چیپس میوه مبین منتظر معجزه نیست

امتیاز دهید
چیپس میوه مبین

زنان فعال در حوزه‌های صنایع تبدیلی، مانند ستاره‌هایی درخشان هستند که اطراف خود را نور می‌دهند، معرفی بانوی فعال در حوزه تولید چیپس میوه با عنوان مبین از دیگر معرفی‌های کافه کشاورز از زنان کارآفرین است، این بانو در مورد خود می‌گوید:

«ناهید خدایار یگانه، متولد ۱۳۴۴، ساکن ارومیه با تحصیلات دیپلم اقتصاد هستم، من بعد از تحصیل و اخذ دیپلم به دلیل علاقه به اشتغال، زندگی کاری خودم رو با خیاطی شروع کردم.

دوخت پرده، لباس و آموزش حرفه خیاطی از فعالیت‌های من طی سال‌های طولانی بود. نهایتاً به دلیل شرایط محیطی و پیشنهاد اطرافیان همزمان شروع به فعالیت در زمینه تولید چیپس میوه نمودم.

با سرمایه اندک توانستم دستگاهی خریداری و خشک کردن میوه را در مقدار خیلی کم، شروع کنم. با توجه به عدم تجربه و دانش کافی در این زمینه و همچنین نبود مرجع یا سازمانی در خصوص آموزش نحوه کار، ضررهایی از قبیل دورریز شدن بسیاری از محصولات تولیدی و صرف زمان بسیار جهت یادگیری شرایط تولید محصولات (دمای مناسب دستگاه تولیدی، نحوه برش میوه‌ها و مدت زمان خشک کردن انواع آن‌ها) را متضرر شدم ولی بالاخره توانستم پس از طی مراحل فوق، موفق به بالا بردن سطح کیفی محصولات شوم و با توجه به بالا بودن کیفیت محصولات شروع به بازاریابی گسترده در سطح استان و سایر شهرهای کشور نمودم.»

این بانو در ادامه می‌گوید: «پیرو بازاریابی‌های گسترده، موفق شدم دومین دستگاه تولید چیپس میوه و دستگاه‌های مورد نیاز با بسته‌بندی محصولات را خریداری کنم و تنوع میوه‌ها و بسته بندی آن‌ها را افزایش دهم.»

در این راستا این بانو با صندوق زنان روستایی و عشایری سازمان جهاد کشاورزی استان آشنا شده و با حمایت‌های فراوان و صمیمانه آن صندوق، امکان شرکت در نمایشگاه‌های متعدد در سطح کشور برایش فراهم شد.

محصولات با همکاری سازمان جهاد کشاورزی استان آذربایجان غربی و استان هرمزگان جهت ارائه در نمایشگاهی در کشور قطر ارسال شدند.

در حال حاضر این بانو همزمان با تولید چیپس میوه با نام تجاری مبین، به تولید سبزیجات خشک و گیاهان دارویی مشغول هست و در این کارگاه، حدود ۱۵ نفر مشغول بکار هستند.

خانم خدایار یگانه امیدوار است بتواند این فعالیت را بیش از این گسترش دهد و اعتقاد دارد که منتظر معجزه بودن، بزرگترین خطای آدمیست، معجزه‌ها ساختنی هستند نه یافتنی.

 

زنان کارآفرین در کشاورزی را بشناسیم

آموزش کاشت زعفران در منزل از لحظه‌ی خرید پیاز زعفران تا گلدهی (به‌صورت گام به گام)

Facebook
Twitter
WhatsApp
LinkedIn
Telegram
جدیدترین نوشته‌‌ها
تولید غذای آبزیان

تولید غذای آبزیان

کشت انار در آمریکا

انار، میوه صحراهای آمریکا

خبرهای کشاورزی شماره 100

خبرهای کشاورزی شماره 100

استخراج روغن - آماده‌سازی دانه‌های روغنی

آماده‌سازی دانه‌های روغنی برای استخراج روغن

پرورش شترمرغ

چطور یک پرورش‌ دهنده شترمرغ شوید

4 تکنیک استخراج عصاره گیاهی

چهار تکنیک برتر استخراج عصاره‌های گیاهی

محبوب‌ترین نوشته‌‌ها
صنایع تبدیلی

صنایع تبدیلی کشاورزی چیست؟ ( + فایل صوتی)

طرز تهیه پودر سنجد در منزل

طرز تهیه پودر سنجد در منزل

پنیر لور

طرز تهیه پنیر لور

حلوا سوهان

حلوا سوهان با آرد جوانه گندم

صنعت کشاورزی آمریکا

صنعت کشاورزی ایالات متحده آمریکا (1)

«روز کشاورز»، کدام روز از سال است می‌خواهیم جشن بگیریم