برتری طعم و قیمت بر میزان قند محصولات

امتیاز دهید
تاثیر طعم و مزه بر خرید - یک فنجان قهوه با در چوبی

در گزارش جدید «فونا اینترنشنال»، هفتاد درصد مصرف کنندگان، طعم و مزه را نسبت به مقدار قند محصول اولویت می‌دهند و این در حالی است که 62٪ از مصرف‌کنندگان باور دارند که قیمت، هنگام خرید غذا یا نوشیدنی از قند مهمتر است و وقتی نوبت به پرهیز موارد خاص از رژیم غذایی آنها می‌رسد ، 58٪ از نوشابه های گازدار دوری می‌کنند 54٪  از آب نبات پرهیز کرده و 51٪ نیز از محصولات پخته شده استفاده می‌کنند.

در واقع، نیمی از مصرف‌کنندگان 24 سال به بالا قصد دارند میزان کلی مصرف قند خود را کاهش دهند که 8 درصد افزایش نسبت به سال 2019 است.

تنها 31 درصد از مصرف‌کنندگان 18 تا 23 سال امیدوار به کاهش مصرف قند هستند در حالی که 38 درصد از مصرف‌کنندگان در این بخش معتقدند آنها مقدار مناسبی شکر مصرف می‌کنند.

طی چند سال گذشته، با کاهش سرانه مصرف، نگرانی مصرف‌کننده در مورد میزان قند مصرف‌شده افزایش یافته است، به طوری که بسیاری به جای انتخاب محصولاتی که حاوی شیرین‌کننده‌های مصنوعی هستند، تصمیم به کاهش مصرف کلی می‌گیرند.

چندین مطالعه طی سال‌های اخیر نشان داده است که مصرف‌کنندگان به دنبال مهار مصرف شکر هستند. طبق گزارش فونا، مردم از روش‌های مختلفی استفاده می‌کنند.

تقریباً دو سوم به جای نوشیدنی‌های پرکالری، آب را انتخاب می‌کنند، برخی، بعضی از غذاها را حذف کرده و یک سوم دیگر، به مواد غذایی و نوشیدنی‌های خود، قند اضافه نمی‌کنند. البته درصدی هم برای انتخاب مواد غذایی و نوشیدنی هایی که قند کمتری دارند ، به پنل حقوقی تغذیه اعتماد می کنند.

انجمن پزشکی آمریکا، درخواست اضافه شدن برچسب‌های هشدار‌دهنده برروی بسته غذاهایی که حاوی سطح بالایی از قند هستند داده است. تولیدکنندگان مواد غذایی به تولید غذاهای کم و بدون قند پرداخته‌اند. بر اساس مطالعه فونا، از سال 2017، 54 درصد افزایش در محصولات با ادعای کاهش قند مشاهده شده است.

این حرکت احتمالاً یک تاکتیک برنده برای جلب توجه مصرف‌کنندگان حساس به میزان قند بوده است. حدود سه چهارم مصرف‌کنندگان در هنگام خرید محصولات، ادعاهای بدون شکر اضافه شده را مهم عنوان کردند.

تولیدکنندگان در بخش نوشابه و آب نبات به تولید محصولات با فرمولاسیون جدید پرداخته‌اند چنان که «ویو سودا» سودا با تولید نوشابه‌های حاوی قند اضافی یا شیرین‌کننده‌های مصنوعی «لیمیت‌لس» با تولید یک آب گازدار حاوی کافئین کم برای رقابت با نوشابه‌های سنتی و «هرشی» با تولید انواع آب نبات‌های کلاسیک کم و بدون قند، این روند را پذیرفته است.

این برند تخمین می‌زند که می‌تواند درآمد سالانه خود را بین 500 میلیون تا یک میلیارد دلار افزایش دهد.

در این رابطه، تولیدکنندگان ماست، سریعترین اقدام‌ها را انجام داده‌اند و به تولید ماست‌های کم یا بدون قند پرداختند. با این وجود، مطالعه بین المللی فونا، نشان می‌دهد عوامل دیگری مانند طعم و قیمت هنوز روند تصمیم‌گیری مصرف‌کنندگان را به دنبال دارد.

طبق تحقیقات شورای بین‌المللی اطلاعات غذایی، علیرغم چندین حرکت برای کاهش قند در ماست، 48٪ از مصرف کنندگان هنوز طعم را به عنوان عامل اصلی خوردن این محصول ذکر می‌کنند. شاید به همین دلیل است که غذاهای سرشار از شیرینی مانند کلوچه و شکلات به وفور یافت می‌شود.

Facebook
Twitter
WhatsApp
LinkedIn
Telegram
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
دوست داشتید، بیشتر بخوانید
جدیدترین نوشته‌‌ها

خبرهای کشاورزی شماره 102

پشتیبانی مالی از زنان آفریقا

پشتیبانی مالی از کسب‌و‌کار زنان آفریقا

روغن زیتون فرابکر محامین

روغن زیتون فرابکر را از محامین تهیه کنید

تولید نانوذرات نقره از ضایعات پنبه

تولید نانوذرات نقره از ضایعات پنبه

پاستوریزاسیون تخم‌مرغ

پاستوریزاسیون تخم‌مرغ با فناوری فرکانس رادیویی

بوتیرات

تاثیر بوتیرات بر کنترل رشد سلول‌های سرطانی روده

محبوب‌ترین نوشته‌‌ها
صنایع تبدیلی

صنایع تبدیلی کشاورزی چیست؟ ( + فایل صوتی)

طرز تهیه پودر سنجد در منزل

طرز تهیه پودر سنجد در منزل

پنیر لور

طرز تهیه پنیر لور

حلوا سوهان

حلوا سوهان با آرد جوانه گندم

صنعت کشاورزی آمریکا

صنعت کشاورزی ایالات متحده آمریکا (1)

«روز کشاورز»، کدام روز از سال است می‌خواهیم جشن بگیریم