بروجرد به‌عنوان قطب گیاهان دارویی ثبت شود

امتیاز دهید
گیاهان دارویی

شهرستان بروجرد، دارای پتانسیل های زیادی برای کشت محصولات کشاورزی بویژه گیاهان دارویی و ثبت آن به عنوان قطب گیاهان دارویی است.

به گزارش ایسنا، سرپرست فرمانداری ویژه بروجرد، در همایش ملی توسعه پایدار که امروز ۲۹ مهرماه به‌صورت مجازی در دانشگاه آیت‌الله‌العظمی بروجردی(ره) برگزار شد، اظهار کرد: این شهرستان، دومین شهر پرجمعیت استان لرستان و سی و نهمین شهر پرجمعیت کشور محسوب می‌شود که در دشت سیلاخور واقع شده است.

احمد گودرزیان، تصریح کرد: شهرستان بروجرد، دارای ۳۵۰ هزار نفر جمعیت است که به دلیل شرایط آب و هوایی و خاک حاصلخیز شرایط مناسبی برای کشت محصولات کشاورزی دارد و ایجاد صنایع تبدیلی کشاورزی می‌تواند از خام فروشی محصولات تولیدی جلوگیری کند همچنین شرایط اقلیمی مناسب برای کشت نباتات و احداث شهرک‌های گلخانه‌ای وجود دارد.

گودرزیان عنوان کرد: شهرستان این ظرفیت را دارد که بتواند به‌عنوان قطب گیاهان دارویی ثبت شود به‌طوری‌که ۱۲۰ هکتار از اراضی بروجرد زیر کشت گیاهان دارویی است و سالانه ۱۸۸ تن تولید گیاهان دارویی تولید می‌شود.

بروجرد به عنوان بخشی از منطقه کوهستانی شمالی زاگرس در شمال شرقی لرستان در ارتفاع 1540 متری از سطح دریا واقع شده است. این منطقه شامل کوه‌های مرتفع زاگرس در غرب و جنوب، دشت سیلاخور در مرکز و دامنه‌های داخلی زاگرس در شرق و شمال است. بروجرد دارای آب و هوای سرد کوهستانی با زمستان های سرد و برفی و تابستان‌های معتدل است.

بروجرد از دو بخش به نام‌های «اشترانان»، «مرکزی»، دو شهر و 7 دهستان تشکیل شده است. این شهر پس از خرم‌آباد دومین شهر پهناور استان لرستان است.

بروجرد موقعیت ممتاز خود را از قرار گرفتن در مسیر جاده های ارتباطی تهران – خوزستان و کرمانشاه – اصفهان می‌گیرد.

موقعیت جغرافیایی با طبیعت زیبا، آثار تاریخی و منابع ارزشمند منطقه از جمله سراب‌های متعدد و غنی و دشت های وسیع، دره‌های سرسبز و برخی مناظر زیبای دیگر بروجرد را پر از جاذبه‌ای گردشگری کرده است.

بروجرد در سال‌های گذشته به دارالسرور معروف بود. آب فراوان و زمین‌های کشاورزی مناسب در این منطقه از عوامل رونق کشاورزی و صنایع در این منطقه است.

معادن مختلف شن و ماسه و سرمایه‌گذاری سنگ‌های تزئینی توسط شرکت‌ها و کارخانجات مختلف این شهر را به یکی از قطب‌های صنعتی تبدیل کرده است.

Facebook
Twitter
WhatsApp
LinkedIn
Telegram
جدیدترین نوشته‌‌ها
تولید غذای آبزیان

تولید غذای آبزیان

کشت انار در آمریکا

انار، میوه صحراهای آمریکا

خبرهای کشاورزی شماره 100

خبرهای کشاورزی شماره 100

استخراج روغن - آماده‌سازی دانه‌های روغنی

آماده‌سازی دانه‌های روغنی برای استخراج روغن

پرورش شترمرغ

چطور یک پرورش‌ دهنده شترمرغ شوید

4 تکنیک استخراج عصاره گیاهی

چهار تکنیک برتر استخراج عصاره‌های گیاهی

محبوب‌ترین نوشته‌‌ها
صنایع تبدیلی

صنایع تبدیلی کشاورزی چیست؟ ( + فایل صوتی)

طرز تهیه پودر سنجد در منزل

طرز تهیه پودر سنجد در منزل

پنیر لور

طرز تهیه پنیر لور

حلوا سوهان

حلوا سوهان با آرد جوانه گندم

صنعت کشاورزی آمریکا

صنعت کشاورزی ایالات متحده آمریکا (1)

«روز کشاورز»، کدام روز از سال است می‌خواهیم جشن بگیریم