معرفی بهترین سگ های مزرعه

5/5 - (1 امتیاز)

زمانی که از سگ های مزرعه صحبت می‌شود ممکن است به طور خاص، سگ‌هایی تصور شود که دارای دندان‌های نیش بزرگ یا متوسط هستند و به عنوان سگ گله گوسفندان و سایر دام مزرعه محسوب شوند.

قبل از شروع انقلاب صنعتی در قرن هجدهم، هر حیوانی در روستا و جوامع کشاورزی وجود داشت و در سیستم تولید غذا، نقش‌آفرینی می‌کرد.

نقش سگ‌های مزرعه در طول تاریخ زندگی مزرعه‌داری  و کشاورزی، زیاد تغییر نکرده است و فقط توجه به دو مورد می‌تواند به ما در انتخاب بهترین سگ مزرعه یاری رساند و آن نژاد و کارکرد سگ می‌تواند باشد.

کشاورزی و دامداری در بهترین شرایط می‌تواند استرس‌زا باشد از این رو سگ‌های مزرعه می‌توانند به کاهش این بار کمک کنند، جمع کردن دام‌ها و تعقیب شکارچیان از جمله کارهایی است که سگ‌های مزرعه انجام می‌دهند.

یک سگ مزرعه‌ی خوب باید از نگهبان خود اطاعت و از غریبه‌ها دوری کند و حتی با صدای بلند پارس کند، اما هرگز نباید پرخاشگر باشد.

اگرچه بسیاری از سگ‌های مزرعه، برای زندگی در فضای باز مجهز هستند، اما همه‌ی آن‌ها به پناهگاهی در برابر سرما، باران و برف نیاز دارند. از این رو نباید، سگ مزرعه را برای مدت طولانی بدون مراقبت رها کرد.

تفکر درباره‌ی سگ‌های مزرعه ممکن است تصور ذهنی ما را به دو مقوله معطوف کند، سگ‌های بزرگ و سخت که از دام‌های آسیب‌پذیر حفاظت می‌کنند.

دامپروری شامل اقداماتی است که به تولید گوشت، شیر، تخم مرغ، پشم می‌انجامد، یک کشاورز یا دامدار نمی‌تواند به تنهایی از مزرعه و حیوانات آن مراقبت کند زمانی که خود درگیر سایر فعالیت‌های مزرعه داری است.

بهترین نگهبانان دام شامل آن‌هایی هستند که می‌توانند در شرایط مختلف شب و روز بهنگام وقوع شرایط مختلف از دام حفاظت کنند.

سگ مزرعه ایده‌آل باید از هوش، استقامت و غرایز برای برتری در گله‌داری یا نگهبانی برخوردار باشد و در عین حال دارای وفاداری و محبت باشد تا یک همدم قابل اعتماد باشد. در اینجا برخی از بهترین نژادهای سگ مزرعه برای این نقش سخت آورده شده است.

این سگ‌ها دارای هیکلی قوی و درشت و صداو پارس‌هایی رسا و تاثیرگذار هستند از نژادهای مختلف این نوع از سگ‌های دامپروری می‌توان به چند مورد زیر اشاره کرد:

بوردر کولی (Border Collie)

سگ های مزرعه - بوردر کولی

حیوانات بوردر کولی معتاد به کار دنیای سگ‌ها هستند. این سگ‌ها که به دلیل هوش و ذکاوت خود شناخته شده‌اند، در گله‌داری مهارت دارند. نگاه آن‌ها به تنهایی می‌تواند گوسفندان را کنترل کند و وقتی با انرژی بی‌حدوحصر آن‌ها همراه شود، منظره‌ای چشمگیر ایجاد می‌کند. بوردر کولی‌ها به قدری در کار خود خوب هستند که اغلب می‌توانند با استفاده از اراده محض، گوسفندان را گله کنند.

