رویداد بزرگ صنایع غذایی کشور برگزار می‌شود

امتیاز دهید
رویداد بزرگ صنایع غذایی کشور

فدراسیون تشکل‌های صنایع غذایی و کشاورزی ایران، رویداد بزرگ صنایع غذایی کشور را برگزار می‌کند، این مجموعه به منظور حفظ سلامت و تامین ارزش موادغذایی از صاحب نظران و محققان دعوت می‌نماید که طرح‌های تحقیقاتی خود را در خصوص موضوع فراخوان به کمیسیون تحقیقاتی فدراسیون صنایع غذایی ایران ارسال نمایند.

موضوع فراخوان این رویداد بزرگ صنایع غذایی، حذف نگهدارنده‌های شیمیایی، تولید غذاهای دارویی،کاهش و فرآوری ضایعات کشاورزی است، معیار سنجش طرح‌ها، ارتقاء سطح کیفی مواد غذایی، خلاقیت و نوآوری مرتبط به موضوع، در نظرگرفتن استانداردهای بین‌المللی، در نظرگرفتن مسائل اقتصادی و کنترل هزینه‌ها و توجه به حفظ ارزش‌های محیط‌زیست و عدم آسیب‌رسانی به آن است.

علاقه‌مندان می‌توانند طرح‌های خود را تا تاریخ ۱۵ بهمن ماه به پست الکترونیک زیر ارسال نمایند.

farakhan.federation@gmail.com

صنعت غذا شبکه پیچیده‌ای از کشاورزان و مشاغل متنوع است که در کنار هم بخش عمده‌ای از مواد غذایی مصرف شده توسط جمعیت جهان را تامین می‌کنند.

اگرچه هیچ تعریف رسمی برای این واژه وجود ندارد، اما صنایع غذایی تمام جنبه‌های تولید و فروش مواد غذایی را در بر می‌گیرد. این شامل زمینه‌هایی مانند پرورش محصولات زراعی و دام، ساخت تجهیزات مزرعه و مواد شیمیایی کشاورزی، فرآوری مواد غذایی، بسته‌بندی و برچسب‌گذاری، ذخیره‌سازی، توزیع، چارچوب‌های نظارتی، تامین مالی، بازاریابی، خرده فروشی، تهیه غذا، تحقیق و توسعه و آموزش است.

کشاورزی فرآیند تولید غذا، خوراک، فیبر و سایر محصولات مورد نظر از طریق کشت برخی گیاهان و پرورش حیوانات اهلی (دام) است.

دانشمندان، مهندسان، مخترعان و دیگرانی که به بهبود روش‌ها و ادوات کشاورزی اختصاص یافته‌اند نیز گفته می‌شود که به کشاورزی مشغول هستند.

مردم در جهان بیش از سایرین درگیر کشاورزی به عنوان فعالیت اصلی اقتصادی خود هستند، اما تنها چهار درصد از تولید ناخالص داخلی جهان را تشکیل می‌دهد.

فرآوری مواد غذایی

فرآوری مواد غذایی روش‌ها و تکنیک‌هایی است که برای تبدیل مواد خام به غذا برای مصرف انسان استفاده می‌شود. فرآوری مواد غذایی اجزای تمیز، برداشت شده یا ذبح شده و قصابی را می‌گیرد و از آن‌ها برای تولید محصولات غذایی قابل فروش استفاده می‌کند.

عمده‌فروشی و پخش

یک شبکه حمل‌و‌نقل جهانی گسترده مورد نیاز صنایع غذایی است تا بتواند بخش‌های متعدد آن را به هم متصل کند.

این‌ها شامل تامین‌کنندگان، تولیدکنندگان، انبارداری، خرده‌فروشان و مصرف‌کنندگان نهایی است. همچنین شرکت‌هایی وجود دارند که در طول فرآیند فرآوری مواد غذایی، ویتامین‌ها، مواد معدنی و سایر نیازهای ضروری را که معمولاً در طول آماده‌سازی از دست می‌دهند، اضافه می‌کنند.

