حمایت از سرمایه‌گذاران بخش فرآوری سیب‌زمینی در آذربایجان‌غربی

امتیاز دهید
فرآوری سیب زمینی

رئیس سازمان جهادکشاورزی آذربایجان‌غربی با بیان اینکه، امسال بیش از ۴۴ هزار تُن سیب‌زمینی از مزارع استان برداشت می‌شود اظهار کرد که ۱۵۳۰ هکتار از مزارع استان زیرکشت محصول سیب‌زمینی قرار دارند.
به گزارش ایسنا، رسول جلیلی با اشاره به اینکه میانگین تولید سیب‌زمینی  در هر هکتار، در حدود ۲۹ تن است، اظهار کرد: « اکثر مراحل برداشت محصول سیب‌زمینی در استان به صورت مکانیزه است.»
وی با تاکید بر اینکه کشت محصول سیب‌زمینی در سال جاری نسبت به مدت مشابه سال قبل خود ۱۰ درصد افزایش یافته است، یادآور شد: «عمدتا سیب‌زمینی‌هایی که در سطح استان کشت می‌شود از بذرهای اصلاح شده و شامل ارقام آگریا، سانته، بانبا، بیلوا و جلی  است.»
رئیس سازمان جهادکشاورزی آذربایجان‌غربی خاطرنشان کرد: «شهرستان‌های چالدران، خوی و ارومیه به ترتیب بیشترین سطح زیرکشت سیب‌زمینی را در استان به خود اختصاص داده‌اند.»
وی ادامه داد: «باتوجه به اینکه سیب‌زمینی‌های تولیدی در استان از کیفیت و مرغوبیت بالایی برخوردار هستند، سازمان از سرمایه‌گذاران در بخش فرآوری این محصول در جهت توسعه صنایع تبدیلی و تکمیلی و اشتغال حمایت می‌کند.»

فرآوری سیب‌زمینی

سیب‌زمینی در کشورهای توسعه یافته و همچنین در کشورهای در حال توسعه محصول قابل توجهی است. فرآوری سیب زمینی نقش مهمی ایفا می‌کند و حدود 68 درصد از تولید سیب زمینی مصرف می‌شود، در حالی که سهم فعالیت‌های جابجایی 7.5 درصد است.

چیپس‌ها، سیب زمینی‌های پوره شده، سیب‌زمینی سرخ شده منجمد و سایر اقلام منجمد به دلیل تغییر شیوه زندگی و شهرنشینی، اهمیت پیدا کرده‌اند.

فراوری سیب زمینی (چیپس و سرخ شده) باید دارای ملزومات خاصی مانند شکل، اندازه، بافت، ماده خشک و آسیب پذیری کم در برابر جمع‌آوری قندهای کم شونده باشد. سیب‌زمینی‌هایی که دارای ماده قوی و گرانش صریح هستند برای آماده‌سازی مولدتر هستند.

ماده خشک یا ماده قوی غده یکی از ویژگی‌های مهمی است که توسط پردازشگرهای سیب زمینی استفاده می‌شود.

برای تهیه چیپس سیب‌زمینی، ماده خشک آن باید بیش از 20 درصد باشد و محتوای قند کاهنده باید کمتر از 150 میلی‌گرم در 100 گرم وزن تازه باشد.

تاسیس کارخانه تولید فرآورده های سیب زمینی در اقلید

تصویب احداث سردخانه ۲۰ هزار تنی زیر صفر و بالای صفر جهت ذخیره سیب زمینی

Facebook
Twitter
WhatsApp
LinkedIn
Telegram
جدیدترین نوشته‌‌ها
استخراج روغن - آماده‌سازی دانه‌های روغنی

آماده‌سازی دانه‌های روغنی برای استخراج روغن

پرورش شترمرغ

چطور یک پرورش‌ دهنده شترمرغ شوید

4 تکنیک استخراج عصاره گیاهی

چهار تکنیک برتر استخراج عصاره‌های گیاهی

نمایشگاه گل‌های پیازی، فرصتی نو (گزارش تصویری)

استفاده از ضایعات برنج برای تولید سوخت زیستی

استفاده از ضایعات برنج برای تولید سوخت زیستی

ضایعات خرما

از ضایعات خرما چه محصولاتی می‌توان تولید کرد؟

محبوب‌ترین نوشته‌‌ها
صنایع تبدیلی

صنایع تبدیلی چیست؟

طرز تهیه پودر سنجد در منزل

طرز تهیه پودر سنجد در منزل

پنیر لور

طرز تهیه پنیر لور

حلوا سوهان

حلوا سوهان با آرد جوانه گندم

صنعت کشاورزی آمریکا

صنعت کشاورزی ایالات متحده آمریکا (1)

«روز کشاورز»، کدام روز از سال است می‌خواهیم جشن بگیریم