تولید فلفل چیلی در نیومکزیکو

امتیاز دهید
تولید فلفل چیلی در نیومکزیکو

نیومکزیکو بیش از 53000 تن از معروفترین محصول خود را در طول فصل رشد گذشته تولید کرد، به این معنی که فلفل چیلی بیشتر از سال قبل به بشقاب های غذا راه پیدا خواهد کرد.

به گزارش آسوشیتدپرس، مقامات کشاورزی ایالتی و فدرال این هفته آخرین اعداد را منتشر کردند، فرماندار نیومکزیکو قانونی را امضا کرده است که بوی کباب چیلی سبز در پاییز به عنوان عطر رسمی این ایالت تعیین شده است.

این ایالت در سال 2014 حتی برنامه علامت تجاری و گواهینامه خود را برای محافظت از شهرت و یکپارچگی محصول خود اتخاذ کرد، دقیقاً مانند آیداهو که در سیب‌زمینی سرمایه‌گذاری کرده است، مین، خرچنگ‌های خود را دارد و فلوریدا میوه‌ها و آب میوه‌های تازه خود را عرضه میکند.

اعداد منتشر شده توسط وزارت کشاورزی ایالات متحده و وزارت کشاورزی نیومکزیکو نشان میدهد که بیش از 90 درصد چیلی تولید شده در سال 2022 از گونه سبز بوده است.

ارزش این محصول بیش از 46 میلیون دلار تخمین زده شده است که حدود 1 میلیون دلار بیشتر از سال 2021 بود. چیلی که برای فرآوری استفاده می‌شود، برای مثال سالسا، سس و ادویه‌‌جات – بیشترین این ارزش را به خود اختصاص میدهد در حالی که چیلی تازه حدود 4.4 میلیون دلار درآمد داشته است.

تراویس دی، مدیر اجرایی انجمن چیلی نیومکزیکو، گفت: در حالی که تولید بالا بود، زمین مورد استفاده برای کاشت در واقع کمتر از سال 2021 بود. این به این دلیل است که کشاورزان به دلیل بهبود آبیاری و کشت، محصول بیشتری را از محصولات خود می‌بینند.

وی گفت: آخرین آمارها خبرهای هیجان انگیزی برای این صنعت است که در سال‌های اخیر با سهم خود از بازار و چالش‌های نیروی کار مواجه بوده است.

دی همچنین خاطرنشان کرد که کشاورزان بیشتری در خارج از کمربند رشد چیلی در جنوب نیومکزیکو با فلفل موفقیت‌آمیز هستند. حدود سه پنجم تولید سال گذشته از شهرستان‌هایی غیر از شهرستان‌های سیرا، دونا آنا و لونا بود.

شهرستان دونا آنا به عنوان «پایتخت چیلی جهان» شناخته می شود. محققان دانشگاه ایالتی نیومکزیکو مدت‌هاست که گفته‌اند که شرایط خاک، دمای گرم‌تر، مقدار مناسب آب و فصل رشد طولانی‌تر در منطقه باعث ایجاد طعمی منحصربه‌فرد می‌شود.

کشاورزان امسال انتظار یک فصل قوی را دارند – تا زمانی که آب‌و‌هوا همکاری کند. پیش‌بینی‌هایی که خواستار رطوبت بیشتر هستند می‌تواند به افزایش دسترسی به منابع آبیاری کمک کند.

دی هشدار داد که آب ایستاده در مزارع پتانسیل بیماری‌های پژمردگی و پوسیدگی ریشه را افزایش می‌دهد که می‌تواند بر برداشت در اواخر جولای و اوایل آگوست تأثیر بگذارد.

 

Facebook
Twitter
WhatsApp
LinkedIn
Telegram
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
دوست داشتید، بیشتر بخوانید
جدیدترین نوشته‌‌ها
خبرهای کشاورزی شماره 105

خبرهای کشاورزی شماره 105

کشورهای تولیدکننده ادویه

کشورهای تولیدکننده‌ ادویه

معرفی بهترین سگ های مزرعه

بسته‌بندی با فناوری نانو

بسته‌بندی مواد غذایی و فناوری نانو

درجه بندی چای با بینی الکترونیکی - لیوان چای در کنار دانه های چای

کاربرد بینی الکترونیک در درجه بندی کیفی چای سیاه ایرانی

کاربرد تصاویر ماهواره‌ای در کشاورزی

کاربرد تصاویر ماهواره‌ای در کشاورزی

محبوب‌ترین نوشته‌‌ها
صنایع تبدیلی

صنایع تبدیلی کشاورزی چیست؟ (همراه با پادکست)

طرز تهیه پودر سنجد در منزل

طرز تهیه پودر سنجد در منزل

پنیر لور

طرز تهیه پنیر لور

حلوا سوهان

حلوا سوهان با آرد جوانه گندم

صنعت کشاورزی آمریکا

صنعت کشاورزی آمریکا – قسمت اول

«روز کشاورز»، کدام روز از سال است می‌خواهیم جشن بگیریم