مبارزه با تغییرات آب‌و‌هوایی در فرانسه با کاهش تعداد گاوها

امتیاز دهید
کاهش تعداد گاوها در فرانسه

فرانسه در طرحی برای مبارزه با تغییرات آب و هوایی، تصمیم گرفته است تا تعداد گاوها را کاهش دهد، در این رابطه، دامداران فرانسه می‌گویند که درخواست برای کاهش تعداد گاوها به معنای گوشت وارداتی بیشتر است.

به گزارش اورونیوز، به گفته Cour des Comptes – دادگاه مستقلی که مسئول حسابرسی بودجه عمومی است، فرانسه برای انجام تعهدات مربوط به تغییرات آب و هوایی باید گاوهای کمتری داشته باشد.

دولت فرانسه اخیراً از طرحی برای تسریع کاهش انتشار گازهای گلخانه ای رونمایی کرده است. این شامل کاهش 50 درصدی تا سال 2030 در مقایسه با سطوح در سال 1990 است.

در این طرح هدفی برای کاهش انتشار گازهای گلخانه‌ای حاصل از کشاورزی تا حدود 20 درصد در مدت مشابه گنجانده شده است – اما هنوز جزئیاتی در مورد نحوه انجام این کار فرانسه وجود ندارد.

آیا فرانسه برای تامین مالی مبارزه خود با تغییرات آب و هوایی از ابرثروتمندان مالیات می گیرد؟

چرا فرانسه باید تعداد گاوهای خود را کاهش دهد؟

گمان می‌رود با داشتن 17 میلیون گاو، مزارع گاو در فرانسه تقریباً نیمی از انتشار گازهای گلخانه‌ای کشاورزی را تولید می‌کنند. به طور کلی، آنها 12 درصد از کل انتشار گازهای گلخانه‌ای فرانسه را تشکیل می‌دهند.

دادگاه در حکم خود نوشت: «وضعیت دامداری برای آب و هوا مساعد نیست» و اضافه کرد که علیرغم تلاش‌های دیگر برای کاهش گازهای گلخانه‌ای مانند تثبیت کربن در خاک، انتشار کلی همچنان بسیار بالا باقی مانده است.

گزارش Cour des Comptes که روز دوشنبه (22 مه) منتشر شد، در حالی منتشر شد که الیزابت بورن، نخست وزیر، طرح جدیدی را برای کاهش انتشار کربن در تمام بخش ها ارائه کرد.

این وزارتخانه از وزارت کشاورزی خواسته است تا استراتژی خود را برای کاهش انتشار گاز متان تعریف کند که به گفته وی «لزوماً به کاهش قابل توجه گله نیاز دارد». دادگاه گفت که این وزارتخانه قبلاً هدف خود را برای کاهش گله‌های گاو از 17 میلیون به 15 میلیون تا سال 2035 و سپس 13.5 میلیون تا سال 2050 اعلام کرده است.

همچنین اضافه کرد که اگر مردم به دستورالعمل‌هایی که توصیه می‌کند بیش از 500 گرم در هفته نخورید، پایبند باشند، فرانسه همچنان می‌تواند گوشت کافی برای تغذیه جمعیت خود بدون واردات تولید کند.

آن‌ها می‌گویند «ما نمی‌توانیم از واقعیت فرار کنیم»: فرانسه در حال آماده شدن برای گرمایش 4 درجه سانتی گراد تا سال 2100 است.

انجمن بین حرفه‌ای گاو و گوشت فرانسه، Interbev، در بیانیه‌ای گفت که مزارعی که گاوها در آن چرا می‌کنند به جذب کربن و حفاظت از تنوع زیستی کمک می‌کند.

همچنین مدعی شد که کاهش مداوم گله‌های گاو «افزایش گوشت وارداتی را تشدید می‌کند» و این پرسش را مطرح کرد که «آیا ما واقعاً آماده‌ایم تا مدل کشاورزی پایدار و حاکمیت غذایی خود را قربانی کنیم؟»

این انجمن افزود: «به همین دلیل است که Interbev از این واقعیت ابراز تاسف می‌کند که مسئله آب و هوا اغلب تنها به مسائل کربن کاهش می یابد.»

«مارک فسنو»، وزیر کشاورزی و امنیت غذایی در واکنش به این بحث، پست طولانی در توییتر منتشر کرد. او گفت که توصیه‌ها برای «کوچک کردن اجباری» اگر خارج از واقعیت نباشد، «کنجکاو» است.

Cour des Comptes اشاره کرد که درآمد کم و شرایط سخت کاری باعث کاهش مقیاس یا بسته شدن مزارع شده است. تعداد گاوها در فرانسه از 20.3 میلیون در سال 2000 کاهش یافته است.

دادگاه توصیه کرد که «کشاورزان در مشکل» باید غرامت دریافت کنند تا به آنها اجازه داده شود «به سایر سیستم‌های تولید روی آورند» یا «جهت حرفه‌ای را تغییر دهند.»

Facebook
Twitter
WhatsApp
LinkedIn
Telegram
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
دوست داشتید، بیشتر بخوانید
جدیدترین نوشته‌‌ها
خبرهای کشاورزی شماره 105

خبرهای کشاورزی شماره 105

کشورهای تولیدکننده ادویه

کشورهای تولیدکننده‌ ادویه

معرفی بهترین سگ های مزرعه

بسته‌بندی با فناوری نانو

بسته‌بندی مواد غذایی و فناوری نانو

درجه بندی چای با بینی الکترونیکی - لیوان چای در کنار دانه های چای

کاربرد بینی الکترونیک در درجه بندی کیفی چای سیاه ایرانی

کاربرد تصاویر ماهواره‌ای در کشاورزی

کاربرد تصاویر ماهواره‌ای در کشاورزی

محبوب‌ترین نوشته‌‌ها
صنایع تبدیلی

صنایع تبدیلی کشاورزی چیست؟ (همراه با پادکست)

طرز تهیه پودر سنجد در منزل

طرز تهیه پودر سنجد در منزل

پنیر لور

طرز تهیه پنیر لور

حلوا سوهان

حلوا سوهان با آرد جوانه گندم

صنعت کشاورزی آمریکا

صنعت کشاورزی آمریکا – قسمت اول

«روز کشاورز»، کدام روز از سال است می‌خواهیم جشن بگیریم