۱۱۴٫۵ هزار تُن ظرفیت سردخانه‌ بوشهر

امتیاز دهید
ایجاد سردخانه در بوشهر

ظرفیت سردخانه های بوشهر به گفته مدیر صنایع تبدیلی و غذایی سازمان جهاد کشاورزی این استان  به ۱۱۴.۵ هزار تُن رسیده است که از این میزان ظرفیت، ۶۵۵۰۰ تُن بعنوان پشتیبان صنعت خرما جهت نگهداری محصول خرمای استان فعالیت دارند.

به گزارش ایانا، مصطفی قلی‌پور با تاکید بر توسعه زیر ساخت‌های صنایع تبدیلی در عرصه محصولات کشاورزی اظهار داشت: استان بوشهر در عرصه تولید محصولات کشاورزی در عرصه‌های زارعی، باغی، دامی و شیلاتی. صیفی‌جات و سبزی از ظرفیت بالایی در کشور برخوردار است چراکه بیش از ۱٫۵ میلیون تن انواع محصولات در استان تولید و عرضه می‌شود.

وی، با بیان اینکه  طرح‌های مهمی برای ایجاد صنایع تبدیلی و سردخانه‌ای در استان بوشهر اجرا شده است گفت: در چند سال اخیر در راستای بهبود تکمیل زنجیره تولید در استان بوشهر اقدامات خوبی صورت گرفته است و در این راستا در ایام دهه فجر طرح‌های مهمی در شهرها و روستاهای استان افتتاح شد.

مدیر صنایع تبدیلی و غذایی سازمان جهاد کشاورزی استان بوشهر از فعال شدن واحدهای راکد در استان بوشهر خبر داد و افزود: با حمایت‌های ویژه و پرداخت تسهیلات موردنیاز بانکی، امسال تاکنون ۸ واحد راکد صنایع تبدیلی و غذایی استان بوشهر فعال شد.

امکانات ذخیره‌سازی سرد امکان نگهداری کالاهای حساس به دما را فراهم می کند که برای حفظ کیفیت و ماندگاری محصولات نیاز به کنترل دما و رطوبت دارند.

میوه‌ها و سبزیجات تازه به دمای پایین (32 تا 55 درجه فارنهایت) و رطوبت نسبی بالا (80 تا 95 درصد) برای کاهش تنفس و کاهش سرعت متابولیسم و تعرق نیاز دارند.

با کند کردن این فرآیندها، از دست دادن آب کاهش می‌یابد و ارزش غذایی، کیفیت و ذخایر انرژی حفظ می‌شود.

سردخانه نوع خاصی از اتاق است که دمای آن با کمک ماشین‌آلات و ابزار دقیق بسیار پایین نگه داشته می‌شود.

سردخانه مکانی است که در آن دما پایین است تا محصولات فاسد شدنی بیشتر دوام بیاورند و بتوانند محصولات خود را در طول سال به درستی تهیه کنند.

بخش سردخانه با تمرکز دولت بر حفظ مواد غذایی در حال رشد عمده‌ای است. 30 درصد مواد غذایی که در کشورهای در حال توسعه مصرف می شود فاسد شدنی است. فسادپذیری محصول، دلیل قیمت بالای بازار است که تقاضا برای سردخانه را بالا برده است.

ذخیره‌سازی سرد برای نگهداری میوه‌ها، سبزیجات، گوشت فرآوری شده، محصولات لبنی، ادویه‌جات، ترشی‌جات، میوه‌های خشک، حبوبات، غذاهای منجمد، مواد شیمیایی و محصولات دارویی استفاده می‌شود.

Facebook
Twitter
WhatsApp
LinkedIn
Telegram
جدیدترین نوشته‌‌ها
خبرهای کشاورزی شماره 100

خبرهای کشاورزی شماره 100

استخراج روغن - آماده‌سازی دانه‌های روغنی

آماده‌سازی دانه‌های روغنی برای استخراج روغن

پرورش شترمرغ

چطور یک پرورش‌ دهنده شترمرغ شوید

4 تکنیک استخراج عصاره گیاهی

چهار تکنیک برتر استخراج عصاره‌های گیاهی

نمایشگاه گل‌های پیازی، فرصتی نو (گزارش تصویری)

استفاده از ضایعات برنج برای تولید سوخت زیستی

استفاده از ضایعات برنج برای تولید سوخت زیستی

محبوب‌ترین نوشته‌‌ها
صنایع تبدیلی

صنایع تبدیلی چیست؟

طرز تهیه پودر سنجد در منزل

طرز تهیه پودر سنجد در منزل

پنیر لور

طرز تهیه پنیر لور

حلوا سوهان

حلوا سوهان با آرد جوانه گندم

صنعت کشاورزی آمریکا

صنعت کشاورزی ایالات متحده آمریکا (1)

«روز کشاورز»، کدام روز از سال است می‌خواهیم جشن بگیریم