گاو تا حد زیادی نوع اصلی مورد استفاده در سراسر جهان است. سایر حیواناتی که برای تولید شیر مورد استفاده قرار می‌گیرند عبارتند از گاومیش (در هند، چین، مصر و فیلیپین)، بز (در کشورهای مدیترانه)، گوزن شمالی (در شمال اروپا) و گوسفند (در جنوب اروپا) هستند.

در اوایل دهه 1800، گاوهای شیری به طور متوسط سالانه کمتر از 1500 لیتر (396 گالن) شیر تولید می‌کردند. با پیشرفت در تغذیه حیوانات و اصلاح نژاد انتخابی، یک گاو در حال حاضر به طور متوسط 6500 لیتر (1717 گالن) شیر در سال تولید می‌کند.

برخی از گاوها تا 10000 لیتر (2641 گالن) تولید می‌کنند. گاو هلشتاین-فریزین بیشترین حجم را تولید می‌کند اما نژادهای دیگر مانند آیرشر، براون سوئیس، گرنزی و جرسی، در حالی که شیر کمتری تولید می‌کنند به دلیل تامین شیری که حاوی سطوح بالاتر چربی، پروتئین و مواد جامد کل است، شناخته شده‌اند.

Facebook
Twitter
WhatsApp
LinkedIn
Telegram
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
دوست داشتید، بیشتر بخوانید
جدیدترین نوشته‌‌ها
زعفران

انواع زعفران

برداشت زعفران در ایران

شرکت طاها قالب توس

معرفی شرکت طاها قالب توس – تولیدکننده مبدل‌های حرارتی

شرکت بایوران

معرفی شرکت بایوران – تولیدکننده محصولات بیولوژیک

از ایران چه خبر 108 - ماهی قرمز عید

از ایران چه خبر 108

فرسایش خاک

انواع فرسایش خاک

محبوب‌ترین نوشته‌‌ها
صنایع تبدیلی

صنایع تبدیلی چیست؟

طرز تهیه پودر سنجد در منزل

طرز تهیه پودر سنجد در منزل

پنیر لور

طرز تهیه پنیر لور

حلوا سوهان

حلوا سوهان با آرد جوانه گندم

صنعت کشاورزی آمریکا

صنعت کشاورزی ایالات متحده آمریکا (1)

«روز کشاورز»، کدام روز از سال است می‌خواهیم جشن بگیریم