صدور ۱۲۹ فقره جواز تاسیس صنایع تبدیلی در آذربایجان غربی

امتیاز دهید

مدیر صنایع تبدیلی و غذایی سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان غربی از تسهیل صدور مجوز طرح‌های صنایع تبدیلی و غذایی در این استان خبرداد.

به گزارش ایسنا، پرویز تومرایی بابیان اینکه فرایند صدور مجوز طرح‌های صنایع تبدیلی و غذایی در استان تسهیل شده است،گفت: از ابتدای سال جاری تا کنون ۱۲۹فقره جواز تاسیس صنایع تبدیلی در بخشهای مختلف کشاورزی اعم از زراعی، باغی، دام و طیور در سطح استان صادر شده است.

وی افزود: جوازهای تاسیس به منظور جذب مواد خام تولید شده محصولات کشاورزی استان در بخش های زراعت، باغبانی، دام و طیور صادر گردیده‌ است.

تومرائی بیان کرد: با راه اندازی این واحدها بیش از ۱۵۰ هزار تن از مواد خام کشاورزی جهت تبدیل به محصول با ارزش اقتصادی نظیر آبمیوه، کنسانتره، پوره،انواع رب ، انواع میوه خشک، کشمش، انواع گوشت بسته بندی شده و…‌ به چرخه فرآوری صنایع تبدیلی اضافه می شود.

وی خاطر نشان کرد: این امر علاوه برجلوگیری از خام فروشی محصولات باعث ایجاد اشتغال، افزایش ارزش افزوده، رونق صادرات و در نهایت ارز آوری به کشور می شود.

وی همچنین اضافه کرد: از ابتدای سال جاری تاکنون، ۱۵ پروانه بهره برداری صادر شده است که در حال حاضر، مشغول به فعالیت اند، این پروانه ها شامل واحد خوراک دام و طیور، سردخانه، بسته بندی میوه، کشتارگاه دام ،خشکبار، بسته بندی غلات و حبوبات، بسته بندی دم نوش و گیاهان دارویی، بسته بندی انواع گوشت و… هستند.

مدیر صنایع تبدیلی و غذایی سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان غربی گفت : این واحدها قادر به جذب و فراوری ۱۳۰ هزار تن محصول خام کشاورزی اعم از زراعی باغی، دام و طیور هستند و همچنین زمینه اشتغال برای ۳۵۰ نفر از این طریق فراهم شده است.

وی ادامه داد: میزان سرمایه گذاری انجام شده برای به بهره برداری رسیدن این طرح ها یکهزار و ۱۲۱ میلیارد ریال است که از طریق تسهیلات بانکی و آورده صاحبان طرح های مذکور تامین شده است.

Facebook
Twitter
WhatsApp
LinkedIn
Telegram
جدیدترین نوشته‌‌ها
تولید غذای آبزیان

تولید غذای آبزیان

کشت انار در آمریکا

انار، میوه صحراهای آمریکا

خبرهای کشاورزی شماره 100

خبرهای کشاورزی شماره 100

استخراج روغن - آماده‌سازی دانه‌های روغنی

آماده‌سازی دانه‌های روغنی برای استخراج روغن

پرورش شترمرغ

چطور یک پرورش‌ دهنده شترمرغ شوید

4 تکنیک استخراج عصاره گیاهی

چهار تکنیک برتر استخراج عصاره‌های گیاهی

محبوب‌ترین نوشته‌‌ها
صنایع تبدیلی

صنایع تبدیلی کشاورزی چیست؟ ( + فایل صوتی)

طرز تهیه پودر سنجد در منزل

طرز تهیه پودر سنجد در منزل

پنیر لور

طرز تهیه پنیر لور

حلوا سوهان

حلوا سوهان با آرد جوانه گندم

صنعت کشاورزی آمریکا

صنعت کشاورزی ایالات متحده آمریکا (1)

«روز کشاورز»، کدام روز از سال است می‌خواهیم جشن بگیریم