وضعیت وخیم کشاورزان اروپایی در پی تغییرات آب‌وهوایی

امتیاز دهید
وضعیت وخیم کشاورزان اروپایی

خشکسالی و سیل ناشی از تغییرات آب‌و‌هوایی به معیشت و سلامت روان کشاورزان اروپایی آسیب رسانده است.

به گزارش یورونیوز، کشاورزی اروپا در سال‌های اخیر تحت تاثیر افزایش سیل، خشکسالی و موج گرما قرار گرفته و بحران آب و هوا در حال حاضر باعث زیان اقتصادی برای کشاورزان و بخش کشاورزی شده است.

به گفته‌ی کارشناسان و پژوهشگران کشاورزی چون «پیتر الکساندر» – مدرس ارشد کشاورزی و سیستم‌های غذایی در دانشگاه ادینبورگ، در اروپا و سراسر جهان، سطح خطرات برای سیستم غذایی، اکوسیستم‌های فعال و سلامت انسان به طور قابل‌توجهی با سطوح بالاتر گرمایش افزایش می‌یابد.

کشاورزان در سراسر اروپا مسئولیت تغذیه این قاره را بر عهده دارند و بیشترین نگرانی مربوط به کشورهای جنوبی است، زیرا آنها با فصول خشک و گرم بارزتر و به دنبال آن سیل شدید روبرو هستند.

کشاورزان پرتغالی تحت فشار تابستان‌ها و زمستان‌های خشک هستند، یک کشاورز در پرتغال، با نگرانی شب‌ها به خواب می‌رود و به این فکر می کند که با تابستان و زمستان‌های خشک، آب کافی برای محصولات تابستانی یا آب آشامیدنی برای گاوها وجود نخواهد داشت.

کشاورز دیگری از ایتالیا می‌گوید که سیل در ماه مه، مزرعه خانوادگی او را که محل نگهداری محصولات کشاورزی و دام است، خراب کرده است.

کشاورز 29 ساله می‌گوید: «ما انگور، حدود 20 هکتار زمین و پناهگاه حیوانات خود را از دست دادیم، برخی از همسایگان حتی بیشتر از این هم ضرر کرده‌اند.»

پس از سیل، تابستان با گرمای شدید و خشک همراه بوده است چنانکه غیرقابل پیش‌بینی بودن آب و هوا، تشخیص بهترین زمان برای کاشت محصولات را دشوار کرده است و منجر به مختل شدن زنجیره تامین شده است.

این کشاورز ایتالیایی می‌گوید: «کشاورزان احساس بسیار بدی دارند. آنها ممکن است به جستجو بروند و موقعیت راحت‌تری پیدا کنند. اگر مردم مناطق روستایی را ترک کنند، ما برای ایتالیا بسیار می‌ترسیم.»

در حالی که انگلستان ممکن است مانند کشورهای جنوب اروپا ماه های طولانی گرمای شدید را تجربه نکند، کشاورزان نگران سرازیر شدن سیل مداوم و شدید در مزارع خود هستند.

«ربکا میهو» صاحب مزرعه‌ای در نورفولک است که در آن گوسفند، خوک و بز نگهداری می‌کند و محصولات کشاورزی می‌کارد، در طول طوفان سیاران، یکی از طوفان‌هایی که امسال بریتانیا را درنوردیده است، میهو به یاد می‌آورد که تقریباً تمام شب را با نگرانی بیدار مانده است.

تغییرات آب و هوا در سراسر اروپا نه تنها بر کشاورزان، بلکه بر کارگران آنها نیز تأثیر می‌گذارد، تابستان امسال، چند کارگر کشاورزی در مزارعی که در حال کار بودند بر اثر گرمای شدید خورشید جان باختند.

«ایوان ایوانف» – دبیر سیاسی کشاورزی در EFFAT یک اتحادیه بزرگ اروپایی که نماینده کارگران است می گوید که دمای شدید منجر به موارد متعددی از استرس گرمایی و گرمازدگی شده است.

ایوانوف می‌گوید که مرخصی از کار به دلایل مربوط به گرما می‌تواند پیامدهای مالی عمده‌ای بر کارگران و خانواده‌های آن‌ها از نظر عدم مزایای بیماری، هزینه درمان و غیره داشته باشد.

