تشکیل ۱۸۰ هزار کارگاه توسط بسیج سازندگی در کشور

امتیاز دهید

رئیس سازمان بسیج سازندگی کشور  با بیان اینکه نزدیک به ۴۳۵ قطب صنایع تبدیلی در کشور وجود دارد، اظهار کرد: بسیج سازندگی به دنبال تکمیل زنجیره ارزش در این قطب‌ها است و با برخورداری از شبکه انسانی در راستای آموزش و توانمندسازی مردم حرکت می‌کند، در هفت سال اخیر، تاکنون ۱۸۰ هزار کارگاه تشکیل شده و به ایجاد مشاغل پایدار و غیر پایدار منجر شده است.

به گزارش خبرگزاری مهر، زهرایی افزود: بعضی از کارگاه‌ها کوچک هستند و توجیه اقتصادی زیادی ندارند و مواد و مصالح مورد نیاز برای افراد گران تمام می‌شود به همین دلیل بسیج برای تکمیل زنجیره ارزش در این کارگاه با بخش خصوصی تعامل برقرار کرده و با سایت‌ها و فروشگاه‌های اینترنتی که می‌توانند برای این افراد در فروش کالا کمک کنند، تفاهم نامه همکاری امضا شده است. برای صنایع تبدیلی، دستگاه‌های قابل حمل که در روستاها محصول را به یک صنعت قابل ارزش تبدیل کند، فراهم شده است و در این راستا گروه‌های جهادی به برداشت محصول و بازاررسانی کمک می‌کنند.

رئیس سازمان بسیج سازندگی کشور به ایجاد صندوق‌های قرض‌الحسنه در روستا اشاره کرد و گفت: در یک مدل بسیج بدون تصدی‌گری و تنها تسهیل‌گری انجام می‌دهد. تاکنون در این راستا یک هزار و ۳۲۰ تسهیل‌گر آموزش‌های تخصصی، اشتغال‌زایی، تشکیل تعاونی و بازاررسانی و هر آنچه که مرتبط است را فرا گرفتند و برای مردم صندوق قرض الحسنه مردم یار اشتغال‌زا راه اندازی کردند و بسیج به عنوان نهاد تسهیل‌گر نیز با بانک‌ها و نهادهای پشتیبان، تسهیل‌گری نهادی انجام داده است.

به گفته زهرایی نزدیک به چهار هزار میلیارد تومان گردش مالی دو ساله ۲۲ هزار صندوق قرض‌الحسنه است که جمعیت یک میلیون و ۶ هزار نفر را در خود جای داده است. از سال گذشته تاکنون مردم ۱۸۰ هزار فرصت شغلی از بابت این صندوق‌ها ایجاد کردند.

وی افزود: سازمان بسیج سازندگی به دنبال این است که صندوق‌های قرض‌الحسنه در روستاها هدفمند شود و رسته‌های شغلی مزیت‌دار هر منطقه به سمت تعاونی‌های اشتغال‌زا سوق پیدا کند.

Facebook
Twitter
WhatsApp
LinkedIn
Telegram
جدیدترین نوشته‌‌ها
زعفران

انواع زعفران

برداشت زعفران در ایران

شرکت طاها قالب توس

معرفی شرکت طاها قالب توس – تولیدکننده مبدل‌های حرارتی

شرکت بایوران

معرفی شرکت بایوران – تولیدکننده محصولات بیولوژیک

از ایران چه خبر 108 - ماهی قرمز عید

از ایران چه خبر 108

فرسایش خاک

انواع فرسایش خاک

محبوب‌ترین نوشته‌‌ها
صنایع تبدیلی

صنایع تبدیلی چیست؟

طرز تهیه پودر سنجد در منزل

طرز تهیه پودر سنجد در منزل

پنیر لور

طرز تهیه پنیر لور

حلوا سوهان

حلوا سوهان با آرد جوانه گندم

صنعت کشاورزی آمریکا

صنعت کشاورزی ایالات متحده آمریکا (1)

«روز کشاورز»، کدام روز از سال است می‌خواهیم جشن بگیریم