۶۰ صندوق اعتبارات خرد زنان روستایی در استان اردبیل فعال است

امتیاز دهید
زن روستایی

مدیر هماهنگی ترویج کشاورزی جهادکشاورزی استان اردبیل از فعالیت ۶۰ صندوق اعتبارات خرد زنان روستایی و ۲۲ صندوق عشایری در این استان با عضویت ۲ هزار و ۳۵۰ زن روستایی و عشایری خبر داد.

به گزارش ایرنا، علیرضا خواجوی روز دوشنبه در آیین تجلیل از زنان روستایی کارآفرین حوزه کشاورزی استان افزود: «این بانوان در زیربخش‌های مختلف کشاورزی اعم از دامپروری، زراعت، باغبانی، صنایع تبدیلی و صنایع دستی مشغول فعالیت هستند.»

وی اظهار امیدواری کرد با برنامه‌ریزی‌هایی که برای پایداری اشتغال خانگی و کسب‌وکارهای روستایی انجام می‌شود، تاثیرگذاری این صندوق‌ها در آبادانی روستاها بیشتر شود.

او مسئولیت‌پذیری، تعهد بالای زنان به حفظ بنیان خانواده و استقبال آن‌ها از طرح‌های آموزش و حمایتی وزرات جهاد کشاورزی را ظرفیت بالایی برای نقش‌آفرینی این جامعه ارزشمند در توسعه بخش کشاوری، بهبود معیشت خانوارهای روستایی و جلوگیری از مهاجرت و تقویت فعالیت‌های تولیدی در روستاها دانست.

وی افزود: «نهادسازی و سازماندهی بانوان فعال بخش کشاورزی در قالب تشکل‌های اقتصادی از قبیل صندوق‌های اعتبارات خرد زنان روستایی منجر به توانمندسازی اجتماعی و اقتصادی آن‌ها شده و مسیر اشتغال پایدار و رونق کسب‌وکارهای خُرد روستایی را هموار خواهد کرد.

همایش ملی روز جهانی زن روستایی با حضور معاون اول رییس‌جمهوری، معاون امور زنان و خانواده ریاست‌جمهوری، وزیر جهادکشاورزی، مشاور وزیر و مدیرکل دفتر توسعه فعالیت‌های کشاورزی زنان روستایی و عشایری و جمعی از مسوولان کشوری و استانی وزرات جهاد کشاورزی همزمان در سراسر کشور به صورت ویدئوکنفرانس برگزار شد.

در این مراسم به نمایندگی از زنان روستایی و عشایری استان از پنج نفر از زنان کارآفرین و فعال حوزه کشاورزی استان تقدیر شد، همچنین در نمایشگاه جنبی این همایش که در سازمان تحقیقات، آموزش و ترویج کشاورزی کشور برگزار شد محصول گواهی شده سیب‌زمینی به عنوان محصول الگویی سایت‌های استانداردسازی زنان روستایی در معرض بازدید و عرضه قرار گرفت.

حمایت از جوامع روستایی با تدوین دستورالعمل صدور مجوز گردشگری کشاورزی

اعتماد به نفس مهمترین عامل موفقیت زنان کارآفرین است

Facebook
Twitter
WhatsApp
LinkedIn
Telegram
جدیدترین نوشته‌‌ها
تولید غذای آبزیان

تولید غذای آبزیان

کشت انار در آمریکا

انار، میوه صحراهای آمریکا

خبرهای کشاورزی شماره 100

خبرهای کشاورزی شماره 100

استخراج روغن - آماده‌سازی دانه‌های روغنی

آماده‌سازی دانه‌های روغنی برای استخراج روغن

پرورش شترمرغ

چطور یک پرورش‌ دهنده شترمرغ شوید

4 تکنیک استخراج عصاره گیاهی

چهار تکنیک برتر استخراج عصاره‌های گیاهی

محبوب‌ترین نوشته‌‌ها
صنایع تبدیلی

صنایع تبدیلی کشاورزی چیست؟ ( + فایل صوتی)

طرز تهیه پودر سنجد در منزل

طرز تهیه پودر سنجد در منزل

پنیر لور

طرز تهیه پنیر لور

حلوا سوهان

حلوا سوهان با آرد جوانه گندم

صنعت کشاورزی آمریکا

صنعت کشاورزی ایالات متحده آمریکا (1)

«روز کشاورز»، کدام روز از سال است می‌خواهیم جشن بگیریم