تجمع فناوری بادام زمینی کشور در آستانه اشرفیه

امتیاز دهید
فناوری بادام زمینی در آستانه اشرفیه

شهرستان آستانه اشرفیه، دومین تولیدکننده بادام زمینی کشور و مرکز تعیین قیمت و دادوستد و تجمع صنایع فناوری این محصول در کشور است.

به گفته اکبرزاده مدیر امور زراعت سازمان جهاد کشاورزی گیلان، محصول بادام زمینی، جایگاه ویژه‌ای در ابعاد فرهنگی، اجتماعی و اقتصادی زندگی مردم این منطقه دارد و حدود ۵۰۰۰ بهره‌بردار گیلانی در بخش تولید بادام زمینی فعالیت دارند.

به گزارش ایسنا، اکبرزاده با تأکید بر این که درآمد مناسب، دلیل اصلی توسعه کشت محصول در استان شده و کشت بادام زمینی باید به تناوب با کشت دیگر محصولات زراعی صورت گیرد، تصریح کرد:

«سوددهی خوب محصول بادام زمینی، سبب شده بسیاری از کشاورزان این محصول را همه ساله کشت کنند اما عدم رعایت تناوب کشت بادام زمینی از سوی کشاورزان موجب مشکلاتی در زراعت این محصول از جمله شیوع انواع قارچ‌های بیماری‌زا می‌شود که در نهایت به ضرر خود کشاورزان تمام می‌شود و توصیه می‌شود که کشاورزان تناوب زراعی را رعایت کنند.»

به گزارش ایسنا، در آستانه اشرفیه ۲۰۰ کارگاه سنتی فرآوری بادام زمینی و هشت کارخانه وجود دارد که دو کارخانه مجهز به تجهیزات مدرن و به روز است.

با هدف افزایش کمی و کیفی محصول از پنج سال گذشته تحقیقات روی ۱۸۰ رقم مختلف در استان با کمک مرکز تحقیقات کشاورزی انجام شده است.

برداشت بادام زمینی در آستانه اشرفیه از شهریور ماه هرسال آغاز و تا حداکثر اواسط مهر به پایان می‌رسد و در این موقع از سال، معمولاً بادام زمینی‌های تولید شده فرآوری و برشته می‌شود.

درباره فواید بادام زمینی

بادام زمینی منبع عالی بیوتین است، بیوتین از نظر فنی، بخشی از ویتامین B کمپلکس محسوب می‌شود، اما در گذشته به آن ویتامین H نیز می‌گفتند. صرف نظر از اینکه شما آن را چه می‌نامید، بیوتین یک ماده مغذی بسیار مفید برای سلامت فیزیولوژیکی شماست. بیوتین در ده‌ها واکنش آنزیمی در بدن، از جمله فرآیندهایی که بیان ژن‌های شما را تنظیم می‌کند، دخیل است.

تحقیقات اولیه نشان می‌دهد که بیوتین می‌تواند برای درمان مولتیپل اسکلروزیس، دیابت و برخی بیماری‌های مغزی مفید باشد.

علاوه بر این، دریافت بیوتین کافی برای زنان باردار ضروری است، زیرا حتی کمبود خفیف بیوتین می‌تواند به طور قابل توجهی خطر نقص مادرزادی را افزایش دهد.

توصیه می‌شود که بزرگسالان روزانه 30 میکروگرم بیوتین دریافت کنند و یک چهارم فنجان بادام زمینی حاوی بیش از 26 میکروگرم یا 88 درصد از ارزش روزانه (DV) شما برای این ماده مغذی است.

صنایع فرآوری بادام زمینی در پارس آباد راه‌اندازی می‌شود

آماده‌سازی دانه‌های روغنی برای استخراج روغن

Facebook
Twitter
WhatsApp
LinkedIn
Telegram
جدیدترین نوشته‌‌ها
تولید غذای آبزیان

تولید غذای آبزیان

کشت انار در آمریکا

انار، میوه صحراهای آمریکا

خبرهای کشاورزی شماره 100

خبرهای کشاورزی شماره 100

استخراج روغن - آماده‌سازی دانه‌های روغنی

آماده‌سازی دانه‌های روغنی برای استخراج روغن

پرورش شترمرغ

چطور یک پرورش‌ دهنده شترمرغ شوید

4 تکنیک استخراج عصاره گیاهی

چهار تکنیک برتر استخراج عصاره‌های گیاهی

محبوب‌ترین نوشته‌‌ها
صنایع تبدیلی

صنایع تبدیلی کشاورزی چیست؟ ( + فایل صوتی)

طرز تهیه پودر سنجد در منزل

طرز تهیه پودر سنجد در منزل

پنیر لور

طرز تهیه پنیر لور

حلوا سوهان

حلوا سوهان با آرد جوانه گندم

صنعت کشاورزی آمریکا

صنعت کشاورزی ایالات متحده آمریکا (1)

«روز کشاورز»، کدام روز از سال است می‌خواهیم جشن بگیریم