خرده فروشی

با تمرکز جمعیت در سراسر جهان در مناطق شهری، خرید مواد غذایی به طور فزاینده‌ای از تمام جنبه‌های تولید غذا حذف می‌شود.

این یک پیشرفت نسبتاً جدید است که عمدتاً در 50 سال گذشته رخ داده است. سوپرمارکت یک عنصر خرده‌فروشی تعیین‌کننده در صنعت غذا است که در آن ده‌ها هزار محصول در یک مکان جمع‌آوری و در تمام طول سال عرضه می‌شوند.

آماده‌سازی غذا یکی دیگر از زمینه‌هایی است که در آن تغییرات در دهه‌های اخیر چشمگیر بوده است. صنعت خواربارفروشی محصولات تازه و عمدتاً خام را برای مصرف کنندگان می فروشد تا از آنها به عنوان مواد اولیه در آشپزی خانگی استفاده کنند. صنعت خدمات غذا، غذای آماده را، چه به عنوان محصولات نهایی، چه به عنوان اجزای نیمه آماده برای مونتاژ نهایی ارائه می‌دهد.

فناوری‌های صنایع غذایی

فناوری‌های پیچیده، تولید مواد غذایی مدرن را تعریف می‌کند و حوزه‌های زیادی را شامل می شوند. ماشین‌آلات کشاورزی که در اصل توسط تراکتور هدایت می‌شد، عملا نیروی انسانی را در بسیاری از زمینه‌های تولید حذف کرده است.

بیوتکنولوژی در زمینه‌های متنوعی مانند شیمی‌های کشاورزی، اصلاح نباتات و فرآوری مواد غذایی باعث ایجاد تغییرات زیادی شده است.

بسیاری از حوزه‌های دیگر فناوری نیز درگیر هستند تا جایی که یافتن حوزه‌ای که تأثیر مستقیمی بر صنایع غذایی نداشته باشد، دشوار است.

فناوری رایانه نیز یک نیروی مرکزی است، با شبکه‌های رایانه‌ای و نرم‌افزارهای تخصصی، زیرساخت‌های پشتیبانی را فراهم می‌کنند تا امکان حرکت جهانی بی‌شمار اجزای درگیر را فراهم کند.

بازاریابی

همانطور که مصرف‌کنندگان به طور فزاینده‌ای از تولید مواد غذایی دور می‌شوند، نقش ایجاد محصول و تبلیغات به ابزار اصلی برای اطلاعات در مورد غذا تبدیل می‌شود.

با غذای فرآوری شده به عنوان دسته غالب، بازاریابان امکانات تقریبا بی‌نهایتی در تولید محصول دارند.

مقررات

مقررات با شرایط و محدودیت‌های قانونی اعمال شده توسط مقامات دولتی مطابقت دارد. نمونه‌هایی از مقررات در صنایع غذایی شامل تلاش برای کنترل جنبه‌هایی مانند: استانداردهای تولید، ذخیره‌سازی و توزیع است.

Facebook
Twitter
WhatsApp
LinkedIn
Telegram
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
دوست داشتید، بیشتر بخوانید
جدیدترین نوشته‌‌ها
زعفران

انواع زعفران

برداشت زعفران در ایران

شرکت طاها قالب توس

معرفی شرکت طاها قالب توس – تولیدکننده مبدل‌های حرارتی

شرکت بایوران

معرفی شرکت بایوران – تولیدکننده محصولات بیولوژیک

از ایران چه خبر 108 - ماهی قرمز عید

از ایران چه خبر 108

فرسایش خاک

انواع فرسایش خاک

محبوب‌ترین نوشته‌‌ها
صنایع تبدیلی

صنایع تبدیلی چیست؟

طرز تهیه پودر سنجد در منزل

طرز تهیه پودر سنجد در منزل

پنیر لور

طرز تهیه پنیر لور

حلوا سوهان

حلوا سوهان با آرد جوانه گندم

صنعت کشاورزی آمریکا

صنعت کشاورزی ایالات متحده آمریکا (1)

«روز کشاورز»، کدام روز از سال است می‌خواهیم جشن بگیریم