۸۰ میلیارد ریال طرح اقتصاد مقاومتی در استان مرکزی پرداخت شد

امتیاز دهید
اقتصاد مقاومتی

مسئول بسیج سازندگی سپاه روح الله استان مرکزی از پرداخت ۸۰ میلیارد ریال تسهیلات اشتغالزایی در قالب طرح اقتصاد مقاومتی در سال جاری خبر داد.

امید محترمی روز دوشنبه در گفت‌و‌گو با ایرنا در ارتباط با این موضوع افزود: «تسهیلات اشتغالزایی اقتصاد مقاومتی سازمان بسیج سازندگی سپاه روح‌الله از طریق صندوق‌های قرض‌الحسنه این نهاد انقلابی پرداخت شده و بیش از ۴۰۰ فرصت شغلی جدید در پی داشته است.»

وی اظهار داشت: «تسهیلات اقتصاد مقاومتی بسیج سازندگی در بخش‌های پرورش دام سنگین، کاشت زعفران، صنایع دستی، پرورش مرغ بومی، تولید قارچ، کشت گیاهان دارویی، پرورش شترمرغ، بلدرچین، داربستی کردن باغات انگور، پرورش زنبور عسل، تولید ماهی، محصولات گلخانه‌ای و صنایع تبدیلی به متقاضیان پرداخت شده است.»

محترمی اظهار داشت: «پرداخت تسهیلات اشتغالزایی بسیج سازندگی سپاه روح الله در سال جاری همچنان ادامه دارد و متقاضیان می‌توانند با مراجعه به این سازمان در هر یک از شهرستان‌ها، طرح های اشتغالزایی خود را ارائه کنند تا در صورت تامین اعتبارات، تسهیلات لازم به آنان پرداخت شود.»

وی گفت: «در پنج سال اخیر، بیش از ۳۰ هزار کارگاه و دوره آموزشی و توانمندسازی در راستای تسهیل در امور متقاضیان اشتغالزایی و حل مشکلات این قشر برگزار شده است.»

الگوی اقتصاد مقاومتی که در سال‌های اخیر در ایران مطرح شده است، قادر است ضمن مقاوم‌سازی اقتصاد در برابر تهدیدها، پیشرفت جهشی درخور توجهی در اقتصاد ایران ایجاد کند.

بخش کشاورزی، بعد از خدمات، بزرگ‌ترین بخش اقتصادی است که حدود 20 درصد تولید ناخالص ملی و سهم عمده‌ای از صادرات غیرنفتی را به خود اختصاص می‌دهد. اجرای الگوی اقتصاد مقاومتی در بخش کشاورزی، با توجه به استراتژیک‌بودن محصولات این بخش، می‌تواند نقش زیادی در مقاوم‌سازی اقتصاد داشته باشد.

بخش کشاورزی با داشتن زیر بخش‌های چهارگانه زراعت، دامپروری، شیلات و جنگلداری یکی از مهمترین بخش‌های اقتصاد کشور ایران است.

بخش کشاورزی با توجه به اهمیت اقتصادی، اجتماعی و امنیتی فراوانی که دارد؛ اما به اندازه لازم مورد توجه قرار نمی‌گیرد. کشاورزی در کشور ایران با داشتن ویژگی‌های بسیار از جمله چهار فصل بودن، توانایی زیادی برای تبدیل شدن به موتور محرکه اقتصاد در چارچوب اقتصاد مقاومتی و جایگزینی نفت را دارد.

 رونق کشاورزی قراردادی در استان مرکزی

ارائه تسهیلات و زمین صنعتی برای متقاضیان صنایع تبدیلی محصولات کشاورزی

Facebook
Twitter
WhatsApp
LinkedIn
Telegram
جدیدترین نوشته‌‌ها
خبرهای کشاورزی شماره 100

خبرهای کشاورزی شماره 100

استخراج روغن - آماده‌سازی دانه‌های روغنی

آماده‌سازی دانه‌های روغنی برای استخراج روغن

پرورش شترمرغ

چطور یک پرورش‌ دهنده شترمرغ شوید

4 تکنیک استخراج عصاره گیاهی

چهار تکنیک برتر استخراج عصاره‌های گیاهی

نمایشگاه گل‌های پیازی، فرصتی نو (گزارش تصویری)

استفاده از ضایعات برنج برای تولید سوخت زیستی

استفاده از ضایعات برنج برای تولید سوخت زیستی

محبوب‌ترین نوشته‌‌ها
صنایع تبدیلی

صنایع تبدیلی کشاورزی چیست؟ ( + فایل صوتی)

طرز تهیه پودر سنجد در منزل

طرز تهیه پودر سنجد در منزل

پنیر لور

طرز تهیه پنیر لور

حلوا سوهان

حلوا سوهان با آرد جوانه گندم

صنعت کشاورزی آمریکا

صنعت کشاورزی ایالات متحده آمریکا (1)

«روز کشاورز»، کدام روز از سال است می‌خواهیم جشن بگیریم