فعالیت‌های مجموعه‌ی Aceli در پشتیبانی مالی از کسب‌و‌کار زنان آفریقا

امتیاز دهید

در سال 2021، یک شرکت قهوه با مالکیت زن در رواندا اولین وام رسمی خود را به مبلغ صدهزار دلار از یک وام دهنده دریافت کرد که توسط پشتیبانی مالی Aceli حمایت می‌شد.

این وام به کارآفرین این امکان را داد تا تولید خود را در مزرعه قهوه خود بهبود بخشد، از 1425 کشاورز (شامل 537 زن) خرید کرده و 9 کارگر (شش زن) را استخدام کند. در عرض یک سال، کسب و کار درآمد خود را 60 درصد افزایش داد، خرید قهوه از کشاورزان را بیش از دو برابر کرده و وام خود را بازپرداخت کرد و به وام جدیدی به مبلغ صدوپنجاه هزار دلار دست یافت.

در همین حال، یک فعال حوزه‌ی ذرت در رواندا نیز اولین وام رسمی خود را در سال 2021 به مبلغ سی‌هزار دلار دریافت کرد، در حالی که این کسب‌وکار متعلق به یک کارآفرین مرد است، فرصت‌های اقتصادی برای تعداد زیادی کارمند زن (6 نفر از 15 کارگر تمام وقت آن زن هستند) و تامین‌کنندگان کشاورز (101 از 123 کشاورز خرده‌مالک که به شرکت می‌فروشند، زن هستند) ایجاد می‌کند.

بسیاری از گفتگوهای مربوط به سرمایه گذاری «دربرگیرنده جنسیت» یا «هوشمند جنسیتی» بر تسهیل دسترسی زنان کارآفرین به منابع مالی متمرکز است.

همانطور که Aceli وارد سومین سال فعالیت خود می شود در تسهیل بازار برای ارتقای فرصت‌های اقتصادی برای زنان کارآفرینی که برای دسترسی به منابع مالی تلاش کرده‌اند و همچنین برای تعداد زیادی از مدیران، کارمندان و کشاورزانی که بدون توجه به جنسیت کارآفرین می‌توانند از شرکت‌های کوچک و متوسط کشاورزی بهره ببرند فعالیت داشته است.

Aceli  یک مشوق بازار است که برای رسیدگی به ریسک‌های بالا و هزینه‌های مبادله وام‌دهی به شرکت‌های کوچک و متوسط (SMEs) در بخش کشاورزی طراحی شده است.

هدف آن‌ها، بسیج 600 میلیون دلاری سرمایه تا سال 2025 به 1500 شرکت کوچک و متوسط کشاورزی در شرق آفریقا است. شرکت‌هایی که وام‌های مورد حمایت Aceli را دریافت می‌کنند، به طور جمعی 9.8 هزار کارگر، از جمله 4 هزار زن (41 درصد) را استخدام می‌کنند و برای 427 هزار کشاورز خرده‌مالک، از جمله 178 هزار زن (42 درصد) دسترسی به بازار ایجاد می‌کنند.

8 درصد از وام های پشتیبانی شده توسط Aceli به مشاغلی تعلق می‌گیرد که به طور کامل یا اکثریت متعلق به زنان است.

جالب توجه است که مشاغل تحت مالکیت زنان نسبت به درآمد سالانه‌ی خود، وام‌های بزرگ‌تری در مقایسه با مشاغل متعلق به مردان دریافت می‌کنند (46٪ در مقابل 38٪)؛ کسب‌و‌کارهای تحت مالکیت زنان دارای تعادل جنسیتی بیشتری هستند. کسب‌وکارهای تحت مالکیت زنان، درصد کمی، زنان را بیشتر استخدام می‌کنند (41 درصد در مقابل 33 درصد)؛ با این حال، مشاغل زنان و مردان از درصد مشابهی از زنان کشاورز خرید می‌کنند.

Aceli ، کمک‌های مالی را از کمک‌کنندگان عمومی و بشردوستانه جمع آوری می‌کند و ترکیبی از مشوق‌های مالی برای وام دهندگان و کمک های فنی برای SME ها و وام‌دهندگان ارائه می‌دهد.

Aceli  در سال 2020 راه اندازی شده است و در حال حاضر در کنیا، رواندا، تانزانیا و اوگاندا با 27 شریک موسسه مالی، از جمله بانک‌های تجاری و موسسات مالی غیربانکی مستقر در منطقه و همچنین سرمایه‌گذاران تاثیرگذار بین‌المللی، کار می‌کند.

قوانین جدید برای برچسب گذاری محصولات دامی در آمریکا

تاثیرات ال نینو بر آب و هوا

Facebook
Twitter
WhatsApp
LinkedIn
Telegram
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
دوست داشتید، بیشتر بخوانید
جدیدترین نوشته‌‌ها
چالش‌های صنعت غذا

مروری بر صنایع غذایی ( چالش‌های صنعت غذا)

نگهداری محصولات آبزی

ذخیره‌سازی و نگهداری محصولات آبزی

تولید غذای آبزیان

تولید غذای آبزیان

کشت انار در آمریکا

انار، میوه صحراهای آمریکا

خبرهای کشاورزی شماره 100

خبرهای کشاورزی شماره 100

استخراج روغن - آماده‌سازی دانه‌های روغنی

آماده‌سازی دانه‌های روغنی برای استخراج روغن

محبوب‌ترین نوشته‌‌ها
صنایع تبدیلی

صنایع تبدیلی کشاورزی چیست؟ ( + فایل صوتی)

طرز تهیه پودر سنجد در منزل

طرز تهیه پودر سنجد در منزل

پنیر لور

طرز تهیه پنیر لور

حلوا سوهان

حلوا سوهان با آرد جوانه گندم

صنعت کشاورزی آمریکا

صنعت کشاورزی ایالات متحده آمریکا (1)

«روز کشاورز»، کدام روز از سال است می‌خواهیم جشن بگیریم