کشاورزان به شدت به این سگ های مزرعه متکی هستند. آن‌ها سریع یاد می‌گیرند و همیشه به دنبال راه‌هایی برای کمک هستند. با یک Border Collie در کنار خود، می‌توانید دام‌های خود را به هر جایی که نیاز دارند منتقل کنید. این سگ‌ها مظهر یک نژاد سگ مزرعه قابل اعتماد هستند.

شپردهایی استرالیایی (Australian Shepherd)

شپردهای استرالیایی یا آوسی‌ها برای اینکه در مزرعه باشند به دنیا می‌آیند. علی‌رغم نام‌شان، آن‌ها در ایالات متحده توسعه یافتند. تطبیق‌پذیری آن‌ها بی‌نظیر است – آن‌ها می‌توانند گوسفند را گله کنند، موش صید کنند و مزرعه را از آفات محافظت کنند. استرالیایی‌ها همیشه در حال پیش‌بینی نیازهای یک کشاورز هستند.

آن‌ها می‌توانند ساعت‌ها بدون نیاز به استراحت کار کنند، استرالیایی‌ها همچنین محافظ هستند، به این معنی که دام‌ها و خانواده‌ی کشاورز دارای یک لایه امنیتی اضافی هستند.

ژرمن شپردها (German Shepherd)

سگ مزرعه - ژرمن شپرد

ژرمن شپردها به دلیل نقشی که در پلیس و کارهای نظامی دارند به خوبی مورد احترام هستند، اما آن‌ها همچنین سگ های مزرعه به شمار می‌آیند. شجاعت و قدرت‌شان، آن‌ها را برای نگهبانی از اموال و احشام، ایده‌آل می‌کند.

این سگ‌ها پیوندهای محکمی با صاحبان خود داشته و با وفاداری شدید از خانواده خود محافظت می‌کنند. تطبیق‌پذیری آن‌ها همچنین به این معنی است که می‌توانند بسیاری از وظایف را در مزرعه انجام دهند.

جک راسل (Jack Russell Terrier)

سگ جک راسل

جک راسل ممکن است کوچک باشد، اما آن‌ها با شجاعت و انگیزه آن را جبران می‌کنند. این سگ‌ها برای شکار روباه و کنترل حیوانات موذی در مزارع انگلیسی پرورش داده شدند، شغلی که هنوز هم در آن برتری دارند.

جک راسل می‌تواند در تمام طول روز به جستجو و شکار جوندگان بپردازد و به نظر می‌رسد که آن‌ها هرگز خسته نمی‌شوند، داشتن جک راسل به معنای آفات کمتر و زندگی شادتر در مزرعه است.

لابرادور رتریورها (Labrador Retriever)

سگ لابرادور

لابرادور رتریورها محبوب‌ترین نژاد سگ در ایالات متحده هستند و دلیل خوبی هم دارند. طبیعت خوب و آموزش‌پذیری آن‌ها به زندگی در مزرعه نیز گسترش می‌یابد.

خلق‌و‌خوی لابرادورها به اندازه اخلاق کاری آن‌ها قابل اعتماد است، آن‌ها با خانواده‌ها عالی هستند و با بچه‌ها مهربان‌اند.

سگ‌های انگلیسی (Old English Sheepdog)

سگ انگلیسی - سگ های مزرعه

سگ‌های قدیمی انگلیسی، سگ‌های مزرعه‌ای نمادین با پوشش پشمالو هستند. این سگ های مزرعه برای اولین بار برای راندن گاو و گوسفند به بازار پرورش یافتند، غریزه قوی گله‌داری، آن‌ها را به نگهبانان و گله‌داران طبیعی تبدیل می‌کند.

این سگ‌ها به خاطر شخصیت دوستانه خود نیز شناخته می‌شوند. آن‌ها صبور و مهربان هستند و با خانواده مزرعه خود پیوندهای نزدیکی برقرار می‌کنند.

