سامانه مزیت سنجی شغلی را بیشتر بشناسیم

امتیاز دهید
سامانه وضعیت سنجی شغلی

معاونت اشتغال و خودکفایی کمیته امداد امام خمینی(ره)، اقدام به راه‌اندازی سامانه‌ای با عنوان سامانه جامع مزیت سنجی شغلی شهرستان ایران کرده است در واقع این سامانه، راهنمایی برای کارآفرینی هست.

چنانکه کارآفرینان بر اساس بوم منطقه، مشخصات آب‌و‌هوایی، توان و ظرفیت‌های سرزمین، ویژگی‌های اقتصادی، اجتماعی و موقعیت جغرافیایی رتبه‌بندی شده می‌توانند نقشه راه مناسبی در راستای تسهیل در امر توسعه یا شروع به کسب‌وکار برای کارآفرینان در شهرستان‌ها به همراه داشته باشند.

در این وب سایت بر اساس رسته کسب‌وکارها، الویت‌ها مشخص شده و شناسنامه‌ای برای هر شهرستان و شناسنامه دیگری برای هر کسب‌و‌کار در نظر گرفته شده که این موارد، مشاغل قابل توسعه و حتی راه‌اندازی نشده به همراه پتانسیل‌های موجود را ارائه کرده است.

سامانه مزیت سنجی شغلی باهدف شناسایی ظرفیت‌ها و مزیت‌های شغلی شهرستان‌های استان‌ها با بهره‌گیری از جدیدترین روش‌های علمی فعالیت می‌کند و در این طرح، فهرست مشاغل دارای مزیت در هر شهر بر اساس بوم منطقه، مشخصات آب و هوایی، توان و ظرفیت سرزمین، ویژگی‌های اقتصادی و اجتماعی و موقعیت جغرافیایی رتبه‌بندی شده تا نقشه راه مناسبی جهت شروع یا توسعه کسب‌وکارهای مناسب برای علاقه‌مندان و کارآفرینان استان‌ها باشد.

کسب‌وکارهای دارای مزیت در رسته‌های شغلی مختلف همچون صنعت، خدمات، صنایع‌دستی، صنایع غذایی، باغداری، طیور، دامداری، صنایع تبدیلی و تکمیلی، زراعت و شیلات در این سامانه به تفکیک هر شهرستان اولویت‌بندی شده است.

کارآفرینان و فعالان کسب‌وکار می‌توانند مزیت‌های شغلی شهرستان‌ها را از طریق سامانه مزیت سنجی شغلی کمیته امداد به آدرس الکترونیکی www.maziyatjob.emdad.ir استخراج کنند.

طرح ملی مزیت سنجی شغلی شهرستان‌های ایران به عنوان پژوهشی با هدف شناسایی ظرفیت‌ها و مزیت‌های شغلی کل شهرستان‌های کشور (۴۲۹ شهرستان در ۳۱ استان) با بهره‌گیری از جدیدترین روش‌های علمی و هزاران ساعت کار کارشناسی، محاسباتی و مصاحبه خبرگانی، فهرست ۵۰ شغل دارای مزیت در هر شهرستان را بر اساس بوم منطقه، مشخصات آب و هوایی، توان و ظرفیت سرزمین و ویژگی‌های اقتصادی، اجتماعی و موقعیت جغرافیایی رتبه‌بندی کرده تا بتواند نقشه راه مناسبی برای شروع یا توسعه کسب‌وکارهای مناسب برای علاقه‌مندان و کارآفرینان این شهرستان‌ها باشد.

انتخاب کشاورزی به عنوان یک شغل سودآور، یک تجارت معاصر است

وبینار کارآفرینی و فرصت‌های ویژه شغلی حوزه زیست شناسی برگزار می‌شود

Facebook
Twitter
WhatsApp
LinkedIn
Telegram
جدیدترین نوشته‌‌ها
پرورش شترمرغ

چطور یک پرورش‌ دهنده شترمرغ شوید

4 تکنیک استخراج عصاره گیاهی

چهار تکنیک برتر استخراج عصاره‌های گیاهی

نمایشگاه گل‌های پیازی، فرصتی نو (گزارش تصویری)

استفاده از ضایعات برنج برای تولید سوخت زیستی

استفاده از ضایعات برنج برای تولید سوخت زیستی

ضایعات خرما

از ضایعات خرما چه محصولاتی می‌توان تولید کرد؟

سامانه رهبان

معرفی سامانه مدیریت کشاورزی رهبان

محبوب‌ترین نوشته‌‌ها
صنایع تبدیلی

صنایع تبدیلی چیست؟

طرز تهیه پودر سنجد در منزل

طرز تهیه پودر سنجد در منزل

پنیر لور

طرز تهیه پنیر لور

حلوا سوهان

حلوا سوهان با آرد جوانه گندم

صنعت کشاورزی آمریکا

صنعت کشاورزی ایالات متحده آمریکا (1)

«روز کشاورز»، کدام روز از سال است می‌خواهیم جشن بگیریم