حمایت از سرمایه گذاران صنایع تبدیلی بادام زمینی آستانه اشرفیه

امتیاز دهید
کره بادام زمینی

فرماندار آستانه اشرفیه نیز در گفتگو با خبرنگار ایرنا ضمن تاکید بر نقش بخش خصوصی در تولید و فرآوری محصول بادام زمینی این شهرستان گفت:  «کلیه متقاضیان علاقمند به سرمایه گذاری جهت ایجاد صنایع تبدیلی بادام زمینی در منطقه  با جدیت حمایت خواهند شد.»

به گزارش ایرنا، حمید رضایی، ایجاد صنایع تبدیلی مرتبط این محصول در این شهرستان ضروری دانست و ادامه داد: جذب سرمایه گذاران به منظور ایجاد صنایع تبدیلی بادام زمینی از سیاست های این شهرستان است که تلاش می شود با همکاری جهاد کشاورزی این امر تحقق یابد.

به گفته وی، توسعه بخش مکانیزاسیون و افزایش صنایع تبدیلی موجب ارتقای کمی و کیفی تولید بادام زمینی در این منطقه شده و کاهش ضایعات و بهبود کیفیت آن را نیز به همراه خواهد داشت.

رضایی همچنین با اشاره به اینکه این محصول هم اکنون بیشتر به عنوان تنقلات، آجیل و مصارف شیرینی پزی مورد استفاده قرار می گیرد اظهار داشت: «می‌توان با ایجاد صنایع تبدیلی از این محصول در تولید محصولات آرایشی، بهداشتی، شیمیایی استفاده کرد که می‌تواند موجب افزایش ارزش افزوده این محصول شود.»

وی شهرستان آستانه اشرفیه را مهمترین مراکز تولید در کشور دانست و یادآور شد: «سالانه حدود  ۸۰ درصد از بادام زمینی مورد نیاز کشور در این منطقه کشت می‌شود و این محصول به عنوان یکی از سوغات های مهم همواره مورد توجه مسافران و گردشگران قرار دارد.»

تولید جهانی در سال 2020 تقریباً 47 میلیون تن بود که چین بزرگترین تولیدکننده جهان بود. ایالات متحده چهارمین تولید کننده بزرگ (2020) است و حدود 25 تا 30 درصد از تولید را صادر می‌کند. در سال 2020، حدود 56 درصد از بادام زمینی‌های کشت شده به کره  تبدیل شد.

چین با 16685915 تن تولید سالانه بزرگترین تولید کننده در جهان است. هند با تولید سالانه 6857000 تن در رتبه دوم قرار دارد. چین و هند با هم بیش از 50 درصد کل تولید جهان را تولید می‌کنند.

بادام زمینی که در ایالات متحده رشد می‌کند برای کره، روغن، شیرینی‌ها و مصرف مستقیم استفاده می‌شود. حدود 60 درصد از برای تولید کره بادام زمینی استفاده می‌شود. حدود 15 درصد از محصول برای روغن خرد می شود، که کیک و غذا را به عنوان محصولات جانبی تولید می‌کند.

 پوست بادام زمینی، منبعی باارزش برای انسان و تغذیه دام و طیور

Facebook
Twitter
WhatsApp
LinkedIn
Telegram
جدیدترین نوشته‌‌ها
خبرهای کشاورزی شماره 100

خبرهای کشاورزی شماره 100

استخراج روغن - آماده‌سازی دانه‌های روغنی

آماده‌سازی دانه‌های روغنی برای استخراج روغن

پرورش شترمرغ

چطور یک پرورش‌ دهنده شترمرغ شوید

4 تکنیک استخراج عصاره گیاهی

چهار تکنیک برتر استخراج عصاره‌های گیاهی

نمایشگاه گل‌های پیازی، فرصتی نو (گزارش تصویری)

استفاده از ضایعات برنج برای تولید سوخت زیستی

استفاده از ضایعات برنج برای تولید سوخت زیستی

محبوب‌ترین نوشته‌‌ها
صنایع تبدیلی

صنایع تبدیلی چیست؟

طرز تهیه پودر سنجد در منزل

طرز تهیه پودر سنجد در منزل

پنیر لور

طرز تهیه پنیر لور

حلوا سوهان

حلوا سوهان با آرد جوانه گندم

صنعت کشاورزی آمریکا

صنعت کشاورزی ایالات متحده آمریکا (1)

«روز کشاورز»، کدام روز از سال است می‌خواهیم جشن بگیریم