او می افزاید که نگران موارد سرطان پوستی است که در آینده در نتیجه افزایش تشعشعات فرابنفش خواهیم دید.

ایوانوف باور دارد که کارگران استقلالی ندارند تا شرایط کار را به تنهایی و به گونه‌ای که از آنها در برابر خطرات مرتبط با تغییرات آب و هوایی محافظت کند، شکل دهند و سازماندهی کنند. این وظیفه کارفرمایان است که متأسفانه اغلب در کشاورزی نادیده گرفته می‌شود.

برای محافظت از کشاورزان اروپایی و کارگران مزرعه، کشورها باید تأثیر تغییرات آب و هوایی بر سلامت روان کشاورزان را درک کنند.

کشورهای اروپایی چگونه از کشاورزان خود مراقبت می‌کنند؟

در فنلاند، دولت متوجه شده است که 40 درصد از کشاورزان کار خود را از نظر روانی سنگین می‌دانند و 13 درصد از آنها افسردگی را گزارش می‌کنند.

پاسخ دولت این است که اطمینان حاصل شود که کشاورزان می‌دانند از کجا می‌توانند کمک دریافت کنند.

خدمات بهداشت حرفه‌ای و موسسه بیمه اجتماعی کشاورزان هر دو گزینه‌های تبلیغی برای کشاورزانی هستند که با تغییرات ساختاری در کشاورزی، کاهش شدید سودآوری در کشاورزی و شرایط آب و هوایی شدید دست و پنجه نرم می‌کنند.

در مقابل، دولت بریتانیا گفته است که کشاورزان سیل زده نیازی به حمایت هدفمند از سلامت روان ندارند با وجود اینکه کشاورزان در سراسر انگلیس، ولز و ایرلند شمالی گفته‌اند که افزایش سیل، آسیب زیادی بر سلامت روان آنها وارد کرده است.

در فرانسه، یک نظرسنجی اخیر نشان داده است که میزان خودکشی کشاورزان 20 درصد بیشتر از میانگین ملی است.

به عنوان یک حرفه تحت فشار، تحقیقات بیشتری برای بررسی و رسیدگی به مقیاس نیازهای بهداشت روانی کشاورزان در اروپا مورد نیاز است. این به گفته «آلون جونز» – نماینده مرکز بین‌المللی مطالعات پیشرفته زراعی مدیترانه‌ای است.

جونز سال گذشته به کمیته کشاورزی پارلمان اروپا گفت: «کشاورزان باید تحت مراقبت قرار گیرند. آن‌ها کسانی هستند که غذای ما را تولید می‌کنند و عوامل استرس‌زا متعددی دارند و بخشی از این تصویر فقط مربوط به خطرات و حوادث سخت نیست، بلکه به سلامت روانی و اجتماعی آنها مربوط می‌شود.»

یک سوم تولیدات کشاورزی ایتالیا در خطر است

Facebook
Twitter
WhatsApp
LinkedIn
Telegram
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
دوست داشتید، بیشتر بخوانید
جدیدترین نوشته‌‌ها
آبسه کبدی گاو

همکاری دانشمندان برای مطالعه علت و ایجاد آبسه کبدی در گاو

سمپاشی خودکار

سمپاشی خودکار با فیلدین

تولید پنبه در ایران

خبرهای کشاورزی شماره 101

چالش‌های صنعت غذا

مروری بر صنایع غذایی ( چالش‌های صنعت غذا)

نگهداری محصولات آبزی

ذخیره‌سازی و نگهداری محصولات آبزی

تولید غذای آبزیان

تولید غذای آبزیان

محبوب‌ترین نوشته‌‌ها
صنایع تبدیلی

صنایع تبدیلی کشاورزی چیست؟ ( + فایل صوتی)

طرز تهیه پودر سنجد در منزل

طرز تهیه پودر سنجد در منزل

پنیر لور

طرز تهیه پنیر لور

حلوا سوهان

حلوا سوهان با آرد جوانه گندم

صنعت کشاورزی آمریکا

صنعت کشاورزی ایالات متحده آمریکا (1)

«روز کشاورز»، کدام روز از سال است می‌خواهیم جشن بگیریم