تاکسیدرمی ماهی – قسمت اول

3.8/5 - (6 امتیاز)
تاکسیدرمی ماهی

امکان تاکسیدرمی برای هر گونه حیوان کوچک بزرگی وجود دارد ولی شاید تاکسیدرمی ماهی یک تجربه جالب برای انجام باشد.

اگر اخیراً ماهی خاص و شگفت‌آوری صید کرده‌اید و از این صید احساس غرور و افتخار می‌کنید و می‌خواهید خاطره و لذت آن را تا همیشه زنده نگه‌دارید، ممکن است از خود بپرسید که دقیقاً در روند تاکسیدرمی چه اتفاقاتی برای ماهی‌تان می‌افتد؟

مراحل ساخت

فوراً دست‌به‌کار شوید: به‌محض صید ماهی، باید شروع به آماده‌سازی آن برای تاکسیدرمی کنید. این به این معنی است که باید در صورت امکان از قسمت بالایی، جلو، پهلوها و شکم ماهی عکس بگیرید.

ماهی در طی فرآیند تاکسیدرمی مقدار زیادی از رنگ طبیعی خود را از دست خواهد داد، یعنی شما مجبور خواهید شد که آن را در طی مراحلی از تاکسیدرمی دوباره رنگ‌آمیزی کنید. همچنین شما باید سریع عمل کنید و مقدمات را فراهم کنید زیرا  حفظ یک ماهی برای فرایند تاکسیدرمی، زمان اهمیت ویژه‌ای دارد.

پوست ماهی: با استفاده از چاقوی مخصوص، خطوط جانبی  را با دقت برش دهید. پوست را با دقت از گوشت جدا کنید. به یاد داشته باشید که در مراحل بعدی به پوست نیاز خواهید داشت، بنابراین تمام تلاش خود را انجام دهید تا پوست تا حد زیادی سالم بماند.

شما باید دورتادور ماهی را برش دهید، درنهایت پوست را تا سر ماهی پایین بکشید. با یک حرکت، پوست را از روی سر بیرون بکشید. اگر این کار به‌درستی انجام شود، درنهایت با یک ماهی توخالی مواجه خواهید شد.

پوست ماهی را تمیز کنید: هنگامی‌که پوست برداشته شد، باید مغز و چشم‌های ماهی را جدا کنید. می‌توانید از یک درفش برای انجام این کار استفاده کنید. علاوه بر این، شما باید سایر قطعات گوشت یا ماهیچه‌های چسبیده به پوست را تمیز کنید.

مایع مومیایی کننده را تزریق کنید: در مرحله بعدی، شما باید یک سرنگ حاوی مایع مومیایی کننده تهیه کنید. بسته به نوع ماهی، ممکن است از اتانول یا گلیکول اتر استفاده شود. مقدار زیادی مایع مومیایی کننده به ماهی تزریق کنید و به‌آرامی از دم به سمت سر حرکت کنید. همچنین باید بوراکس را در داخل و خارج گوشت و پوست ماهی بمالید.

قالب آماده‌شده را بدوزید: اکنون شما باید دوختن پوست ماهی را شروع کنید. ماهی را تا نیمه آب‌شش‌ها بدوزید و سپس از مقداری خاک‌اره برای پر کردن دم آن استفاده کنید. باید داخل ماهی را با خاک‌اره پر کنید تا زمانی که احساس سفتی و انعطاف‌پذیری کنید.

باید در هر شکافی که می‌توانید خاک‌اره بریزید. سرانجام، ماهی تاکسیدرمی شده خود را به سبک دلخواه خود فرم دهید.

Facebook
Twitter
WhatsApp
LinkedIn
Telegram
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
دوست داشتید، بیشتر بخوانید
جدیدترین نوشته‌‌ها
کشاورز موفق هندی

معرفی کشاورز موفق هندی

تولید آرد از ساقه گندم

استفاده از ساقه گندم برای تولید آرد

صنعت کشاورزی

صنعت کشاورزی چیست؟

مخمر چیست و انواع مخمر

مخمر چیست و چه انواعی دارد؟

صنعت کشاورزی آمریکا

صنعت کشاورزی آمریکا – قسمت اول

خبرهای کشاورزی شماره 102

محبوب‌ترین نوشته‌‌ها
صنایع تبدیلی

صنایع تبدیلی کشاورزی چیست؟ ( همراه با پادکست)

طرز تهیه پودر سنجد در منزل

طرز تهیه پودر سنجد در منزل

پنیر لور

طرز تهیه پنیر لور

حلوا سوهان

حلوا سوهان با آرد جوانه گندم

صنعت کشاورزی آمریکا

صنعت کشاورزی آمریکا – قسمت اول

«روز کشاورز»، کدام روز از سال است می‌خواهیم جشن بگیریم