تخمیر رنگدانه‌های بتالاین برای تولید رنگ طبیعی

امتیاز دهید
رنگدانه ای بتالاین

شرکت‌های بیوتکنولوژی، طیفی از رنگ‌های زرد تا بنفش را با استفاده از تخمیر رنگدانه‌های بتالاین توسعه دادند و قصد دارند این محصولات را به زودی به بازار عرضه کنند.

شرکت‌های بیوتکنولوژی Phytolon و Ginkgo Bioworks نقطه عطف جدیدی در مأموریت خود برای مقیاس‌بندی رنگ‌های طبیعی مهندسی شده سلولی با ایجاد طیفی از سایه‌های زرد تا بنفش را اعلام کردند.

رنگدانه‌های بتالاین این شرکت‌ها که از طریق تخمیر با استفاده از دو سویه مخمر مختلف ایجاد می‌شوند، به زودی به بازار عرضه خواهند شد.

این شرکت‌ها گفتند که رنگ‌ها برای مصرف‌کنندگان، ایمن‌تر و پایدارتر از رنگ‌های مصنوعی هستند.

از آنجایی که فرمول‌سازان غذا و نوشیدنی به‌طور فزاینده‌ای به دنبال جایگزین‌هایی با برچسب تمیز برای رنگ‌آمیزی مصنوعی هستند، این پیشرفت می‌تواند نشانگر پیشرفت بزرگی در رسیدن به این هدف باشد.

فیتولون و جینکو دو سال پیش برای تسریع در تولید رنگ‌های طبیعی ساخته شده از طریق تخمیر برای استفاده در محصولات غذایی وارد همکاری تجاری خود شدند. رنگدانه‌های بتالاین در طبیعت یافت می‌شوند و در گل‌ها، قارچ‌ها و میوه‌هایی مانند چغندر قرمز وجود دارند.

در طول دهه گذشته، تولیدکنندگان مواد غذایی و نوشیدنی به دنبال تقویت هاله سلامت محصولات خود با استفاده از رنگ‌های طبیعی به جای رنگ‌های مصنوعی بوده‌اند.

شرکت‌ها مرتباً به داده‌هایی اشاره می‌کردند که نشان می‌داد مصرف‌کنندگان کمتر مواد غذایی حاوی رنگ‌های کدرتر از همتایان مصنوعی خود را خریداری می‌کنند.

جنرال میلز در سال 2016 ، غلات تریکس را با رنگ‌های طبیعی مجدداً فرموله کرد که باعث شد برخی از مصرف‌کنندگان رنگ‌های روشن کم‌رنگ را افسرده کننده بدانند.

چندین غول مواد غذایی دیگر، از جمله Kellogg و Mars، نتوانستند به اهداف خود در مورد استفاده از رنگ‌های طبیعی در محصولات خود موفق شوند.

با دسترسی به رنگ‌های طبیعی روشن‌تر و زنده‌تر،  تولیدکنندگان مواد غذایی این پتانسیل را دارند که جذابیت بصری محصولات خود را حفظ کنند و در عین حال فهرست مواد خود را با مواد شیمیایی مصنوعی کمتر مرتب کنند.

پیشرفت‌ها در این فضا در سال‌های اخیر عمدتاً در اروپا بوده است، جایی که چندین دولت، مقررات سخت‌گیرانه‌ای را تصویب کرده‌اند.

علی‌رغم پذیرش ضعیف‌تر در ایالات متحده آمریکا، در بین شرکت‌های بزرگ CPG، فضای رنگ‌های طبیعی در آینده به طور فزاینده‌ای سودآور خواهد بود زیرا مصرف‌کنندگان همچنان به تقاضای کمتر مواد شیمیایی مصنوعی در غذاهای خود ادامه می‌دهند.

طبق گزارش تحقیقات بازار پولاریس، ارزش بازار رنگ‌های طبیعی تا سال 2030 به 2.9 میلیارد دلار خواهد رسید که با نرخ رشد مرکب سالانه 7.4 درصد افزایش می‌یابد.

سایر بازیگران در فضای مواد تشکیل دهنده با فرمولاسیون رنگدانه طبیعی خود پیشرفت می‌کنند. شرکت تخمیر دقیق Michroma در بهار گذشته 6.4 میلیون دلار جمع‌آوری کرد تا رنگ قرمز خوراکی خود را که هدف آن جایگزینی رنگ‌های مبتنی بر پتروشیمی است، افزایش دهد.

جی‌ان‌تی، رنگ سبز از اسپیرولینا تولید کرد

تولید دستمال های پاک‌کننده ضد میکروبی طبیعی و قابل شستشو

Facebook
Twitter
WhatsApp
LinkedIn
Telegram
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
دوست داشتید، بیشتر بخوانید
جدیدترین نوشته‌‌ها
چالش‌های صنعت غذا

مروری بر صنایع غذایی ( چالش‌های صنعت غذا)

نگهداری محصولات آبزی

ذخیره‌سازی و نگهداری محصولات آبزی

تولید غذای آبزیان

تولید غذای آبزیان

کشت انار در آمریکا

انار، میوه صحراهای آمریکا

خبرهای کشاورزی شماره 100

خبرهای کشاورزی شماره 100

استخراج روغن - آماده‌سازی دانه‌های روغنی

آماده‌سازی دانه‌های روغنی برای استخراج روغن

محبوب‌ترین نوشته‌‌ها
صنایع تبدیلی

صنایع تبدیلی کشاورزی چیست؟ ( + فایل صوتی)

طرز تهیه پودر سنجد در منزل

طرز تهیه پودر سنجد در منزل

پنیر لور

طرز تهیه پنیر لور

حلوا سوهان

حلوا سوهان با آرد جوانه گندم

صنعت کشاورزی آمریکا

صنعت کشاورزی ایالات متحده آمریکا (1)

«روز کشاورز»، کدام روز از سال است می‌خواهیم جشن بگیریم