بانویی از یزد و موفقیت در سایه سار امید، همت و حمایت همسر

امتیاز دهید
استخر ماهی در یزد

زنان کشاورز و نمونه‌ی کارآفرین زیادی در خطه‌ی کوشا و پرتلاش یزد وجود دارد، بانوانی که پا به پای همسران خود، انجام کارهای خطیری را به دوش گرفته‌اند.

در این مطلب نیز، داستان بانوی دیگری از استان یزد را بیان می‌کنیم که به اعتقادش، امید، همت و حمایت همسر، توانسته است این موفقیت را به وی اعطا کند.

استخرهای هشت وجهی (هشت گوش) یکی از جدیدترین و بروزترین استخرهای پرورش ماهی بصورت متراکم است، ورود و فعالیت بانویی در این عرصه از دیار یزد که کارآفرین برتر سال 95 و 97 شده است شنیدنی است.

به گزارش کافه کشاورز، «صدیقه فلاحتی مروست»، متولد 1364 و دارای دیپلم کشاورزی باغبانی است، این بانو، فعالیت پرورش ماهی سردابی قزل آلا را از سال 94 شروع کرده است و در این باره می‌گوید:

« من در قطعه زمینی که جزو حق آبه که از مرحوم پدرم به من به ارث رسیده بود تجمیع اراضی کشاورزی کردم ودر ابتدا حصار کشی نموده و با گرفتن تمامی مجوزهای لازم، عملیات اجرایی استخرها را شروع کردیم.

ما کمترین امکانات آب و تجهیزات پرورش را در اختیار داشتیم ولی با توکل به خدا و داشتن انگیزه کافی  برای تحمل سختی‌ها و  امید به آینده توانستم با همت و حمایت بی دریغ همسرم آقای محمد رضا ایمانی که  چراغ راهنمای من بودند در این زمینه موفق شوم.

ما نه استخر هشت ضلعی با ورودی و خروجی های جداگانه را داریم که سقف استخر‌های پرورش ماهی سردابی قزل‌آلای‌مان سرپوشیده است و در صورت حمایت از تولید کنندگان که در مناطق محروم و کمتر توسعه یافته فعالیت دارند امکان تولید لایه‌ای و خارج از فصل نیز وجود دارد.»

البته خانم فلاحتی این بانوی کارآفرین در کنار پرورش ماهی، در زمینه باغداری نیز فعالیت می‌کند و فعالیت‌هایی چون فرآوری انگور (کشمش) سایه خشک و تولید آبغوره، سرکه، شیره انگور (دوشاب)، برگه زردآلو و اناردانه را نیز انجام می‌دهد.

آموزش کاشت زعفران در منزل از لحظه‌ی خرید پیاز زعفران تا گلدهی (به‌صورت گام به گام)

Facebook
Twitter
WhatsApp
LinkedIn
Telegram
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
دوست داشتید، بیشتر بخوانید
جدیدترین نوشته‌‌ها
تولید غذای آبزیان

تولید غذای آبزیان

کشت انار در آمریکا

انار، میوه صحراهای آمریکا

خبرهای کشاورزی شماره 100

خبرهای کشاورزی شماره 100

استخراج روغن - آماده‌سازی دانه‌های روغنی

آماده‌سازی دانه‌های روغنی برای استخراج روغن

پرورش شترمرغ

چطور یک پرورش‌ دهنده شترمرغ شوید

4 تکنیک استخراج عصاره گیاهی

چهار تکنیک برتر استخراج عصاره‌های گیاهی

محبوب‌ترین نوشته‌‌ها
صنایع تبدیلی

صنایع تبدیلی کشاورزی چیست؟ ( + فایل صوتی)

طرز تهیه پودر سنجد در منزل

طرز تهیه پودر سنجد در منزل

پنیر لور

طرز تهیه پنیر لور

حلوا سوهان

حلوا سوهان با آرد جوانه گندم

صنعت کشاورزی آمریکا

صنعت کشاورزی ایالات متحده آمریکا (1)

«روز کشاورز»، کدام روز از سال است می‌خواهیم جشن بگیریم