«روز کشاورز»، کدام روز از سال است می‌خواهیم جشن بگیریم 

5/5 - (3 امتیاز)

«روز کشاورز»، کدام روز از سال است می‌خواهیم جشن بگیریم  و سپاسگزار باشیم. در میان این همه‌ مناسبت‌های مختلف برای پاسداشت شخصیت‌ها و نقش‌های اجتماعی و ملی، جای یک روز به شدت خالی است.

روز کشاورز یا کشاورزان، سالانه در کشورهای مختلف برای بزرگداشت مشارکت ملی کشاورزان برگزار می‌شود. باور بر این است باید قدردان افرادی باشند که امنیت غذایی کشورشان را تامین می‌کنند. در همه جای دنیا، کسانی که حافظ و برپاکنندگان امنیت برای مردمان‌شان هستند مورد ستایش قرار می‌گیرند حال با وجود اهمیت امنیت غذایی، بودن یک روز به نام کشاورزان چقدر در تقویم ما خالی است.

کشاورزی، شغلی است که اهمیت دارد و باید مورد توجه قرار گیرد تا با بزرگداشت آن، جایگاه واقعی‌اش‌ بیشتر هویدا شود، انتخاب این شغل، رابطه‌ی مستقیمی می‌تواند با جایگاه اجتماعی‌اش داشته باشد، کاهش مهاجرت به شهرها و افزایش مهاجرت‌های معکوس همه در گرو این هستند که به کشاورزی بها داده شده و نگاه ارزشی به آن ایجاد شود.

بنابراین انتظار می‌رود تا دولتمردان، یک روز را بنام روز کشاورز انتخاب کنند و با برگزاری جشن‌ها و فعالیت‌های اثربخش، یک روز در سال را برای سپاسگزاری از ناجیان جان اختصاص دهند.

روز ملی کشاورز در کشورهای مختلف

  • اولین جمعه ماه دسامبر، روز ملی کشاورزان در غنا هست در این روز، وزارت غذا و کشاورزی غنا، بر اساس عملکرد و بازدهی، به کشاورزان و ماهیگیران نمونه جوایز ویژه‌ای اعطا می‌کند.
  • روز ملی کشاورزان در پاکستان که به عنوان روز کیسان نیز شناخته می‌شود،  برای اولین بار در تاریخ 18 دسامبر 2019 در اسلام آباد جشن گرفته شد که توسط عمران خان نخست وزیر نیز به رسمیت شناخته شد.
  • در کره جنوبی، این مراسم در 11 نوامبر و در زامبیا اولین دوشنبه ماه اوت برگزار می‌شود
  • در ایالات متحده آمریکا، 12 اکتبر، روز ملی کشاورز است که برای ادای احترام به همه کشاورزان برگزار می‌شود، این گرامیداشت در ماه اکتبر به مناسبت دوره برداشت اتفاق می‌افتد، زمانی که اوج کار کشاورزان است و کشاورزان سختی‌هایی را در سراسر آمریکا متحمل می‌شوند تا غذا بر سر سفره‌های همه مردم حاضر باشد.

این روز از اوایل دهه 1800 وجود دارد و در سراسر آمریکا با ادای احترام به کمک‌هایی که کشاورزان در امرار معاش و اقتصاد انجام می‌دهند، جشن گرفته می‌شود.

  • روز ملی کشاورزان در هند به زبان هندی به عنوان «دیوان‌های کیسان» شناخته و هر ساله در 23 دسامبر جشن گرفته می‌شود، این روز، روز تولد پنجمین نخست وزیر هند، «چوداری چاران سینگ» است که سیاست های زیادی برای بهبود زندگی کشاورزان هندی ارائه داد. این جشن با برگزاری برنامه‌های مختلفی چون هم‌اندیشی‌ها، سمینارها، مسابقات کارگاه‌ها و نمایشگاه‌ها برگزار می‌شود.

آن‌ها باور دارند که کشاورزان ستون فقرات جامعه هستند. آنها کسانی هستند که به طور شبانه‌روزی کار می‌کنند تا اطمینان حاصل شود مردم گرسنه نخواهند بود.

نخست‌وزیر سینگ باور داشت هند واقعی در روستاهای خود زندگی می‌کنند، او چندین طرح رفاهی برای کشاورزان معرفی کرده بود و چندین کتاب در مورد کشاورزان و مشکلات آنها نوشت که راه‌حل‌های مختلفی برای بهبود زندگی کشاورزان هند ارائه می‌داد. بنابراین دولت، در سال 2001، تصمیم گرفت سالگرد تولد چاران سینگ را به عنوان کیسان دیواس جشن بگیرد.

*«واجارو» به عنوان بازار محلی آنلاین به این مسئله توجه نشان داده و در صفحه اینستاگرامی اش به آن اشاره داشته است.

Facebook
Twitter
WhatsApp
LinkedIn
Telegram
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
دوست داشتید، بیشتر بخوانید
جدیدترین نوشته‌‌ها
چالش‌های صنعت غذا

مروری بر صنایع غذایی ( چالش‌های صنعت غذا)

نگهداری محصولات آبزی

ذخیره‌سازی و نگهداری محصولات آبزی

تولید غذای آبزیان

تولید غذای آبزیان

کشت انار در آمریکا

انار، میوه صحراهای آمریکا

خبرهای کشاورزی شماره 100

خبرهای کشاورزی شماره 100

استخراج روغن - آماده‌سازی دانه‌های روغنی

آماده‌سازی دانه‌های روغنی برای استخراج روغن

محبوب‌ترین نوشته‌‌ها
صنایع تبدیلی

صنایع تبدیلی کشاورزی چیست؟ ( + فایل صوتی)

طرز تهیه پودر سنجد در منزل

طرز تهیه پودر سنجد در منزل

پنیر لور

طرز تهیه پنیر لور

حلوا سوهان

حلوا سوهان با آرد جوانه گندم

صنعت کشاورزی آمریکا

صنعت کشاورزی ایالات متحده آمریکا (1)

کشت برنج بصورت هیدروپونیک در گلخانه

آیا برنج بصورت هیدروپونیک، کشت می‌شود؟