رشد صنایع تبدیلی چهارمحال و بختیاری

امتیاز دهید
کارخانه های صنایع غذایی - صنایع تبدیلی

مدیر صنایع تبدیلی و غذایی سازمان جهاد کشاورزی چهارمحال و بختیاری از افتتاح و توسعه واحدهای صنایع تبدیلی و غذایی و رشد قابل ملاحظه آن خبر داد.

به نقل از پایگاه خبری جهاد کشاورزی، طهمورث فتاحی با بیان اینکه مجموع کل واحدهای صنایع تبدیلی و غذایی که در طول سال ۹۸ به مرحله بهره‌برداری رسیده‌اند ۱۵ مورد بوده که این رقم در سال ۹۹ به ۲۰ واحد رسیده است تاکید کرد که این نشان از رشد بیش از ۵۰ درصدی در صنایع غذایی و تبدیلی استان دارد.

مدیر صنایع تبدیلی و غدایی سازمان جهاد کشاورزی چهارمحال و بختیاری افزود: بر اساس برش استانی شاخص‌های ارزیابی عملکرد، تعهد این مدیریت در سال ۹۸ به طور متوسط ۱۰.۵ درصد بوده که دو درصد بیشتر از میانگین رشد کشوری است.

وی اظهار کرد: خوشبختانه در سال قبل تعداد ۱۲۳ مورد جواز تأسیس صادر شده است که این امر شاخص خیلی مهمی در تعیین، تثبیت و برنامه‌ریزی درست در سال جهش تولید خواهد بود که امیدواریم در سال جاری با تشویق سرمایه‌گذاران بتوانیم جهش تولید در محصولات صنایع تبدیلی و غذایی را شاهد باشیم.

به گزارش تهران‌تایمز، در آذر 1401، مدیرکل دفتر صنایع تبدیلی و غذایی وزارت جهاد کشاورزی گفت: 98 درصد صنایع غذایی کشور اعم از صنایع تولیدی، تبدیلی و صادراتی در اختیار بخش خصوصی است.

به گفته چنگیز اسفندیاری، صنعت فرآوری محصولات کشاورزی کشور از نظر اشتغال‌زایی در رتبه نخست، از لحاظ ساخت کارخانه رتبه دوم و از نظر ارزش افزوده رتبه سوم را دارد.

تقریباً تمام مواد غذایی قبل از مصرف به نوعی پردازش می‌شوند. از نظر تجاری، دلایل اصلی فرآوری مواد غذایی، از بین بردن میکروارگانیسم‌ها (که ممکن است باعث بیماری شوند) و افزایش عمر مفید است. صرف پختن یا ترکیب یک غذا با سایر مواد غذایی برای ایجاد یک دستور غذا نیز نوعی فرآوری غذا محسوب می‌شود.

Facebook
Twitter
WhatsApp
LinkedIn
Telegram
جدیدترین نوشته‌‌ها
خبرهای کشاورزی شماره 100

خبرهای کشاورزی شماره 100

استخراج روغن - آماده‌سازی دانه‌های روغنی

آماده‌سازی دانه‌های روغنی برای استخراج روغن

پرورش شترمرغ

چطور یک پرورش‌ دهنده شترمرغ شوید

4 تکنیک استخراج عصاره گیاهی

چهار تکنیک برتر استخراج عصاره‌های گیاهی

نمایشگاه گل‌های پیازی، فرصتی نو (گزارش تصویری)

استفاده از ضایعات برنج برای تولید سوخت زیستی

استفاده از ضایعات برنج برای تولید سوخت زیستی

محبوب‌ترین نوشته‌‌ها
صنایع تبدیلی

صنایع تبدیلی چیست؟

طرز تهیه پودر سنجد در منزل

طرز تهیه پودر سنجد در منزل

پنیر لور

طرز تهیه پنیر لور

حلوا سوهان

حلوا سوهان با آرد جوانه گندم

صنعت کشاورزی آمریکا

صنعت کشاورزی ایالات متحده آمریکا (1)

«روز کشاورز»، کدام روز از سال است می‌خواهیم جشن بگیریم