رونمایی از کتاب سکه خندان در مراسم افتتاح موزه پسته رفسنجان

امتیاز دهید

در مراسمی با حضور رئیس کمیسیون کشاورزی و صنایع غذایی اتاق تعاون ایران، سرپرست معاونت اقتصادی استانداری کرمان، فرماندار رفسنجان و جمعی از مسئولین شهرستان رفسنجان، موزه پسته در رفسنجان افتتاح شد.

به گزارش ایسنا، رئیس کمیسیون کشاورزی و صنایع غذایی اتاق تعاون ایران ظهر دیروز ۳۰ آذرماه در این مراسم با قرائت پیام رئیس اتاق تعاون ایران، اظهار کرد: انتشار و چاپ کتاب «سکه خندان» که نیم‌قرن تلاش شرکت تعاونی تولیدکنندگان پسته را نشان می دهد کار ارزشمندی است.

ارسلان قاسمی بیان کرد: پیشنهاد می‌کنم کلمه پایتخت پسته جهان را هم به اسم رفسنجان اضافه کنید چون پسته در ایران به اسم رفسنجان و در دنیا به اسم ایران شناخته می‌شود در نتیجه اینجا می تواند پایتخت پسته جهان شناخته شود.

وی ادامه داد: بحث پسته، تحقق عینی سیاست‌های اقتصاد مقاومتی است که مقام معظم رهبری فرمودند؛ تولید در درون و نگاه به بیرون شاه‌بیت اقتصاد مقاومتی است.

رئیس کمیسیون کشاورزی و صنایع غذایی اتاق تعاون ایران تصریح کرد: بر اساس آخرین آمار گمرک نزدیک به یک‌میلیارد دلار صادرات پسته در ۹ ماهه امسال داشتیم، در شرایطی که تأمین هر یک دلار ارز در این شرایط تحریم ظالمانه برای ما بسیار سخت بود، این میزان ارزآوری حاصل تلاش کشاورزان، تولیدکنندگان بوده که مایه مباهات است.

قاسمی ادامه داد: امیدواریم در سایر بخش‌های کشاورزی هم چنین تعاونی فعال با این گستردگی داشته باشیم که تولیدکننده و صادرکننده و بازار حول محور منافع مشترک خود جمع شوند.

سرپرست معاونت اقتصادی استانداری کرمان و عضو انجمن اقتصاد کشاورزی ایران نیز در این مراسم گفت: شرکت تعاونی تولیدکنندگان پسته با نیم‌قرن سابقه تلاش و فعالیت عضو حقیقی انجمن اقتصاد کشاورزی ایران است.

حسین مهرابی با اشاره به کتاب سکه خندان به نویسندگی محسن هاشمی، تصریح کرد: انجمن اقتصاد کشاورزی ایران با توجه به مجموعه تاریخ‌نگاری مستندشده دقیق نیم‌قرن تلاش تعاونی تولیدکنندگان پسته از نویسنده این کتاب قدردانی می‌کند.

وی خاطرنشان کرد: نویسنده تلاش داشته به دور از تعصب‌ها و جانبداری و مسائل سیاسی غیرلازم، مسیر حرکت در شکل‌گیری این نهاد را ترسیم کند تا بتواند اندوخته‌هایی برای سایر نهادهای خصوصی کشور ایجاد کند.

سرپرست معاونت اقتصادی استانداری کرمان تصریح کرد: انجمن اقتصاد کشاورزی ایران مجدانه لازم می‌داند این اثر فاخر برجسته که تصویری از تلاش‌های محلی را برای ساماندهی یک مسئله مهم کشاورزی داشته است، تقدیر و تشکر کند تا فرهنگ کار جمعی را به‌صورت درخشان در کشور نهاینه کند.

مسئولیت بزرگ اجتماعی شرکت تعاونی پسته رفسنجان

فرماندار رفسنجان نیز در این مراسم راه اندازی موزه پسته در شهر رفسنجان که به شهر طلای سبز شهرت دارد اتفاقی مبارک خواند و اظهار کرد: اتفاق خیلی خوبی در زمینه ایجاد موزه پسته در رفسنجان افتاد و کسانی که باید پا در این میدان می گذاشتند که مهمترین آنها شرکت تعاونی پسته بود این اقدام را انجام دادند.

مجید فصیحی هرندی افزود: ایجاد موزه پسته در رفسنجان یک مسئولیت بزرگ اجتماعی بر دوش شرکت تعاونی تولیدکنندگان پسته رفسنجان بود، کارهای بزرگی در زمینه پسته در رفسنجان اتفاق افتاده که باید برای آیندگان به یادگار بماند.

وی خاطرنشان کرد: باید فضای مناسب تری برای این موزه در نظر گرفته شود و این موضوع آغاز کار است و باید تخصصی به محصول پسته نگاه کنیم.

فرماندار رفسنجان با یادآوری سابقه شهرستان رفسنجان در زمینه تعاونی ها، تصریح کرد: رفسنجان بزرگترین تعاونی با ۶۰-۷۰ هزار عضو را دارد و موفق ترین تعاونی های کشور در رفسنجان هستند.

فصیحی هرندی ادامه داد: شرکت پسته امسال در بحث خرید پسته ورود خوبی داشت و سعی کرد خود را مجدداً به باراهای جهانی متصل کند.

به گزارش ایسنا، در این مراسم از کتاب «سکه خندان» که در آن نیم‌قرن تلاش شرکت تعاونی تولیدکنندگان پسته به نگارش درآمده است، رونمایی شد.

Facebook
Twitter
WhatsApp
LinkedIn
Telegram
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
دوست داشتید، بیشتر بخوانید
جدیدترین نوشته‌‌ها
خبرهای کشاورزی شماره 100

خبرهای کشاورزی شماره 100

استخراج روغن - آماده‌سازی دانه‌های روغنی

آماده‌سازی دانه‌های روغنی برای استخراج روغن

پرورش شترمرغ

چطور یک پرورش‌ دهنده شترمرغ شوید

4 تکنیک استخراج عصاره گیاهی

چهار تکنیک برتر استخراج عصاره‌های گیاهی

نمایشگاه گل‌های پیازی، فرصتی نو (گزارش تصویری)

استفاده از ضایعات برنج برای تولید سوخت زیستی

استفاده از ضایعات برنج برای تولید سوخت زیستی

محبوب‌ترین نوشته‌‌ها
صنایع تبدیلی

صنایع تبدیلی چیست؟

طرز تهیه پودر سنجد در منزل

طرز تهیه پودر سنجد در منزل

پنیر لور

طرز تهیه پنیر لور

حلوا سوهان

حلوا سوهان با آرد جوانه گندم

صنعت کشاورزی آمریکا

صنعت کشاورزی ایالات متحده آمریکا (1)

«روز کشاورز»، کدام روز از سال است می‌خواهیم جشن بگیریم