صنایع تبدیلی می تواند غم بادمجان کاران را بکاهد

امتیاز دهید

سیستم توزیع معیوب محصولات کشاورزی، نبود برنامه‌ریزی درست برای صادرات و از همه مهم‌تر نبود صنایع تبدیلی مناسب در نزدیکی مراکز تولید محصولات کشاورزی از مشکلاتی است که سالیان سال در بخش کشاورزی وجود دارد و این در حالی است که وجود صنایع تبدیلی، می تواند غم تولیدکنندگان محصولات کشاورزی را بکاهد و دست آن ها را خالی نگذارد.

فیلم‌هایی که به سرعت در فضای مجازی از دور ریختن محصولات کشاورزی یا برداشت نکردن آن‌ها به خاطر صرفه نداشتن اقتصادی و قیمت پایین آن در بازار تبدیل بازنشر می‌شود، حسرت کشاورزان و تاسف بینندگان را برای بی‌حاصلی رنج کشاورز و تباه شدن هزینه‌ها برمی‌انگیزد.

به گزارش ایرنا، استان هرمزگان با سطح زیرکشت ۱۵۶ هزار هکتار محصولات صیفی وباغی از قطب‌های مهم کشاورزی کشور در زمینه تولید محصولات خارج فصل بویژه بادمجان است.

هرمزگان هرساله بخش بزرگی از نیاز بادمجان سایر استان‌ها را در آذرماه و فصل زمستان تامین می‌کند که می‌طلبد مسوولان بویژه جهادکشاورزی، تشکل‌های کشاورزی و تعاون روستایی برای کمک به تولیدکنندگان و کشاورزان اقدام به ساماندهی به تولید و صادرات این محصول کنند و این چرخه معیوب در تولید، توزیع و صادرات را از بین ببرند.

نُه هزار و ۵۰۰ هکتار از مزارع کشاورزی هرمزگان به زیرکشت بادمجان رفته که امسال طبق اعلام مدیر زراعت جهادکشاورزی هرمزگان پیش بینی می‌شود بیش ۴۷۶ هزار و ۲۵۰ تن از این محصول در استان برداشت.

سیدرضا امیری زاده، مدیر تعاون روستایی هرمزگان اظهار کرد: برداشت بادمجان از اوایل آبان‌ماه آغاز شده و تا اردیبهشت ماه سال آینده ادامه خواهد داشت.

سخنگوی سازمان جهاد کشاورزی هرمزگان گفت: بخشی از محصولات کشاورزی استان نیاز داخل کشور و مابقی نیز به سایر کشورها صادر می‌شد که درحال حاضر به علت شیوع کرونا کشورعراق، واردات ۲۹ قلم کالا به کشورش را ممنوع کرده و در این شرایط صادرات محصولات صیفی با مشکل مواجه شده است.

علی اصغر خلیلی درخصوص فیلم منتشر شده بادمجان‌های رها شده کشاورزان که مورداستفاده خوراک دام قرار گرفته، تصریح کرد: سال گذشته با افزایش قیمت محصول بادمجان در بازار، بسیاری از کشاورزان ترغیب به کشت این محصول شدند و جهاد کشاورزی الگوی کشت را مشخص کرده و تنها باید رعایت این الگو توسط تشکل‌های بخش کشاورزی بین کشاورزان به صورت تشویقی فرهنگ‌سازی شود.

 

Facebook
Twitter
WhatsApp
LinkedIn
Telegram
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
دوست داشتید، بیشتر بخوانید
جدیدترین نوشته‌‌ها
تولید غذای آبزیان

تولید غذای آبزیان

کشت انار در آمریکا

انار، میوه صحراهای آمریکا

خبرهای کشاورزی شماره 100

خبرهای کشاورزی شماره 100

استخراج روغن - آماده‌سازی دانه‌های روغنی

آماده‌سازی دانه‌های روغنی برای استخراج روغن

پرورش شترمرغ

چطور یک پرورش‌ دهنده شترمرغ شوید

4 تکنیک استخراج عصاره گیاهی

چهار تکنیک برتر استخراج عصاره‌های گیاهی

محبوب‌ترین نوشته‌‌ها
صنایع تبدیلی

صنایع تبدیلی کشاورزی چیست؟ ( + فایل صوتی)

طرز تهیه پودر سنجد در منزل

طرز تهیه پودر سنجد در منزل

پنیر لور

طرز تهیه پنیر لور

حلوا سوهان

حلوا سوهان با آرد جوانه گندم

صنعت کشاورزی آمریکا

صنعت کشاورزی ایالات متحده آمریکا (1)

«روز کشاورز»، کدام روز از سال است می‌خواهیم جشن بگیریم