طرز تهیه چیپس میوه

2/5 - (2 امتیاز)

طرز تهیه چیپس میوه به این صورت است که میوه‌ها در ابتدا خوب شسته می‌شوند و آماده اسلایس شدن می‌شوند.

بعضی میوه‌ها را با پوست می‌شود اسلایس کرد مانند سیب، کیوی، آلو، زردآلو، هلو، پرتقال، نارنگی، نارگیل و بعضی میوه‌ها مانند موز، انبه، آناناس و خربزه را بدون پوست باید اسلایس کرد.

اگر دستگاه اسلایسر موجود باشد که میوه‌ها یکی یکی در دستگاه ریخته و اسلایس می‌شوند و با دست هم می‌توان اسلایس کرد که کارگاه بمب انرژی، با آموزش نیروهای انسانی توانسته است اینکار را بدون اسلایسر انجام دهد.

بعد از اسلایس میوه‌ها، آن‌ها را منظم در کنار هم در طبقه‌های دستگاه میوه خشک‌کن می‌چینیم.

دستگاه روی حرارت مناسب حدود ۷۰ درجه باید تنظیم شود تا چیپس میوه‌ها به خوبی و طی ۶ تا ۷ ساعت خشک شوند تاحدی که کمی نرم باشند نه تَر.

میوه‌هایی مثل هلو، آلو، زردآلو و شلیل را اگر از وسط به دو نیم کرده و خشک کنیم پَر درست می‌شود که درجه حرارت دستگاه برای پَر باید روی ۸۰ تا ۹۰ درجه به مدت ۱۴ ساعت باشد. آلو را هم می‌توان به صورت درسته برای خورشت مثل پَر هلو  خشک کرد.

چیپس میوه جزء تنقلات سالم برای تمام سنین بوده و بیشتر ویتامین‌ها را داراست، چیپس میوه فیبر بالایی دارد و بخاطر داشتن آنتی‌اکسیدان بالا به جوانسازی پوست کمک می‌کند.

میوه خشک هزاران سال است که در دریای مدیترانه و خاورمیانه در دسترس بوده است. خرما یکی از اولین میوه‌های خشکی است که مصرف می‌شد.

میوه خشک با خارج کردن آب میوه از طریق خشک‌کردن آفتاب یا با استفاده از دستگاه مخصوصی به نام آب‌گیر درست می‌شود. از آنجایی که آب در حین خشک شدن حذف می‌شود، این بدان معناست که قندهای طبیعی موجود در میوه غلیظ می‌شوند.

افراد می‌توانند با خوردن میوه‌های خشک، مقداری شیرینی به روز خود اضافه کنند. میوه‌های خشک محبوب عبارتند از کشمش، خرما، آلو خشک (آلو خشک)، انجیر، زردآلو و هلو و میوه‌هایی مانند انبه خشک و آناناس نیز در دسترس هستند، اما این میوه‌ها معمولا با شکر اضافه شده خشک می‌شوند.

میوه‌های خشک می‌توانند منبع آنتی‌اکسیدان در رژیم غذایی باشند. زردآلو خشک و هلو نیز منابع خوبی از کاروتنوئیدها هستند که بدن شما آنها را به ویتامین A تبدیل می‌کند.

زهرا سادات شیرزادی

 

Facebook
Twitter
WhatsApp
LinkedIn
Telegram
جدیدترین نوشته‌‌ها
زعفران

انواع زعفران

برداشت زعفران در ایران

شرکت طاها قالب توس

معرفی شرکت طاها قالب توس – تولیدکننده مبدل‌های حرارتی

شرکت بایوران

معرفی شرکت بایوران – تولیدکننده محصولات بیولوژیک

از ایران چه خبر 108 - ماهی قرمز عید

از ایران چه خبر 108

فرسایش خاک

انواع فرسایش خاک

محبوب‌ترین نوشته‌‌ها
صنایع تبدیلی

صنایع تبدیلی چیست؟

طرز تهیه پودر سنجد در منزل

طرز تهیه پودر سنجد در منزل

پنیر لور

طرز تهیه پنیر لور

حلوا سوهان

حلوا سوهان با آرد جوانه گندم

صنعت کشاورزی آمریکا

صنعت کشاورزی ایالات متحده آمریکا (1)

«روز کشاورز»، کدام روز از سال است می‌خواهیم جشن بگیریم