لزوم تاسیس کارخانه خوراک دام در آران و بیدگل

امتیاز دهید
خوراک دام بیدگل

ساخت کارخانه تولید خوراک دام به گفته فرماندار آران و بیدگل، با توجه به داشتن دوازده هزار دام سنگین پلاک‌کوبی شده در این شهرستان ضروری است.

به گزارش ایرنا، اسماعیل بایبوردی روز پنجشنبه در نشست مشترک با مدیر سازمان تعاون روستایی استان اصفهان افزود: «ساخت کارخانه خوراک دام در آران و بیدگل در حال پیگیری است و مجوزهای لازم برای راه‌اندازی این کارخانه در زمینی به مساحت نزدیک به پنج هزار مترمربع اخذ شد.»

وی خاطر نشان کرد: «آران و بیدگل با توجه به فعالیت دوازده شرکت‌ تعاونی روستایی، کشاورزی و تولید روستایی با افزون بر ۱۵ هزار نفر عضو شهرستانی نمونه در حوزه تشکل‌های بخش کشاورزی و دامداری است.»

وی با اشاره به اشتغال ثابت ۶۵ نفر در تشکل‌ و شرکت‌های تعاونی روستایی شهرستان آران و بیدگل اظهار داشت: «در نه ماهه ابتدای سال‌ جاری بیش از نه هزار تن شیر به ارزش حدود ۳۲ میلیارد تومان و توزیع بیش از ۱۷ هزار تن نهاده دامی به ارزش حدود ۴۷ میلیارد تومان از سوی شرکت‌های تعاونی روستایی در این شهرستان انجام شده است.»

فرماندار آران و بیدگل ادامه داد: «طی نه ماهه سال‌جاری افزون بر یک‌هزار تن کود شیمیایی، حدود ۱۱ هزار لیتر انواع سم کشاورزی، ۳۱۰ تن بذر گندم، جو و ذرت بین کشاورزان و دامداران این شهرستان توزیع شده است.»

شهرستان آران‌ و بیدگل با جمعیت افزون بر ۱۰۳ هزار نفر در فاصله نزدیک به ۲۱۵ کیلومتری شمال اصفهان واقع شده است.

خوراک دام شامل کنسانتره‌ها با ارزش انرژی بالا از جمله چربی، غلات و محصولات جانبی آنها (جو، ذرت، جو، چاودار، گندم)؛ کنجاله‌های روغنی با پروتئین بالا یا کیک (سویا، کلزا)، پنبه دانه، بادام زمینی و فرآورده‌های فرعی حاصل از فرآوری چغندرقند، نیشکر، حیوانات و ماهی و علف‌های زراعی از جمله علف‌های مرتعی، یونجه، سیلاژ، محصولات ریشه، کاه و استور (ساقه ذرت) می‌شود.

دانه‌های گیاهی که عمدتاً به عنوان منبع روغن برای مصارف غذایی انسان و مصارف صنعتی تولید می‌شوند شامل سویا، بادام زمینی (بادام زمینی)، بذر کتان (بزرک)، کلزا، پنبه دانه، نارگیل، روغن نخل و تخمه آفتابگردان هستند.

پس از پردازش این دانه‌ها برای حذف روغن، بقایای آن که ممکن است حاوی 5 تا کمتر از 1 درصد چربی و 20 تا 50 درصد پروتئین باشد، به عنوان خوراک دام به بازار عرضه می‌شود.

دانه‌های پنبه و بادام زمینی دارای پوسته چوبی هستند که معمولاً قبل از پردازش جدا می‌شوند اگر پوسته آن دست نخورده باقی بماند، محصول جانبی حاصل از فیبر بالاتر و به میزان قابل توجهی از نظر پروتئین و ارزش انرژی کمتر است.

کیفیت پروتئین این وعده‌های غذایی برای تک معده‌ها بسته به سطح و در دسترس بودن اسیدهای آمینه موجود بسیار متفاوت است.

نشخوارکنندگان به طور کلی فقط به منابع پروتئین یا نیتروژن نیاز دارند تا میکروب‌های شکمبه بتوانند اسیدهای آمینه را سنتز کنند.

این خوراک‌های پر پروتئین مکمل علوفه‌های ارزان قیمت، دانه‌های غلات و سایر خوراک‌های کم پروتئین هستند تا پروتئین و اسیدهای آمینه مورد نیاز برای رشد یا تولید کارآمد را فراهم کنند.

مکمل انتخاب شده برای یک رژیم غذایی خاص تا حد زیادی به هزینه و در دسترس بودن آن بستگی دارد.

Facebook
Twitter
WhatsApp
LinkedIn
Telegram
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
دوست داشتید، بیشتر بخوانید
جدیدترین نوشته‌‌ها
زعفران

انواع زعفران

برداشت زعفران در ایران

شرکت طاها قالب توس

معرفی شرکت طاها قالب توس – تولیدکننده مبدل‌های حرارتی

شرکت بایوران

معرفی شرکت بایوران – تولیدکننده محصولات بیولوژیک

از ایران چه خبر 108 - ماهی قرمز عید

از ایران چه خبر 108

فرسایش خاک

انواع فرسایش خاک

محبوب‌ترین نوشته‌‌ها
صنایع تبدیلی

صنایع تبدیلی چیست؟

طرز تهیه پودر سنجد در منزل

طرز تهیه پودر سنجد در منزل

پنیر لور

طرز تهیه پنیر لور

حلوا سوهان

حلوا سوهان با آرد جوانه گندم

صنعت کشاورزی آمریکا

صنعت کشاورزی ایالات متحده آمریکا (1)

«روز کشاورز»، کدام روز از سال است می‌خواهیم جشن بگیریم