کاهش تغییر اقلیم با نوآوری الگوریتم رایانه‌ای

امتیاز دهید
برگ زیبا در دست - نوشتن الگوریتم

تیمی از پژوهشگران دانمارکی، یک الگوریتم رایانه‌ای اختراع کرده‌اند که می‌تواند به طور بالقوه در کاهش تأثیرات تغییرات آب و هوایی کمک‌کننده باشد.

الگوریتم رایانه‌ای جدید که توسط یک تیم تحقیقاتی در دانشگاه کپنهاگ ساخته شده است در کاهش شدید مصرف منابع سرورهای رایانه‌ای در جهان تبحر دارد.

در حالی که جهان برای تبدیل شدن به یک جامعه جهانی تلاش می‌کند، کاهش اثرات مضر و قابل ملاحظه ساطع شده توسط فناوری اطلاعات مانعی مهم برای پیمایش در تکمیل انتقال سبز خواهد بود.

با توجه به مصرف برق نجومی سرورهای رایانه‌ای‌، میزان انتشار  گاز دی‌اکسید‌کربن فعلی از مراکز داده برای افزایش رقابت در برابر ترافیک هوایی کره زمین افزایش یافته است و تخمین زده می‌شود که طی دو سال، دو برابر می‌شود.

چند سال پیش، پروفسور «میکل توروپ»، بخشی از تیمی بود که یک الگوریتم رایانه‌ای ایجاد کرد که به کاهش اثرات گردش کار سرور رایانه، صرفه‌جویی در انرژی و منابع کمک می‌کرد.

الگوریتم پیشگامانه رایانه‌ای توسط برخی از رهبران جهان در فناوری مانند گوگل و ویمو اجرا شد و پلتفرم ویمو اظهار کرد که الگوریتم رایانه، میزان پهنای باند آنها را کاهش می‌دهد، با این حال، فقط تا حدی مشکل سرور کامپیوتر برطرف شد.

به نظر می رسد الگوریتم رایانه ای جدیدی که توسط توروپ و دو همکار وی در UCPH ساخته شده، روش قبلی خود را کامل کرده و به نقص اساسی در سیستم‌های رایانه‌ای می پردازد.

آن‌ها می‌گویند:« ما الگوریتمی پیدا کرده‌ایم که یکی از دلایل اصلی سرورهای پربار را برای همیشه حذف می‌کند. الگوریتم اولیه‌ی ما، پیشرفت بزرگی در صنعت برای انجام کارهاست استفاده از منابع را تا حد ممکن کاهش می‌دهد و استفاده از آن برای همه رایگان است.»

الگوریتم چیست؟

الگوریتم n روشی است که برای حل یک مسئله یا انجام محاسبات استفاده می‌شود. آن ها به‌عنوان فهرست دقیقی از دستورالعمل‌ها عمل می‌کنند که اقدامات مشخص‌شده را گام به گام در روال‌های مبتنی بر سخت‌افزار یا نرم‌افزار انجام می‌دهند.

الگوریتم‌ها به طور گسترده در تمام زمینه‌های IT استفاده می‌شوند. در ریاضیات، برنامه‌نویسی کامپیوتر و علوم کامپیوتر، یک الگوریتم معمولاً به یک روش کوچک اشاره دارد که یک مسئله تکراری را حل می‌کند.

الگوریتم‌ها همچنین به عنوان مشخصاتی برای انجام پردازش داده‌ها استفاده می‌شوند و نقش عمده‌ای در سیستم‌های خودکار دارند.

یک نمونه می‌تواند برای مرتب‌سازی مجموعه‌های اعداد یا برای کارهای پیچیده‌تر، مانند توصیه محتوای کاربر در رسانه‌های اجتماعی استفاده شود.

الگوریتم‌ها معمولاً با ورودی اولیه و دستورالعمل‌هایی شروع می‌شوند که یک محاسبات خاص را توصیف می‌کنند، هنگامی که محاسبات اجرا می‌شود، فرآیند، یک خروجی تولید می کند.

الگوریتم جدید، مسیری نو برای کاربرد نسل جدید ماهوراه

یادگیری فدرال در هوش مصنوعی چه می‌کند؟

Facebook
Twitter
WhatsApp
LinkedIn
Telegram
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
دوست داشتید، بیشتر بخوانید
جدیدترین نوشته‌‌ها
خبرهای کشاورزی شماره 105

خبرهای کشاورزی شماره 105

کشورهای تولیدکننده ادویه

کشورهای تولیدکننده‌ ادویه

معرفی بهترین سگ های مزرعه

بسته‌بندی با فناوری نانو

بسته‌بندی مواد غذایی و فناوری نانو

درجه بندی چای با بینی الکترونیکی - لیوان چای در کنار دانه های چای

کاربرد بینی الکترونیک در درجه بندی کیفی چای سیاه ایرانی

کاربرد تصاویر ماهواره‌ای در کشاورزی

کاربرد تصاویر ماهواره‌ای در کشاورزی

محبوب‌ترین نوشته‌‌ها
صنایع تبدیلی

صنایع تبدیلی کشاورزی چیست؟ (همراه با پادکست)

طرز تهیه پودر سنجد در منزل

طرز تهیه پودر سنجد در منزل

پنیر لور

طرز تهیه پنیر لور

حلوا سوهان

حلوا سوهان با آرد جوانه گندم

صنعت کشاورزی آمریکا

صنعت کشاورزی آمریکا – قسمت اول

«روز کشاورز»، کدام روز از سال است می‌خواهیم جشن بگیریم