مربای پوست کدو حلوایی

امتیاز دهید

در مطلب قبلی  در مورد اینکه چطور از گوشت کدو حلوایی، مربا درست کنیم صحبت کردیم ولی هدف کافه کشاورز بر این هست تا از ضایعات محصولات جلوگیری کند برای همین هم به سراغ پوست کدو حلوایی رفتیم تا ببینیم می توان از آن استفاده مفید داشت.

زمانی که کدو حلوایی را پوست می کنید بدلیل سفت بودن پوست آن، کمی از گوشت کدو بر روی پوست باقی می ماند ما از این نکته استفاده کرده و تصمیم گرفتیم تا مارمالاد کدو حلوایی را درست کنیم.

برای اینکار، پوست کدو حلوایی را بهمراه گوشت به جا مانده با رنده درشت، رنده می کنیم  ترکیب رنگی بسیار خوبی از این کار نتیجه خواهید گرفت، رنگ نارنجی به همراه رگه هایی از نارنجی تیره، ترکیب رنگی خوبی را به مربا می دهد.

به اندازه دلخواه، شکر بر روی مواد می ریزیم و تا دو ساعت اجازه می دهیم تا شکر به خورد مواد رنده شده برود و به اصطلاح، آب بیندازد. بعد دو ساعت، آب را به اندازه ای که روی مواد را بپوشاند اضافه می کنیم و می گذاریم تا بپزد، در حین جوشیدن، مدام کف روی مواد را جمع می کنیم و اجازه می دهیم تا آب مواد کاملا بخار شود، مربای مارمالاد کدو حلوایی آماده هست و می توانید پس از سرد شدن به عنوان مربای صبحانه میل کنید.

فواید کدو حلوایی

بر خلاف تصور رایج، کدو حلوایی از نظر گیاه‌شناسی به عنوان یک میوه طبقه‌بندی می‌شود , نه یک سبزی. این به این دلیل است که از گل رشد می‌کند و دانه دارد.

کدوهای زمستانه و تابستانی کالری و چربی کمی دارند و هر دو منبع عالی ویتامین C هستند. همچنین حاوی فیبر، ویتامین B و مواد معدنی مهمی مانند پتاسیم و منیزیم هستند.

از بیماری‌های مزمن جلوگیری می‌کند

کدو حلوایی حاوی آنتی‌اکسیدان‌هایی است که از آسیب سلولی ناشی از رادیکال‌های آزاد جلوگیری می‌کند. آنتی‌اکسیدان‌ها یک جکپات تغذیه‌ای برای بدن شما هستند که بدون خطر و با پاداش فراوان‌اند.

بدن شما رادیکال‌های آزاد را به طور طبیعی ایجاد می‌کند زیرا غذا را به انرژی یا در پاسخ به عوامل محیطی مانند آلودگی تبدیل می‌کند.

رادیکال‌های آزاد بیش از حد باعث ایجاد استرس اکسیداتیو می‌شوند. با گذشت زمان، استرس اکسیداتیو باعث آسیب سلولی می‌شود و پایه و اساس توسعه بیماری را می‌گذارد.

اما آنتی‌اکسیدان‌ها با رادیکال‌های آزاد مبارزه کرده و از این آسیب جلوگیری می‌کنند.

بتاکاروتن یک آنتی اکسیدان است که در کدو حلوایی یافت می‌شود. بدن شما بتاکاروتن را به ماده مغذی ضروری ویتامین A تبدیل می‌کند.

به حفظ سلامت استخوان کمک می‌کند

کدو حلوایی سرشار از مواد معدنی از جمله کلسیم است. کلسیم به ساخت و حفظ استخوان‌ها و دندان‌های سالم کمک می‌کند. ویتامین‌های A و C موجود در کدو حلوایی به حفظ سلامت استخوان‌ها نیز کمک می‌کند.

خون را سالم نگه می‌دارد

کدو حلوایی منبع عالی آهن است. کمبود آهن می‌تواند مشکلات زیادی از جمله کم خونی ایجاد کند.

از سلامت و عملکرد قلب پشتیبانی می‌کند

کدو حلوایی حاوی منیزیم است که برای بیش از 300 فرآیند در بدن شما ضروری است. منیزیم ریتم قلب شما را حفظ می‌کند و به ساخت DNA کمک می‌کند.

از سلامت چشم محافظت می‌کند

کدو حلوایی ترکیبی از ویتامین‌های نیروگاهی، از جمله ویتامین‌های A و C است. مطالعات نشان می‌دهد که ویتامین A می‌تواند به محافظت از چشم‌های شما کمک کند و در پیشگیری از شب کوری و دژنراسیون ماکولا مرتبط با افزایش سن نقش دارد.

پوست را سالم نگه می‌دارد

مطالعات نشان می‌دهد که ویتامین C و بتاکاروتن برای سلامت پوست مفید هستند. ویتامین C همچنین با پیشگیری از چین‌و‌چروک و بهبود زخم مرتبط است.

مربای پوست کدو حلوایی

نوشیدنی کدو حلوایی

کیک کدو حلوایی

 

Facebook
Twitter
WhatsApp
LinkedIn
Telegram
جدیدترین نوشته‌‌ها
تولید غذای آبزیان

تولید غذای آبزیان

کشت انار در آمریکا

انار، میوه صحراهای آمریکا

خبرهای کشاورزی شماره 100

خبرهای کشاورزی شماره 100

استخراج روغن - آماده‌سازی دانه‌های روغنی

آماده‌سازی دانه‌های روغنی برای استخراج روغن

پرورش شترمرغ

چطور یک پرورش‌ دهنده شترمرغ شوید

4 تکنیک استخراج عصاره گیاهی

چهار تکنیک برتر استخراج عصاره‌های گیاهی

محبوب‌ترین نوشته‌‌ها
صنایع تبدیلی

صنایع تبدیلی کشاورزی چیست؟ ( + فایل صوتی)

طرز تهیه پودر سنجد در منزل

طرز تهیه پودر سنجد در منزل

پنیر لور

طرز تهیه پنیر لور

حلوا سوهان

حلوا سوهان با آرد جوانه گندم

صنعت کشاورزی آمریکا

صنعت کشاورزی ایالات متحده آمریکا (1)

«روز کشاورز»، کدام روز از سال است می‌خواهیم جشن بگیریم