روتوایلرها (Rottweiler)

روتوایلرها قدرتمند و محافظ هستند که همین مسئله آن‌ها را به سگ‌های مزرعه‌ای عالی تبدیل می‌کند. آن‌ها مطیع، با اعتماد به نفس و نگهبانان بزرگی هستند که برای نظارت بر ملک مناسب‌اند.

این سگ‌ها به صاحبانشان ارادت دارند، آن‌ها در حفاظت از خانواده و قلمرو خود دریغ نخواهند کرد. حضور یک روتوایلر برای جلوگیری از مزاحمان کافی است و ظاهر وحشتناک آن‌ها با ظرفیت آن‌ها برای کار سخت مطابقت دارد.

پیرنه‌های بزرگ (Great Pyrenees)

پیرنه‌های بزرگ که به خاطر اندازه و رفتار صبورانه‌شان شناخته می‌شوند، محافظانی هستند که در طبیعت متولد می‌شوند.

آن‌ها نگهبان گوسفندان در دامنه کوه و مراقب شکارچیان و تهدیدها بوده‌اند. پوشش ضخیم‌شان از آن‌ها در برابر آب‌و‌هوای سخت محافظت می‌کند.

حیوانات مزرعه مانند جوجه‌ها و گوسفندها با پیرنه‌ها در امنیت‌اند، آن‌ها غول‌های ملایم مزرعه هستند که در طول روز و شب آرامش خاطر را برای کشاورز فراهم می‌کنند.

مالینویز بلژیکی (Belgian Malinois)

مالینویز بلژیکی اغلب با یک ژرمن شپرد اشتباه گرفته می‌شود و دارای یک نژاد متمایز بوده و باهوش و قابل آموزش است.

مالینویز بلژیکی یکی از محافظ‌ترین نژادهای سگ است، آن‌ها به ورزش زیادی نیاز دارند که سبک زندگی مزرعه می‌تواند آن را فراهم کند، این نژاد برای کسانی است که برای وظایف کشاورزی خود به یک سگ پرانرژی و باهوش نیاز دارند.

مارمما (Maremma Sheepdogs)

سگ های مزرعه

در نهایت، سگ گوسفند مارمما کمتر شناخته شده اما به همان اندازه قابل اعتماد بوده و اهل ایتالیا است. این سگ یک نگهبان اساسی دام است که برای محافظت از گوسفندان در برابر گرگ‌ها پرورش یافته است. مارمما دارای پوست سفید ضخیم و ساختاری محکم و عضلانی است که برای دفاع از گله خود مناسب است.

مارمما متفکرانی مستقل هستند، آن‌ها می‌توانند بدون راهنمایی کار کنند و مراقب حیوانات باشند.

Facebook
Twitter
WhatsApp
LinkedIn
Telegram
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
دوست داشتید، بیشتر بخوانید
جدیدترین نوشته‌‌ها
خبرهای کشاورزی شماره 105

خبرهای کشاورزی شماره 105

کشورهای تولیدکننده ادویه

کشورهای تولیدکننده‌ ادویه

بسته‌بندی با فناوری نانو

بسته‌بندی مواد غذایی و فناوری نانو

درجه بندی چای با بینی الکترونیکی - لیوان چای در کنار دانه های چای

کاربرد بینی الکترونیک در درجه بندی کیفی چای سیاه ایرانی

کاربرد تصاویر ماهواره‌ای در کشاورزی

کاربرد تصاویر ماهواره‌ای در کشاورزی

سمپاشی

در سمپاشی مراقب کودکان باشیم

محبوب‌ترین نوشته‌‌ها
صنایع تبدیلی

صنایع تبدیلی کشاورزی چیست؟ (همراه با پادکست)

طرز تهیه پودر سنجد در منزل

طرز تهیه پودر سنجد در منزل

پنیر لور

طرز تهیه پنیر لور

حلوا سوهان

حلوا سوهان با آرد جوانه گندم

صنعت کشاورزی آمریکا

صنعت کشاورزی آمریکا – قسمت اول

«روز کشاورز»، کدام روز از سال است می‌خواهیم جشن بگیریم