برنامه کاربردی سامانه کنترل آبیاری

امتیاز دهید
مزرعه کرین بری

«جان موس»، یک پرورش‌دهندۀ کرین بری، اهل ویسکینسن است که با طراحی اپلیکیشن  برای کنترل آبیاری مزرعه‌اش، توانست کنترل و نظارت بر آن را از راه دور انجام دهد.

او همچنین نرم‌افزاری به نام بلوزوم (Blossom) طراحی نموده است که از طریق آن، می‌تواند ایمنی تجهیزات، ورودی‌ها و خروجی‌هایی مثل بازده محصول و مقدار کود مصرفی را پیگیری کند.

درباره‌ی اپلیکیشن آبیاری گراور وان (Growerone ) در گوشی‌های هوشمند، جان، باور دارد که این برنامه، یک سامانه رایانه‌ای، تجهیزات شبکه‌ای بی‌سیم، مجموعه‌ای از سنسورها و سایر سخت افزارها را کنترل می‌کند.

به گفته وی، هنگامی که پمپاژهای زیادی لازم دارید می‌توانید آن‌ها را در یک لحظه روشن کنید و نیز، مجموعه‌ای از آماده سازی‌های لازم به طور خودکار و همزمان صورت می‌گیرند که در ذخیره‌سازی زمان، بسیار مهم هستنند.

همچنین، هنگامی که برای جلوگیری از یخ‌زدگی، قصد راه‌اندازی آب پاش‌ها را داریم، باز هم، شروع سریع، مسأله‌ای مهم در ذخیره‌سازی زمان است که یکباره انجام می‌گیرد.

از سوی دیگر، از طریق این اپلیکیشن، می‌توانیم بازخورد زمان واقعی را همزمان با فعالیت  پمپ‌ها، در اختیار داشته باشیم که بدین وسیله، هر مشکلی از جمله ترکیدگی لوله یا داغ شدن بیش از حد موتور، در همان لحظه‌ی وقوع، قابل تشخیص است.

مزیت دیگر این اپلیکیشن در استفاده از مودم‌های بی‌سیم در سرتاسر مزرعه است که از این طریق هر گاه به هر دلیلی، اتصال آن با برج مخابراتی قطع شود باز هم پمپ‌ها به کار خود ادامه می‌دهند.

از طریق این اپلیکیشن، سازماندهی سریع تمام ورودی‌ها و خروجی‌های مزرعه به راحتی صورت می‌گیرند و این اپلیکیشن، می‌تواند در جمع‌آوری اطلاعات و ارائه‌ی دیدگاهی کلی در مورد مزرعه و تجارت مربوط به آن، بسیار کمک کند.

جان که علاوه بر داشتن مدرک علوم رایانه‌ای، پیش از روی آوردن به حرفه کشاورزی، ده سال را در صنایع نرم افزاری مشغول به کار بوده، بر این باور است که باز هم انگیزه‌ی افراد، در انجام این گونه فعالیت‌ها مؤثر است.

چه بسا افرادی که سال‌ها در این صنعت بوده و هنوز راجع به شیوه‌ی کار این اپلیکیشن، ایده‌ای ندارند و در سوی دیگر، تازه دانش آموخته‌هایی که در همین لحظه، مشغول طراحی آن هستند. او امیدوار است که به زودی بتواند نرم افزارش را وارد بازار کند و از آنجایی که در حال حاضر، این نرم افزار مختص مزارع کران بری است، امید دارد که بتواند آن را برای مزارع  دیگر، توسعه داده و با سایر کشاورزان در سفارشی سازی آن همکاری کند و همچنین بتواند اپلیکیشن‌های کارآمد دیگری را برای ذخیره‌سازی زمان و بهینه‌سازی امور کشاورزی طراحی کند.

داستان گُل روز ولنتاین در آمریکا

گردشگری کشاورزی مجازی آرتور چِین در نیوزیلند

Facebook
Twitter
WhatsApp
LinkedIn
Telegram
جدیدترین نوشته‌‌ها
نگهداری محصولات آبزی

ذخیره‌سازی و نگهداری محصولات آبزی

تولید غذای آبزیان

تولید غذای آبزیان

کشت انار در آمریکا

انار، میوه صحراهای آمریکا

خبرهای کشاورزی شماره 100

خبرهای کشاورزی شماره 100

استخراج روغن - آماده‌سازی دانه‌های روغنی

آماده‌سازی دانه‌های روغنی برای استخراج روغن

پرورش شترمرغ

چطور یک پرورش‌ دهنده شترمرغ شوید

محبوب‌ترین نوشته‌‌ها
صنایع تبدیلی

صنایع تبدیلی کشاورزی چیست؟ ( + فایل صوتی)

طرز تهیه پودر سنجد در منزل

طرز تهیه پودر سنجد در منزل

پنیر لور

طرز تهیه پنیر لور

حلوا سوهان

حلوا سوهان با آرد جوانه گندم

صنعت کشاورزی آمریکا

صنعت کشاورزی ایالات متحده آمریکا (1)

«روز کشاورز»، کدام روز از سال است می‌خواهیم جشن بگیریم