غنی سازی آرد گندم با ویتامین D3 تا پایان امسال آزمایش می شود

امتیاز دهید

یکصدمین نشست کارگروه تخصصی تغذیه و امنیت غذایی ذیل دبیرخانه شورای عالی سلامت و امنیت غذایی کشور با موضوع کمیته فنی پیشگیری و کنترل کمبود ریزمغذی‌ها (غنی‌سازی آرد با ویتامین D۳) برگزار شد.

به گزارش ایسنا، با توجه به وظیفه دبیرخانه شورای عالی سلامت و امنیت غذایی در هماهنگی و تسهیل همکاری های بین بخشی در اجرای سیاست ها و برنامه های مشترک و همچنین نظر به شیوع کمبود ویتامین D۳ در کشور و اهمیت این ریزمغذی در پیشگیری از انواع بیماری‌ها، طرح غنی‌سازی آرد با ویتامین D۳، در این نشست مورد بحث و تبادل نظر قرار گرفت.

دکتر زهرا عبداللهی – مدیر دفتر بهبود تغذیه جامعه وزارت بهداشت در این نشست عنوان کرد: با توجه شیوع بالای کمبود ویتامین D۳ در استان خراسان جنوبی و سوابق خوب این استان در غنی‌سازی آرد با آهن و اسیدفولیک، شهر بیرجند به عنوان پایلوت در نظر گرفته شده است.  

وی به اهمیت اجرای “برنامه غنی‌سازی آرد گندم با ویتامین D۳” به صورت موازی و همراه با غنی‌سازی آرد با آهن و اسید فولیک،   در شرایط کرونا تاکید کرد.

در ادامه، دکتر علی دل پیشه – رییس دبیرخانه شورای عالی سلامت و امنیت غذایی تاکید گرد: باتوجه به اینکه مقدمات اجرای پایلوت طرح غنی‌سازی آرد گندم با ویتامین D۳ در شهر بیرجند انجام شده است، پس از بازدیدهای میدانی و توجیه طرح مذکور، اجرای پایلوت طرح تا پایان سال در شهر بیرجند به مرحله اجرا رسیده و در راستای حمایت از این طرح هماهنگی‌های لازم با وزارتخانه های صنعت، معدن و تجارت، جهاد کشاورزی و کارگروه سلامت و امنیت غذایی استان خراسان جنوبی صورت گیرد.

بنابر اعلام روابط عمومی وزارت بهداشت، در این نشست نمایندگانی از دفتر بهبود تغذیه جامعه وزارت بهداشت، اداره امور فرآورده‌های غذایی و آشامیدنی و آزمایشگاه‌های مرجع کنترل غذا و دارو و تجهیزات پزشکی سازمان غذا و دارو، دبیرخانه سلامت سازمان ملی استاندارد و انستیتو تحقیقات تغذیه و صنایع غذایی کشور حضور داشتند.

Facebook
Twitter
WhatsApp
LinkedIn
Telegram
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
دوست داشتید، بیشتر بخوانید
جدیدترین نوشته‌‌ها
زعفران

انواع زعفران

برداشت زعفران در ایران

شرکت طاها قالب توس

معرفی شرکت طاها قالب توس – تولیدکننده مبدل‌های حرارتی

شرکت بایوران

معرفی شرکت بایوران – تولیدکننده محصولات بیولوژیک

از ایران چه خبر 108 - ماهی قرمز عید

از ایران چه خبر 108

فرسایش خاک

انواع فرسایش خاک

محبوب‌ترین نوشته‌‌ها
صنایع تبدیلی

صنایع تبدیلی چیست؟

طرز تهیه پودر سنجد در منزل

طرز تهیه پودر سنجد در منزل

پنیر لور

طرز تهیه پنیر لور

حلوا سوهان

حلوا سوهان با آرد جوانه گندم

صنعت کشاورزی آمریکا

صنعت کشاورزی ایالات متحده آمریکا (1)

«روز کشاورز»، کدام روز از سال است می‌خواهیم جشن بگیریم