صنعت کشاورزی ایالات متحده آمریکا (1)

3.2/5 - (6 امتیاز)
صنعت کشاورزی آمریکا

صنعت کشاورزی یکی از بزرگ‌ترین بخش‌های تولیدی ایالات‌متحده آمریکا است که قسمت‌های مختلفی ازجمله تجارت کشاورزی، تولید مواد غذایی، خدمات غذایی را شامل می‌شود.

ایالات‌متحده نه‌تنها یکی از بزرگ‌ترین بازارهای تولیدکننده و مصرف‌کننده محصولات کشاورزی در جهان است، بلکه همچنین با صادرات مقادیر قابل‌توجهی ذرت، سویا، گندم، گوشت و شیر به بازارهای جهانی، یکی از بزرگ‌ترین صادرکنندگان محصولات کشاورزی نیز در جهان محسوب می‌شود.

افزایش تقاضای جهانی برای ذرت، غلات و سایر فراورده‌های ذرت رشد صنعت کشاورزی در آمریکا را تقویت می‌کند؛ بنابراین، در بخش کشاورزی مربوط به ذرت و غلات ایالات‌متحده به‌طور مداوم فرصت‌های جدید تجاری ایجاد می‌شود.

BizVibe به مشتریان کمک می‌کند تا با کمک بهترین متخصصان و صادرکنندگان برتر ذرت و همچنین تأمین‌کنندگان عمده غلات در ایالات‌متحده، فرصت‌های تهیه محصولات جدید را شناسایی کنند.

این پلت فرم مدرن تجاری برای شرکت‌هایی طراحی‌شده است که می‌خواهند فرآیند خریدوفروش را تسهیل کنند، قیمت‌ها را سریع‌تر دریافت کنند و به‌راحتی به دست‌اندرکاران برجسته صنعت کشاورزی در ایالات‌متحده دسترسی پیدا کنند.

در اینجا برخی از حقایق و آمارهای واقعی ذکر می‌شوند که نشان‌دهنده برجسته بودن صنعت کشاورزی در ایالات‌متحده است:

  • طبق آمار و ارقام اخیر اعلام‌شده توسط USDA (وزارت کشاورزی ایالات‌متحده)، کشاورزی، غذا و صنایع وابسته، در سال 2015 به ارزش 992 میلیارد دلار به تولید ناخالص داخلی آمریکا کمک کردند درحالی‌که تولید مزارع آمریکا 136.7 میلیارد دلار از این مبلغ بود.
  • بیش از 21 میلیون اشتغال مستقیم و غیرمستقیم در بخش‌های کشاورزی و غذایی ایالات‌متحده وجود دارد که حدود 11.1 درصد از کل نیروی کار در این کشور را شامل می‌شود.
  • کارگران زن حدود 30٪ از کل شاغلین در بخش کشاورزی ایالات‌متحده را تشکیل می‌دهند.
  • طبق آخرین گزارش بنیاد کشاورزی آمریکا، ایالات‌متحده در حال حاضر بیش از 2.1 میلیون مزرعه دارد. هر مزرعه سالانه 165 نفر در کشور و خارج از کشور را تغذیه می‌کند. پیش‌بینی می‌شود جمعیت جهان تا سال 2050 به 9/7 میلیارد نفر افزایش یابد و این بدان معناست که کشاورزان جهان مجبورند حدود 70 درصد غذای بیشتری نسبت به آنچه در حال حاضر تولید می‌شود، پرورش دهند.
  • حدود 135.5 میلیارد دلار از محصولات کشاورزی آمریکایی در سال 2016 به سراسر جهان صادر شده است. ایالات‌متحده بیشتر از واردات مواد غذایی و فیبر به بازارهای جهانی، صادرات انجام می‌دهد و یک تراز تجاری مثبت در بخش کشاورزی ایجاد کرده است.
  • در بخش تولید شیر، پوند خوراک به‌طور متوسط در 40 سال گذشته بیش از 40٪ کاهش یافته است. پوند خوراک عبارت است از (غلات، علوفه و غیره) که گاو شیری برای تولید 100 پوند شیر نیاز به خوردن آن دارد.
  • در صنعت تولید ذرت، ایالات‌متحده آمریکا بیش از 15.1 میلیارد بوشل (bushel ) ذرت در سال 2016 تولید کرد که نسبت به سال 2015 به مقدار 11 درصد افزایش داشت. عملکرد کل تولید ذرت ایالات‌متحده (تن در هکتار) از سال 1950 افزایشی بیش از 360 درصد را تجربه کرده است.
  • ایالات‌متحده بزرگ‌ترین تولیدکننده و صادرکننده ذرت در جهان است. صادرات دانه ذرت منبع قابل‌توجهی از تقاضا برای تولیدکنندگان آمریکایی است و سهم خالص قابل‌توجهی در تراز تجاری کشاورزی ایالات‌متحده دارد.
  • ایالات‌متحده به‌عنوان بزرگ‌ترین صادرکننده ذرت در جهان، عمده محصول ذرت خود را (تقریباً 30٪) به مکزیک صادر می‌کند. ژاپن دومین مقدار ذرت آمریکایی را وارد می‌کند که 25٪ از کل صادرات ذرت از ایالات‌متحده را شامل می‌شود. کلمبیا و کره جنوبی نیز واردکنندگان اصلی این محصول از آمریکا هستند.
  • سویا بعد از ذرت، دومین محصول پرمصرف در ایالات‌متحده است. تولید سویا در ایالات‌متحده در سال 2016 به بالاترین رکورد خود به ارزش 4.31 میلیارد بوشل رسید که نسبت به سال 2015، 105 برابر بیشتر بود. میانگین عملکرد سویا در رکورد بالا 52.1 بوشل در هر هکتار، 4.1 بوشل بالاتر از عملکرد سال گذشته تخمین زده شده است. منطقه برداشت‌شده در سال 2016 نیز با 82.7 میلیون هکتار بزرگ‌ترین سطح برداشت بود.

صنعت کشاورزی ایالات متحده آمریکا (۲)

Facebook
Twitter
WhatsApp
LinkedIn
Telegram
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
دوست داشتید، بیشتر بخوانید
جدیدترین نوشته‌‌ها
چالش‌های صنعت غذا

مروری بر صنایع غذایی ( چالش‌های صنعت غذا)

نگهداری محصولات آبزی

ذخیره‌سازی و نگهداری محصولات آبزی

تولید غذای آبزیان

تولید غذای آبزیان

کشت انار در آمریکا

انار، میوه صحراهای آمریکا

خبرهای کشاورزی شماره 100

خبرهای کشاورزی شماره 100

استخراج روغن - آماده‌سازی دانه‌های روغنی

آماده‌سازی دانه‌های روغنی برای استخراج روغن

محبوب‌ترین نوشته‌‌ها
صنایع تبدیلی

صنایع تبدیلی کشاورزی چیست؟ ( + فایل صوتی)

طرز تهیه پودر سنجد در منزل

طرز تهیه پودر سنجد در منزل

پنیر لور

طرز تهیه پنیر لور

حلوا سوهان

حلوا سوهان با آرد جوانه گندم

«روز کشاورز»، کدام روز از سال است می‌خواهیم جشن بگیریم 

کشت برنج بصورت هیدروپونیک در گلخانه

آیا برنج بصورت هیدروپونیک، کشت می‌شود؟