2.2 میلیون تُن، ظرفیت صنایع تبدیلی کشاورزی کرمانشاه

امتیاز دهید
ظرفیت تولید رب در کرمانشاه

ظرفیت صنایع تبدیلی بخش کشاورزی کرمانشاه به 2.2 میلیون تن رسیده است. مدیر صنایع تبدیلی و تکمیلی سازمان جهاد کشاورزی استان کرمانشاه با اعلام این خبر، به تشریح وضعیت صنایع تبدیلی این استان پرداخت.

به گزارش ایسنا،سعید کریمی با اشاره به افزایش ۴۰۷ هزار تنی ظرفیت صنایع تبدیلی بخش کشاورزی کرمانشاه طی امسال، گفت: «هم‌اکنون ظرفیت واحدهای صنایع تبدیلی بخش کشاورزی استان که مجوز راه اندازی خود را از سازمان جهاد کشاورزی دریافت کرده اند، به ۲٫۲ میلیون تن رسیده است.»

کریمی اضافه کرد: «پایان سال گذشته ظرفیت صنایع تبدیلی بخش کشاورزی استان ۱٫۸ میلیون تن بود.»

مدیر صنایع تبدیلی و تکمیلی سازمان جهاد کشاورزی استان کرمانشاه ادامه داد: «بیشترین واحدهای صنایع تبدیلی بخش کشاورزی راه‌اندازی شده طی امسال به ترتیب به زیربخش‌های باغی، زراعی و دامی اختصاص دارد و بیشترین واحدهای ایجاد شده سردخانه بوده‌ است».

وی اضافه کرد: ظرفیت سردخانه های استان کرمانشاه از ۲۶ هزارتن سال گذشته به ۵۰ هزار و ۱۰۰ تن رسیده، ضمن اینکه ۸۴ هزارتن سردخانه هم در استان در دست ساخت داریم.

کریمی با بیان اینکه در تمامی شهرستان‌های استان واحدهای فرآوری بخش کشاورزی داریم، اضافه کرد: «هم اکنون بیشترین واحدهای صنایع تبدیلی بخش کشاورزی استان کرمانشاه در دو شهرستان کرمانشاه و روانسر فعال هستند.»

وی در ادامه اشاره ای هم به مجموع ظرفیت واحدهای فرآوری، ذخیره سازی و بسته بندی استان در بخش کشاورزی داشت و گفت: تاکنون مجوز راه اندازی واحدهای فرآوری با ظرفیت بیش از  ۴٫۷ میلیون تن از سوی  دو سازمان جهاد کشاورزی و صنعت و معدن در استان صادر شده است.

فرآوری اولیه در صنایع تبدیلی، شامل برش، تمیز کردن، بسته‌بندی، نگهداری و سرد کردن غذاهای خام است تا اطمینان حاصل شود که قبل از رسیدن به دست مصرف کننده فاسد نمی‌شوند. این غذاها با حداقل فرآوری، خواص اصلی یعنی تغذیه، خواص فیزیکی، حسی و شیمیایی را به عنوان فرم فرآوری نشده حفظ می‌کنند و برای پردازش بیشتر توسط صنایع غذایی (فرآوری ثانویه) آماده هستند.

Facebook
Twitter
WhatsApp
LinkedIn
Telegram
جدیدترین نوشته‌‌ها
نگهداری محصولات آبزی

ذخیره‌سازی و نگهداری محصولات آبزی

تولید غذای آبزیان

تولید غذای آبزیان

کشت انار در آمریکا

انار، میوه صحراهای آمریکا

خبرهای کشاورزی شماره 100

خبرهای کشاورزی شماره 100

استخراج روغن - آماده‌سازی دانه‌های روغنی

آماده‌سازی دانه‌های روغنی برای استخراج روغن

پرورش شترمرغ

چطور یک پرورش‌ دهنده شترمرغ شوید

محبوب‌ترین نوشته‌‌ها
صنایع تبدیلی

صنایع تبدیلی کشاورزی چیست؟ ( + فایل صوتی)

طرز تهیه پودر سنجد در منزل

طرز تهیه پودر سنجد در منزل

پنیر لور

طرز تهیه پنیر لور

حلوا سوهان

حلوا سوهان با آرد جوانه گندم

صنعت کشاورزی آمریکا

صنعت کشاورزی ایالات متحده آمریکا (1)

«روز کشاورز»، کدام روز از سال است می‌خواهیم جشن بگیریم