تسهیلات بانک کشاورزی برای طرح های صنایع تبدیلی در اردبیل

امتیاز دهید
بانک کشاورزی اردبیل

استاندار اردبیل با بیان اینکه ۲۴۹ طرح صنعتی و کشاورزی به بانک ها جهت دریافت تسهیلات مالی معرفی شدند به این مورد اشاره کرد که هیچ محدودیتی برای طرح های کشاورزی بویژه صنایع تبدیلی از طرف بانک کشاورزی وجود ندارد و دستگاه‌ها و سرمایه‌گذاران می‌توانند پیگیر این تسهیلات باشند.

به گزارش روز جمعه ایرنا، اکبر بهنامجودر نشست با مدیران بانک های استان اردبیل گفت: «به گفته مسوولان حوزه صنعت، معدن و تجارت استان، ۶۹ طرح از این حوزه برای دریافت تسهیلات سرمایه در گردش و ثابت به میزان یک هزار و ۵۸۰ میلیارد تومان به هشت بانک ملی، سپه، صادرات، صنعت و معدن، توسعه تعاون، رفاه کارگران و ملت معرفی شده‌اند.»

وی بیان کرد: «همچنین بر اساس اعلام مسوولان جهاد کشاورزی استان، میزان طرح‌های معرفی شده به بانک‌ها به غیر از بخش گلخانه‌ها، ۱۲۰ میلیارد تومان تامین سرمایه ثابت برای ۸۶ طرح  و ۱۲۵ میلیارد تومان تامین سرمایه در گردش برای ۹۴ واحد است.»

استان اردبیل فضای قابل تاملی برای سرمایه گذاری در بخش تولید کشاورزی و همچنین بخش پس از تولید را داراست. توجه به امکانات سرزمینی این استان، امکان استقرار صنایع تبدیلی و کشاورزی را ایجاد می‌کند.

چنانکه با توسعه صنایع تبدیلی کشاورزی در زمینه‌های فرآوری، بسته‌بندی و ذخیره‌سازی، اشتغال‌زایی ایجاد شده و بخش کشاورزی توسعه می‌یابد.

فرآوری اولیه شامل برش، تمیز کردن، بسته‌بندی، نگهداری و سرد کردن غذاهای خام است تا اطمینان حاصل شود که قبل از رسیدن به دست مصرف کننده فاسد نمی‌شوند.

با وجود اهمیت و نقش کلیدی که بسته‌بندی ایفا می‌کند، اغلب در بهترین حالت، تا حدودی زائد و در بدترین حالت، اتلاف جدی منابع و یک تهدید زیست محیطی تلقی می‌شود، با این حال، اگر قرار است دنیا بتواند به ۹ میلیارد نفر غذا بدهد، کیفیت و کمیت بسته‌بندی مواد غذایی باید به میزان قابل توجهی افزایش یابد.

در واقع، «ذخیره‌سازی» به معنای مرحله‌ای از سیستم پس از برداشت است که طی آن محصولات به گونه‌ای نگهداری می شوند که امنیت غذایی را به غیر از دوره های تولید کشاورزی تضمین کند.

Facebook
Twitter
WhatsApp
LinkedIn
Telegram
جدیدترین نوشته‌‌ها
خبرهای کشاورزی شماره 100

خبرهای کشاورزی شماره 100

استخراج روغن - آماده‌سازی دانه‌های روغنی

آماده‌سازی دانه‌های روغنی برای استخراج روغن

پرورش شترمرغ

چطور یک پرورش‌ دهنده شترمرغ شوید

4 تکنیک استخراج عصاره گیاهی

چهار تکنیک برتر استخراج عصاره‌های گیاهی

نمایشگاه گل‌های پیازی، فرصتی نو (گزارش تصویری)

استفاده از ضایعات برنج برای تولید سوخت زیستی

استفاده از ضایعات برنج برای تولید سوخت زیستی

محبوب‌ترین نوشته‌‌ها
صنایع تبدیلی

صنایع تبدیلی چیست؟

طرز تهیه پودر سنجد در منزل

طرز تهیه پودر سنجد در منزل

پنیر لور

طرز تهیه پنیر لور

حلوا سوهان

حلوا سوهان با آرد جوانه گندم

صنعت کشاورزی آمریکا

صنعت کشاورزی ایالات متحده آمریکا (1)

«روز کشاورز»، کدام روز از سال است می‌خواهیم جشن بگیریم