۱۴ روستای استان سمنان در طرح روستای بدون بیکار

امتیاز دهید

مدیرکل دفتر امور روستایی و شوراهای استانداری سمنان گفت: اجرای طرح روستای بدون بیکار در ۱۴ روستای استان با هدف کاهش مهاجرت و اشتغالزایی کلید خورد.

به گزارش ایرنا، مهدی صمیمیان روز جمعه  ابراز داشت: ایجاد فرصت شغلی در ۱۴ روستای استان سمنان در قالب طرح روستای بدون بیکار با پرداخت تسهیلات و توجه به ظرفیت روستاها و استفاده از ظرفیت دیگر دستگاه‌های اجرایی  دنبال می‌شود.

وی بیان کرد: آموزش فن‌های کارآفرینی در کنار پرداخت تسهیلات و جذب سرمایه‌گذار برای اشتغالزایی و تحقق روستای بدون بیکار در روستاهای استان سمنان دنبال می‌شود.

وی اضافه کرد: روستای علاء در سمنان، روستاهای طرود، قلعه بالا و ابر در شاهرود، روستاهای دروار و مهماندوست در دامغان، روستای ریکان در گرمسار، روستاهای هشت آباد و ده‌نمک در آرادان، روستای چاشم در مهدیشهر و روستاهای فرومد و نردین در میامی ۱۴ روستای هدف برای تحقق طرح روستای بدون بیکار هستند.

صمیمیان خاطرنشان کرد: از هر بخش استان سمنان یک روستا برای تحقق طرح روستای بدون بیکار انتخاب شده است.

مدیرکل دفتر امور روستایی و شوراهای استانداری سمنان یادآور شد: تحقق طرح روستای بدون بیکار در هر روستا متناسب با ظرفیت و توانمندی آن روستا در دستور کار قرار دارد.

وی اضافه کرد: گردشگری، صنایع دستی، صنایع تبدیلی و فرآوری محصولات کشاورزی، صنایع چوبی و فعالیت‌های صنعتی از جمله محورهای تحقق طرح روستای بدون بیکار در استان سمنان است و در هر روستا متناسب با ظرفیت، یک محور انتخاب شده است.

مدیرکل دفتر امور روستایی و شوراهای استانداری سمنان گفت: اشتغالزایی در روستاها نقشی مهم در نگهداشت جمعیت روستایی و بازگرداندن جمعیت به آن ها دارد که تحقق این راهبرد با توجه بیش از پیش به طرح روستای بدون بیکار در دستور کار قرار دارد.

بر اساس سرشماری نفوس ومسکن سال ۱۳۹۵ کشور ، از کل جمعیت بیش از ۷۰۲ هزار نفری استان سمنان ۴۵ هزار و ۸۱۶ خانوار روستایی با جمعیت ۱۴۱ هزار و ۸۵۸  نفر در ۵۴۹ روستا و آبادی استان  زندگی می کنند و ۹۰ درصد جمعیت روستایی استان تحت پوشش شوراهای اسلامی روستایی و ۸۸ درصد تحت پوشش دهیاری‌ها قراردارند.

استان سمنان دارای ۳۰۸ روستای برخوردار از شورای اسلامی است و ۲۵۶ روستای استان هم دهیاری دارد.

Facebook
Twitter
WhatsApp
LinkedIn
Telegram
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
دوست داشتید، بیشتر بخوانید
جدیدترین نوشته‌‌ها
تولید غذای آبزیان

تولید غذای آبزیان

کشت انار در آمریکا

انار، میوه صحراهای آمریکا

خبرهای کشاورزی شماره 100

خبرهای کشاورزی شماره 100

استخراج روغن - آماده‌سازی دانه‌های روغنی

آماده‌سازی دانه‌های روغنی برای استخراج روغن

پرورش شترمرغ

چطور یک پرورش‌ دهنده شترمرغ شوید

4 تکنیک استخراج عصاره گیاهی

چهار تکنیک برتر استخراج عصاره‌های گیاهی

محبوب‌ترین نوشته‌‌ها
صنایع تبدیلی

صنایع تبدیلی کشاورزی چیست؟ ( + فایل صوتی)

طرز تهیه پودر سنجد در منزل

طرز تهیه پودر سنجد در منزل

پنیر لور

طرز تهیه پنیر لور

حلوا سوهان

حلوا سوهان با آرد جوانه گندم

صنعت کشاورزی آمریکا

صنعت کشاورزی ایالات متحده آمریکا (1)

«روز کشاورز»، کدام روز از سال است می‌خواهیم جشن بگیریم