تخصیص خط ویژه اعتباری بانک کشاورزی به منطقه دشت مغان

امتیاز دهید
دشت مغان

بانک کشاورزی خط ویژه اعتباری در خصوص صنایع تبدیلی به منطقه دشت مغان که دشتی بزرگ بوده و در حاشیه رود ارس قرار دارد اختصاص می‌دهد.

به گفته نماینده مردم کاشان و آران بیدگل در مجلس شورای اسلامی،  در نشست  جمع‌بندی نظارت میدانی از شهرستان‌های پارس‌آباد و بیله سوار با حضور اعضای کمیسیون کشاورزی، استاندار اردبیل، معاونین وزارت جهاد کشاورزی و نیرو و مسئولین بانک کشاورزی، قرار شد تا بانک کشاورزی، خط ویژه اعتباری برای این منطقه در نظر بگیرد.

همچنین وزارت جهاد کشاورزی، بستری را برای انتخاب و تبدیل منطقه دشت مغان به عنوان منطقه ویژه تولید بذر و ایجاد تسهیلات در این زمینه فراهم می‌کند.

دشت موگان (مغان) یکی از آن جاذبه‌هایی است که به دلیل موقعیت منحصر به فرد خود در حاشیه رودخانه ارس، از دیدنی‌ترین مناظر ایران برخوردار است.

با مساحتی بیش از 300 تا 350 هزار هکتار، یک سوم این دشت وسیع در ایران و بقیه در آذربایجان واقع شده است. در واقع این دشت بخشی از استان اردبیل است که با آذربایجان و دریای خزر هم مرز است و به سه شهرستان بیله یار، گرمی و پارس آباد تقسیم می‌شود.

موگان به دلیل داشتن خاک حاصلخیز و آب و هوای مناسب، یکی از مهم‌ترین رشته‌های دامپروری و کشاورزی منطقه و حتی کل کشور به شمار می‌رود.

دشت موگان (مغان) از پنج شهر بیلهارد، پارس آباد، جعفرآباد، گرمی و اصلان دوز تشکیل شده است. یک سوم دشت در ایران و بقیه در آذربایجان قرار دارد. از سال 1353 تا 1372 گرمی مرکز این شهر بود.

رودخانه ارس و دیگر رودخانه‌های منطقه مغان نقش مهمی در شکل‌گیری محوطه‌های پیش از تاریخ داشته‌اند.

البته لازم به ذکر است که بهینه‌سازی الگوی کشت به منظور کاهش مصرف آب، در مناطق خشک و نیمه‌خشک مانند ایران، به دلیل کمبود آب و مصرف غذا، راه‌حلی ضروری برای تامین نیازهای دریافتی مواد غذایی است.

 

Facebook
Twitter
WhatsApp
LinkedIn
Telegram
جدیدترین نوشته‌‌ها
خبرهای کشاورزی شماره 100

خبرهای کشاورزی شماره 100

استخراج روغن - آماده‌سازی دانه‌های روغنی

آماده‌سازی دانه‌های روغنی برای استخراج روغن

پرورش شترمرغ

چطور یک پرورش‌ دهنده شترمرغ شوید

4 تکنیک استخراج عصاره گیاهی

چهار تکنیک برتر استخراج عصاره‌های گیاهی

نمایشگاه گل‌های پیازی، فرصتی نو (گزارش تصویری)

استفاده از ضایعات برنج برای تولید سوخت زیستی

استفاده از ضایعات برنج برای تولید سوخت زیستی

محبوب‌ترین نوشته‌‌ها
صنایع تبدیلی

صنایع تبدیلی چیست؟

طرز تهیه پودر سنجد در منزل

طرز تهیه پودر سنجد در منزل

پنیر لور

طرز تهیه پنیر لور

حلوا سوهان

حلوا سوهان با آرد جوانه گندم

صنعت کشاورزی آمریکا

صنعت کشاورزی ایالات متحده آمریکا (1)

«روز کشاورز»، کدام روز از سال است می‌خواهیم جشن بگیریم