۹۰ هزار تُن خرمای بوشهر، فرآوری و بسته‌بندی می‌شود

امتیاز دهید
میوه خرما

مدیر صنایع تبدیلی و غذایی سازمان جهاد کشاورزی استان بوشهر با اشاره به تولید سالانه ۱۶۰ هزار تُن خرما در استان، بیان کرد که ظرفیت فرآوری و بسته‌بندی ۹۰ هزار تن خرما فراهم است.

به گزارش مهر، مصطفی قلی‌پور اظهار داشت: «استان بوشهر دارای ظرفیت‌های بسیار بالایی در حوزه نخل و خرما است و به عنوان یکی از قطب‌های تولید خرمای کشور شناخته می‌شود.»

وی اضافه کرد: «سالانه حدود ۱۶۰ هزار تن محصول از نخیلات استان بوشهر برداشت می‌شود که شامل محصولاتی همچون خارک، رطب و خرما است که بخشی از آن در داخل استان مصرف می‌شود، برخی به بازارهای دیگر نقاط کشور می‌رود و بخشی نیز صادر می‌شود.»

مدیر صنایع تبدیلی و غذایی سازمان جهاد کشاورزی استان بوشهر اضافه کرد: «تلاش زیادی صورت گرفته است تا خرمای استان بوشهر با بسته‌بندی مناسب راهی بازار شود تا بتواند بازار مد نظر را کسب کند.»

تقویت صنایع مرتبط با خرما

وی افزود: «توسعه صنایع تبدیلی و فرآوری خرما نیز از دیگر برنامه‌ها است که تاکنون اقدامات خوبی در این زمینه انجام شد و چندین طرح مهم نیز توسط بخش خصوصی در دست اجرا است.»

قلی‌پور تصریح کرد: «توسعه صنایع مرتبط با خرما علاوه بر ایجاد اشتغال و درآمدزایی، باعث می‌شود تا ارزش افزوده بیشتری به این محصول برسد و کشاورزان نیز درآمدهای بهتری را از نخل‌های خود داشته باشند.»

وی بیان کرد: «ظرفیت صنایع بسته‌بندی و فرآوری خرما در استان بوشهر هم‌اکنون حدود ۹۰ تا ۱۰۰ هزار تن است که بخش زیادی از محصولات نخلستان‌های استان را پوشش می‌دهد.»

صنعت تجاری خرما در ایالات متحده‌آمریکا

به گزارش کافه کشاورز، صنعت تجاری خرما در ایالات متحده عمدتاً در صحرای سونوران در جنوب شرقی کالیفرنیا و جنوب غربی آریزونا واقع شده است.

این صنعت حدود 3800 هکتار را پوشش می‌دهد که 78 درصد آن در کالیفرنیا و بقیه در آریزونا یافت می‌شود.

ارقام مهم وارداتی این کشور شامل دگلت نور، خضراوی، زاهدی، حیانی و حلاوی است. اخیراً مجول نیز از مراکش وارد شده است. البته عملیات نخل خرما از مناطقی که تحت فشار شهرنشینی هستند به مناطق دورافتاده‌تر منتقل می‌شود.

آبیاری قطره‌ای و میکروجت کم حجم، جایگزین روش‌های سنتی آبیاری غرقابی و حوضه‌ای شده است. برخی از خرماها به دلیل تقاضای مصرف‌کنندگان با استفاده از روش‌های ارگانیک تولید می‌شوند.

Facebook
Twitter
WhatsApp
LinkedIn
Telegram
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
دوست داشتید، بیشتر بخوانید
جدیدترین نوشته‌‌ها
خبرهای کشاورزی شماره 100

خبرهای کشاورزی شماره 100

استخراج روغن - آماده‌سازی دانه‌های روغنی

آماده‌سازی دانه‌های روغنی برای استخراج روغن

پرورش شترمرغ

چطور یک پرورش‌ دهنده شترمرغ شوید

4 تکنیک استخراج عصاره گیاهی

چهار تکنیک برتر استخراج عصاره‌های گیاهی

نمایشگاه گل‌های پیازی، فرصتی نو (گزارش تصویری)

استفاده از ضایعات برنج برای تولید سوخت زیستی

استفاده از ضایعات برنج برای تولید سوخت زیستی

محبوب‌ترین نوشته‌‌ها
صنایع تبدیلی

صنایع تبدیلی چیست؟

طرز تهیه پودر سنجد در منزل

طرز تهیه پودر سنجد در منزل

پنیر لور

طرز تهیه پنیر لور

حلوا سوهان

حلوا سوهان با آرد جوانه گندم

صنعت کشاورزی آمریکا

صنعت کشاورزی ایالات متحده آمریکا (1)

«روز کشاورز»، کدام روز از سال است می‌خواهیم جشن بگیریم