در سمپاشی مراقب کودکان باشیم

امتیاز دهید
سمپاشی

آفت‌کش‌ها و سمپاشی می‌توانند برای کودکان خطر سلامتی داشته باشند. بدن آنها مراحل رشد را طی می‌کند که می‌تواند تحت تأثیر آفت‌کش‌ها قرار گیرد. البته این به میزان سموم و مدت زمانی که در معرض بوده‌اند بستگی دارد

علی‌رغم تلاش والدین برای جلوگیری از مواجهه کودکان با آفت‌کش‌ها، رفتارهای روزمره کودک می‌تواند آن‌ها را در معرض خطر قرار دهد. آن‌ها اسباب بازی‌ها و دستان خود را در دهان خود قرار می‌دهند  و زمان بیشتری را در زمین می‌گذرانند که ممکن است بقایایی در آن وجود داشته باشد. آنها ممکن است محصولات بدون شستشو را از باغ بخورند برای همین آموزش شستشوی میوه‌ها و سبزیجات قبل از خوردن می‌تواند این خطر را کاهش دهد.

وقتی پدر و مادر پس از کار کردن وارد محیط بچه‌ها می‌شوند بچه ها دوست دارند آن‌ها را در آغوش بگیرند و ممکن است ناخواسته باقیمانده سموم دفع آفات روی پوست یا لباس آن‌ها وجود داشته باشد و کودکان آلوده شوند.

تعویض لباس و شستشوی دست‌ها قبل از درآغوش گرفتن بچه‌ها می‌تواند این آلودگی را کاهش دهد و از بین ببرد، همچنین پیشنهاد می‌شود تا لباس‌های آلوده با لباس‌های دیگر تماسی نداشته باشند تا مانع پخش بقایای آن از یک تکه لباس به لباس دیگر شود. البته نیاز است تا همین کار در مورد چکمه‌ها نیز رعایت شود.

بچه ها به طور طبیعی کنجکاو هستند و در کارهایی که نباید انجام دهند استاد هستند. یادتان باشد ظروف و بسته های سموم دفع آفات و سایر مواد شیمیایی خطرناک را در فضای جدا از حضور کودکان نگهداری کنید.

حشره‌کش‌ها می‌توانند اثرات نامطلوب کوتاه مدت سلامتی به نام اثرات حاد و همچنین اثرات نامطلوب مزمنی داشته باشند که ماه‌ها یا سال‌ها پس از قرار گرفتن در معرض آن‌ها رخ می‌دهد.

نمونه‌هایی از اثرات حاد سلامتی شامل سوزش چشم، بثورات پوستی، تاول، کوری، تهوع، سرگیجه، اسهال و مرگ است.

حشره‌کش‌ها می‌توانند مضر باشند و کودکان نسبت به بزرگسالان مستعدتر هستند. بدن و سیستم ایمنی کودک شما هنوز در حال رشد است. حتی این واقعیت که نوزادان به جای راه رفتن می‌خزند، احتمال قرار گرفتن در معرض آفت‌کش‌ها را افزایش می‌دهد.

Facebook
Twitter
WhatsApp
LinkedIn
Telegram
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
دوست داشتید، بیشتر بخوانید
جدیدترین نوشته‌‌ها
صنعت کشاورزی

صنعت کشاورزی چیست؟

مخمر چیست و انواع مخمر

مخمر چیست و چه انواعی دارد؟

صنعت کشاورزی آمریکا

صنعت کشاورزی ایالات متحده آمریکا (1)

خبرهای کشاورزی شماره 102

بینی الکترونیکی

بینی الکترونیکی چیست؟

کیک کدو حلوایی

کیک کدو حلوایی

محبوب‌ترین نوشته‌‌ها
صنایع تبدیلی

صنایع تبدیلی کشاورزی چیست؟ ( همراه با پادکست)

طرز تهیه پودر سنجد در منزل

طرز تهیه پودر سنجد در منزل

پنیر لور

طرز تهیه پنیر لور

حلوا سوهان

حلوا سوهان با آرد جوانه گندم

صنعت کشاورزی آمریکا

صنعت کشاورزی ایالات متحده آمریکا (1)

«روز کشاورز»، کدام روز از سال است می‌خواهیم جشن بگیریم