ممنوعیت غذاهای آزمایشگاهی در ایتالیا

امتیاز دهید
گوشت آزمایشگاهی در داخل ظرف غذا

دولت ایتالیا لایحه‌ای را تصویب کرد که غذاهای تولید شده در آزمایشگاه را برای حفاظت از میراث کشاورزی و غذایی این کشور ممنوع می‌کند.

به گزارش دیلی‌صباح، نخست وزیر ایتالیا، جورجیا ملونی پس از تصویب تدابیری که کابینه‌اش تعبیه کرده‌اند و جریمه هایی تا 60 هزار یورو (60 هزار دلار) و مصادره «غذای مصنوعی» را در نظر می‌گیرد، با کشاورزان جشن گرفت.

مجازات‌های پیشنهادی که پارلمان ایتالیا باید آن را به قانون تبدیل کند، هم غذای مردم و هم خوراک حیوانات را شامل می‌شود.

قهرمان این قانون یکی از مقتدران نزدیک ملونی، «فرانچسکو لولوبریجیدا» بود که وزیر کشاورزی، حاکمیت غذایی و جنگل‌ها است. عنوان وزارت او عنوان جدیدی است که نشان دهنده تمرکز دولت ائتلافی راست‌گرای ملونی بر محصولات تولید داخل است.

در بیانیه دولت آمده است که ممنوعیت مواد غذایی تولید شده در آزمایشگاه «با رعایت اصل احتیاط» برای محافظت از سلامت انسان و «میراث غذایی کشاورزی» ایتالیا پیشنهاد شده است.

روند قانونگذاری ایتالیا معمولا طولانی است و هیچ نشانه‌ای وجود ندارد که چنین قانونی چه زمانی ممکن است به واقعیت تبدیل شود.

اعضای لابی قدرتمند مزرعه ایتالیا، Coldiretti، منبع مهمی از آرا، به ویژه در شمال کشور، حاضر بودند تا برای رهبر ایتالیا کف بزنند.

این لابی گفت که حدود 500000 ایتالیایی طومارهایی را به عنوان بخشی از تلاشی که برای نشان دادن حمایت از اقدامات پیشنهادی راه‌اندازی کرده است، امضا کرده‌اند.

در این بیانیه آمده است که هدف از این فراخوان، نجات «ساخت ایتالیا» روی میز شام از حمله شرکت‌های چندملیتی است که پیشگام گوشت‌های آزمایشگاهی هستند.

کشاورزی یکی از پایه‌های اصلی اقتصاد ایتالیا است. ماه گذشته، Coldiretti تخمین زد که صادرات غذای ایتالیا، از جمله شراب، در سال گذشته بیش از 60 میلیارد یورو (65 میلیارد دلار) ارزش داشت.

کمپین‌ها علیه گوشت‌های آزمایشگاهی در تضاد با فشار محیط‌بانان برای محدود کردن گازهای گلخانه‌ای است که بیشتر آن توسط کشاورزی، به‌ویژه صنعت گاو تولید می‌شود.

به گفته سازمان غذا و داروی ایالات متحده، هیچ غذایی ساخته شده از سلول‌های حیوانی کشت شده در حال حاضر برای فروش در ایالات متحده موجود نیست. فرآیندی که FDA آن را «منطقه نوظهور علوم غذایی» می‌نامد شامل گرفتن تعداد کمی سلول از حیوانات زنده و رشد آنها در یک محیط کنترل‌شده برای تولید غذا است.

در حال حاضر، تولیدکنندگان در حال کار بر روی چگونگی افزایش فرآیندهای خود برای تولید مقادیر کافی برای قیمت‌گذاری رقابتی هستند.

ملونی مدت‌هاست که مخالف روند غذایی است که با رژیم مدیترانه‌ای کلاسیک ایتالیا که حاوی میوه و سبزیجات و همچنین پاستا و ماهی است، مخالف است.

او در طول مبارزات انتخاباتی خود در سال گذشته، مکررا قوانین اتحادیه اروپا را در مورد استفاده از حشرات برای غذای انسان مورد انتقاد قرار داد و گفت که این اتحادیه باید بیشتر بر سیاست انرژی تمرکز می‌کرد تا غذاهای خاص.

به طور جداگانه، وزیر کشاورزی اعلام کرد که دولت چهار فرمان برای تنظیم آرد حاصل از حشراتی مانند جیرجیرک امضا کرده است. این احکام تصریح می‌کند که برچسب ها باید به طور واضح به مصرف کنندگان نشان دهند که آرد حاوی حشرات زمینی است.

دولت ملونی در حال ترویج غذاهای ایتالیایی برای تعیین احتمالی میراث برای بشریت توسط یونسکو، آژانس آموزشی، علمی و فرهنگی سازمان ملل است.

Facebook
Twitter
WhatsApp
LinkedIn
Telegram
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
دوست داشتید، بیشتر بخوانید
جدیدترین نوشته‌‌ها
کاهش ضایعات ماهی

کاهش ضایعات ماهی در جهان ، قدمی رو به جلو در اقتصاد دایره ای

صنعت کشاورزی در آمریکا

صنعت کشاورزی در آمریکا – قسمت دوم

کشاورز موفق هندی

معرفی کشاورز موفق هندی

تولید آرد از ساقه گندم

استفاده از ساقه گندم برای تولید آرد

صنعت کشاورزی

صنعت کشاورزی چیست؟

مخمر چیست و انواع مخمر

مخمر چیست و چه انواعی دارد؟

محبوب‌ترین نوشته‌‌ها
صنایع تبدیلی

صنایع تبدیلی کشاورزی چیست؟ ( همراه با پادکست)

طرز تهیه پودر سنجد در منزل

طرز تهیه پودر سنجد در منزل

پنیر لور

طرز تهیه پنیر لور

حلوا سوهان

حلوا سوهان با آرد جوانه گندم

صنعت کشاورزی آمریکا

صنعت کشاورزی آمریکا – قسمت اول

«روز کشاورز»، کدام روز از سال است می‌خواهیم جشن بگیریم